auttakaa pois velkakierteestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kukkis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="kukkis";30713491]voiko sinne velkaneuvontaan laittaa viestiä tilanteesta ja sitten mennä käymään?[/QUOTE]

Soita velkaneuvontaan heti huomenna ja selitä tilanne! Ne varaa sulle ajan sinne ja kertoo mitä papereita tarviit mukaan. Summa on kuitenkin noin pieni niin hyvin voit saada siihen lainan jolla maksat nuo velat pois ja maksat sitten sitä lainaa varojesi mukaan. Niin kuitenkin että sulle jää se perusosa millä jokaisen pitää pärjää eli paljon enemmän kun sulle nyt jää.

Täällä ollaan samassa jamassa tai oikeastaan pahemmassa. Velkaa tonni enemmän ja useampaan paikkaan eli kk eriin menee huimat 600€.
Nyt tässä kuussa loppuu yksi laina. Siinä oli kk erä 65€
Ensi kuussa loppuu pari muuta lainaa ja osamaksukauppaa. Ne nyt ei helpota kuin 40€.
On tuokin parempi kuin ei mitään. Loppuvuodesta jää ainakin 2 vippiä pois.
Sitten ajattelin maksaa osan pois Visalla, kunhan siihen saan taas luottoa. Visassa kuitenkin pienemmät korot. Kaksi vuotta menee niin helpottaa.
Viisi vuotta niin olen velaton.
Enää en ota vippejä tms. Ainoastaan käytän Visaa väliaikaisesti saadakseni kalliimpia lainoja pois.
Tiedän sanomattakin et ihan helkutin tyhmästi raha-asiani olen hoitanut. Olen oppinut juu miten kamala näin on elää ja siksi olen koko ajan hankkiutumassa näistä veloistani eroon.

Ensimmäinen neuvo on, että noin pienten summien takia ei missään tapauksessa kannata tärvellä luottotietojaan ja antaa velkojen mennä ulosottoon!

Toinen neuvo on kaiken ns. ei elämiselle välttämättömän poisjättäminen. Eli tupakka pitää todellakin HETI lopettaa, netti irtisanoa ja puhelin kulut niin minimiin kun ikinä. Kaikki jäljelle jäävä raha pitää siirtää suoraan suurimman koron omaavan lainan lyhentämiseen niin nopeasti kun mahdollista. Jättämällä tupakan, netin, minimoimalla puhelimen, syömällä kaurapuuroa jne. saa varmasti 50 - 100 euroa kuukaudessa enemmän lyhennyksiin, vaikka kuinka tiukoilla olisi jo nyt.

Kun korkeimman koron omaavan lainan on saanut maksettua pois nopeutetulla aikataululla, tulee kaikki kuukausittain säästyvä raha laittaa seuraavaksi korkeimman koron omaavan lainan maksamiseen nopeuetusti ja sitten taas sitä seuraavan, jne. Joka kerta, kun saa jonkun lainan maksettua nopeutetusti pois, jää rahaa moninkertaisesti seuraavaksi korkeimman koron omaavan lainan maksuun, jne. Tätä efektiä kutsutaan ns. lumipalloefektiksi, eli lainojen lyhentäminen em. tavalla kiihtyy loppua kohden valtavasti ja siten niistä pääsee eroon ennätysajassa.

Tämä lumipalloefekti toimii kuitenkin vain, mikäli on valmis todella rankkoihin toimiin, eli rahaa pitää saada lumipalloefektin aloittamiseen, vaikka juuri tupakan lopettamisella, netin poistamisella (kirjastossa on ilmainen netti), lopettamalla puhelut, käymällä leipäjonossa, jne., jne. Lisäksi tuota kulukuuria tulee jatkaa siihen saakka, että kaikki velat on maksettu, eli kun yhden lainan saa maksettua, tulee KAIKKI siitä säästyvät varat laittaa suoraan seuraavaksi korkeimman koron omaavan lainan lyhentämiseen nopeutetusti.

Neuvo on hyvin yksinkertainen toteuttaa ja toimiva. Ainoa suuri haaste on itsekuri, mutta sitäkin luulisi löytyvän, mikäli motiivi on korkealla. On hyvä muistaa, että kurjuus ei jatku loputtomiin.

Ensimmäinen neuvo on, että noin pienten summien takia ei missään tapauksessa kannata tärvellä luottotietojaan ja antaa velkojen mennä ulosottoon!

Toinen neuvo on kaiken ns. ei elämiselle välttämättömän poisjättäminen. Eli tupakka pitää todellakin HETI lopettaa, netti irtisanoa ja puhelin kulut niin minimiin kun ikinä. Kaikki jäljelle jäävä raha pitää siirtää suoraan suurimman koron omaavan lainan lyhentämiseen niin nopeasti kun mahdollista. Jättämällä tupakan, netin, minimoimalla puhelimen, syömällä kaurapuuroa jne. saa varmasti 50 - 100 euroa kuukaudessa enemmän lyhennyksiin, vaikka kuinka tiukoilla olisi jo nyt.

Kun korkeimman koron omaavan lainan on saanut maksettua pois nopeutetulla aikataululla, tulee kaikki kuukausittain säästyvä raha laittaa seuraavaksi korkeimman koron omaavan lainan maksamiseen nopeuetusti ja sitten taas sitä seuraavan, jne. Joka kerta, kun saa jonkun lainan maksettua nopeutetusti pois, jää rahaa moninkertaisesti seuraavaksi korkeimman koron omaavan lainan maksuun, jne. Tätä efektiä kutsutaan ns. lumipalloefektiksi, eli lainojen lyhentäminen em. tavalla kiihtyy loppua kohden valtavasti ja siten niistä pääsee eroon ennätysajassa.

Tämä lumipalloefekti toimii kuitenkin vain, mikäli on valmis todella rankkoihin toimiin, eli rahaa pitää saada lumipalloefektin aloittamiseen, vaikka juuri tupakan lopettamisella, netin poistamisella (kirjastossa on ilmainen netti), lopettamalla puhelut, käymällä leipäjonossa, jne., jne. Lisäksi tuota kulukuuria tulee jatkaa siihen saakka, että kaikki velat on maksettu, eli kun yhden lainan saa maksettua, tulee KAIKKI siitä säästyvät varat laittaa suoraan seuraavaksi korkeimman koron omaavan lainan lyhentämiseen nopeutetusti.

Neuvo on hyvin yksinkertainen toteuttaa ja toimiva. Ainoa suuri haaste on itsekuri, mutta sitäkin luulisi löytyvän, mikäli motiivi on korkealla. On hyvä muistaa, että kurjuus ei jatku loputtomiin.

Tämä on hyvä neuvo.
Velat paperille ja tosiaan kallein eka pois jne.
Noin minä toimin ja nousu on jo huomattavissa. Enää ei ole ihan niin tiukkaa, kun jo yksi laina loppui kokonaan.
Enää en tähän jamaan itseäni laita.

Jos saisit yhdistettyä ne yhdeksi pankkilainaksi niin kuukausierä olisi pieni. Minulla oli kulutusluottoa pankista 6000 euroa. Kuukausierä oli 120 euroa ja kun velka pieneni niin kuukausierää sai laskettua, ensin 80e kuukausi ja sitten 50 euroa. Pankkilainalla säästäisit koroissa ja kuluissa huomattavasti eli sinulla olisi paljon vähemmän maksettavaa sitten.
Itse olin tyhmä kun otin kulutusluoton, olen todella köyhä, niin maksaminen oli todella rankkaa, vaikka velka olikin noin pieni. En koskaan enää ota turhia lainoja.

Tämä on vähän vanha keskustelu, mutta jos joku samassa tilanteessa eksyy tälle keskustelulle, niin tulevasta verkkovalmennuksesta voisi olla apua www.eroonveloista.fi

Kurssini on matalankynnyksen kurssi, jota voi kotoa käsin tehdä ja sinne voi osallistua myös anonyymisti, joten tämä voi olla monelle paikka johon menisi ennen kuin lähtee kunnan velkaneuvojalle. Vaikka kurssi on verkossa, niin kurssilla tarjotaan myös henkilökohtaista palautetta (halutessaan) omaan tilanteeseen.

Tervetuloa tekemään tulevaisuudesta velattoman!
Kurssi alkaa 3.4. ja kannattaa liittyä ennen 36.3., niin saa 50% alennuksen.

Nina :)

Yhteistyössä