auttakaa junamatka lapsen kanssa maksaako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pulassa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ilman omaa istumapaikkaa on ilmainen( useinhan junassa on tilaa ja istumapaikan sitten hällekin saa)
Jos aikuinen maksaa täyden maksun(ei esim opiskelijaalennusta) niin yksi alle 16vuotias matkustaa hänen kanssaan ilmaiseksi ja silloin lapselle siis saa sen paikkalipun myös.

Ei maksa mutta omaa paikkalippua ei ole. Tosin yksi lapsi matkustaa ilmaiseksi normaalihintaisella matkalipulla matkustavan aikuisen kanssa, joten voit varata hänelle myös paikan jos haluat. Nyt en muista mikä sen lipun nimi on mutta vr:n sivuilta selviää.

Ei muuten tarvii aina olla normihinnalla, että saa halvalla. Itse ostin joku aika sit 60 vrk ennen matkaa itselle ja 8 v.lle liput Helsinki-Joensuu menolippu. Ennakkolippu siis. Hinta meiltä molemmilta yhteensä 17,50 e ja sisältää siis molempien istumapaikat. Olen VR.n rekisteröitynyt asiakas. Halvalla sain.

Perhelipulla (aikuinen maksaa normaalilipun) pääsee molemmat. Kannattaa tarkistaa veturin tarjoukset (ilmainen kanta-asiakasjärjestelmä), joskus sitä kautta pääsee matkustamaan tosi halvoilla lipuilla, vaikka ostaisi lapsellekin oman lipun. Viimeksi esimerkiksi ostettiin menomatkalle omat liput minulle ja lapselle tarjoushintaan ja paluumatkalle sitten perhelippu (oli kalliimpi kuin nuo molempien liput yhteensä), kun sille päivälle ei ollut tuota tarjousta.

Minä merkkaan aina vr:n sivuilla alle kuusivuotiaan lapseni kanssamatkustajaksi ja hänelle tulee silloin myös oma paikkalippu, joka on maksuton paitsi silloin kun on kyse veturilaisten tarjouslipuista, silloin en ole varma. Viimeksi kun luulin ostavani 10 € lipun itselleni ja lapsen matkustavan ilmaiseksi, tulikin meille kummallekin 5 € matkalippu. No, ehkä se oli vaan tekninen juttu, että summa jaettiin meidän kummankin kesken... Lapselle kannattaa aina ostaa paikkalippu, ettei tarvitse vaihdella junassa paikkaa sen takia, kun viereen tuleekin joku muu! Kävi niin sääliksi sillä halvalla matkalla, kun yksi kolmilapsinen perhe joutui kaksi kertaa keräämään kimpsunsa ja kampsunsa ja siirtymään muualle, kun eivät olleet varanneet paikkalippuja lapsilleen :O

Yhteistyössä