The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
no niimpä perkeles voikin eipä kävässy mieles tattis.
Täytyy päteä vielä.. ;) Tossa yksi resepti kypsästä kalasta, tossa tosin keittää ne ensin mutta olen huomannut että paistetusta tulee paremman makuista.

Pojat toi taimenia lapista niin paljon kesällä niin oli helpompaa paistaa ne ja sitten ruodotkin lähtee 1293% helpommin kun voi vaan otta kaikki pois kerralla, jäävät selkäruotoon kiinni -kuin erikseen kaikki fileerata ja nyppiä sivuruodotkin pois.
(ite oisin mieluummin paistellut ja savustellut niitä mut kun lapset kyllästy niin pihvejä/pullia tekemällä niistä sai vaikka minkämakuisia.

.edit: ainiin se resepti :D :KalaPullat Seistä - Kotikokki.net - reseptit
 
Viimeksi muokattu:
9mmm
jep ja haukipuulat on maukkaimpia kala pullista muuten kuha onneks keväällä pääsee uistattelee äitin ukon kaa suomenlinnan liepeillä :) on kaupassa turhan kalliit ne fileet:)
 
9mmm
Täytyy päteä vielä.. ;) Tossa yksi resepti kypsästä kalasta, tossa tosin keittää ne ensin mutta olen huomannut että paistetusta tulee paremman makuista.

Pojat toi taimenia lapista niin paljon kesällä niin oli helpompaa paistaa ne ja sitten ruodotkin lähtee 1293% helpommin kun voi vaan otta kaikki pois kerralla, jäävät selkäruotoon kiinni -kuin erikseen kaikki fileerata ja nyppiä sivuruodotkin pois.
(ite oisin mieluummin paistellut ja savustellut niitä mut kun lapset kyllästy niin pihvejä/pullia tekemällä niistä sai vaikka minkämakuisia.
joo siis toi vanha ukko näytti mulle sen tavan miten saa kätevästi fileen mut ei tarkkaan muista oli niin monta juttua pääl :) kevääl sitte taas.
 
9mmm
Ja onhan ne paaaaljon paremman makuisiakin, kun on ite pyytänyt ja tehnyt :)
on paljonkin heh tiäkkö mitä toissa kesänä tää ammattilainen sano toulta ei saa mitään ku ei ollu muualtakaan saanu sinä päivänä noh nuristen lähti ja saatiin pari ruoka kalaa noh sen lahden oon napoleonimaisesti nimeny oman nimen mukaan :) ei sitä joka jannu omistakkaan omaa lahtea jos eksytte sinne varautukaa lahti veroon sielt kallioilt on hyvä ottaa arskaa mut aurinko tuolit on pakko ostaa multa tai saattaa olla et molskautan sut mereen ku meren neidon ;)
 
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
on paljonkin heh tiäkkö mitä toissa kesänä tää ammattilainen sano toulta ei saa mitään ku ei ollu muualtakaan saanu sinä päivänä noh nuristen lähti ja saatiin pari ruoka kalaa noh sen lahden oon napoleonimaisesti nimeny oman nimen mukaan :) ei sitä joka jannu omistakkaan omaa lahtea jos eksytte sinne varautukaa lahti veroon sielt kallioilt on hyvä ottaa arskaa mut aurinko tuolit on pakko ostaa multa tai saattaa olla et molskautan sut mereen ku meren neidon ;)
:D - että mahtavia tyrskeitä odotellessa!

Kait se kalakin vähän kattoo, että kenenkä kelkkaan lähtee :rolleyes: :D

Mikään ei muuten olekaan niin kivempaa ja ajan pysäyttävämpää kuin joku mato- onkeilu laiturin nokasta tai soutuveneestä käsin...hitsiläinen, ihan tässä herkeää teijen kalajuttujen kanssa malttamattomaksi :), kesä sais tulla.

Meijen naapurin vanhaisäntä on muuten ihana ihminen - mahdoton kalamieskin ja tuossa syksyllä sanoikin että jahka kesä tullee, niin ottaa nää meijen nuorimmat kalamiesvellokset mukaansa veneelle hakemaan kalansaalista. Hän se meijet kunnon kalassa pitää, kun käy ympäri vuoden pyytämässä ja yksinelävälle se saaliin määrä on välistä turhankin runsas. Mä sitten vuolaasti kiittelen ja pidän isännän pullassa :D
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Taidelainaamo, oletteko ikinä käyneet?
En oo käyny mutta toihan on varsin kätevä idea saada huikeita taideteoksia kotiin ilmettä piristämään pienestä korvauksesta...mahdollista ostopäätöstä miettiessä :)

Ja tuosta tulikin mieleen, että :snotty:...pittäiskin käydä hakemassa ne omat taulut maailmalta takaisin ja pläjäyttää torpan seinille...pikkasen on pitkässä kantamissa ollut tuo asianlaita....:D
 
9mmm
:D - että mahtavia tyrskeitä odotellessa!

Kait se kalakin vähän kattoo, että kenenkä kelkkaan lähtee :rolleyes: :D

Mikään ei muuten olekaan niin kivempaa ja ajan pysäyttävämpää kuin joku mato- onkeilu laiturin nokasta tai soutuveneestä käsin...hitsiläinen, ihan tässä herkeää teijen kalajuttujen kanssa malttamattomaksi :), kesä sais tulla.

Meijen naapurin vanhaisäntä on muuten ihana ihminen - mahdoton kalamieskin ja tuossa syksyllä sanoikin että jahka kesä tullee, niin ottaa nää meijen nuorimmat kalamiesvellokset mukaansa veneelle hakemaan kalansaalista. Hän se meijet kunnon kalassa pitää, kun käy ympäri vuoden pyytämässä ja yksinelävälle se saaliin määrä on välistä turhankin runsas. Mä sitten vuolaasti kiittelen ja pidän isännän pullassa :D
siellä pelittää siis naapuri sopu nytko oon llöytäny sen yltiösosiaalisuuden takas en ehkä ihan maalle vois muuttaa ku on kivaa hölpötellä tapasin äskön stun jampan 2 vuoden takaa ja homma toimii sanoin et musa jengiin mukaan katotaan mitä tuo tullessansa bujaaa kesää jamiit danssit :)
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä