The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Harvoin tuo mun isäntäni kukkia ostaa, mutta osaapa sitten yllättää mukavasti. :heart:
Onha tuo oiva mies,enpä vaihtaisi toiseen.

Noh noh ei kai siulla oo tyhmää päätä etkä huono vanhempi. Pois sellainen susta. :kiss:
Mukavata lehmänaivoisuutta ja hulinata :D sitä joskus kaipaa.

Mie nautiskelen vähän punaviiniä illalla,kun en kuukauteen oo herkutellu viinillä tai muulla alkoholilla. :p
Kiitos - eiköhän me jotain tässä porukalla keksitä viikonlopuksi viihdykettä jos toistakin :). Taijan taikoa jotain extraa ainakin nuille koululaisille, eritoten tuolle vanhemmalle, jos vaikka jonkun kahdenkeskisen laatuaikaextremetempauksen merkeissä...pitänee miehen kanssa tuumailla, jahka johonkin aikaan nenäänsä näyttää.

Ja onpahan tullut rutkasti taas kokemuslisää tämän vanhemman reppuun, tiiä sitten onko sitä viisautta sitten siitä kaavittavissa mutta suurta yrityksen juhlatunnelmaa ainakin :D

Ilta ja punaviinilasillinen jos toinenkin sekä miehen kainalopaikka....ei huono iltasuunnitelma sulla ollenkaan :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Se on talonmies Pikkarainen jälleen suoriutunut pannuhuoneesta sekä orastelevasta pyromaaniohjauksesta :D...lämmitykset kohdillansa ja nyt kuulkaa - pidetää kaffepaussi.

Eli mä lähden tekemään taas elämää ihmeellisempää makuelämystä....
 
Öööö valmiskakku, vain mun kuolleen ruumiini ylitse, sen verran mulla on tota ns. "ammatti"ylpeyttä. Kakku varmasti maistuu hyvälle, siinä ei oo ongelmaa, siksipä mä tässä nyt pähkäilen kovasti, että millä sen pinnan naamiois, ettei ois niin ruma :D

Mä voin tosiaan ja aionkin vedota siihen huomenna, että oon ollu kipeenä, nii ei toi touhuuminen oo niin yksinkertaista ja äiti mua lohdutti jo alkuviikosta, että ei niillä tarjottavilla oo nii väliä, että jos kahvia saa nii se riittää :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;30700167:
Siis se näyttää tälle..

kakku

Tietty toi ulkonäkö varmasti vähän paranee, ku ottaa sen pois tosta vuoasta, mutta tota päällistä ei nätimmäksi enää saa, ilman koristeluita.
No onha tuo mielenkiintoisen näköinen,mutta maku on varmasti herkullinen. Entäs kermakoristelut,ensin tasainen pinta kermavaahtoa ja sitten pursotuskoristeita?
 
No onha tuo mielenkiintoisen näköinen,mutta maku on varmasti herkullinen. Entäs kermakoristelut,ensin tasainen pinta kermavaahtoa ja sitten pursotuskoristeita?
Mä pelkään, että siitä tulee äklömakee, ku on jo valmiiks aika makea, mut mä nyt piirsin tossa pikaseen tollasen turtles-hemmon pään, koitan sokerimassasta sen saada tohon päälle, eiköhän siitä si hyvä tuu :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;30700149:
Öööö valmiskakku, vain mun kuolleen ruumiini ylitse, sen verran mulla on tota ns. "ammatti"ylpeyttä. Kakku varmasti maistuu hyvälle, siinä ei oo ongelmaa, siksipä mä tässä nyt pähkäilen kovasti, että millä sen pinnan naamiois, ettei ois niin ruma :D

Mä voin tosiaan ja aionkin vedota siihen huomenna, että oon ollu kipeenä, nii ei toi touhuuminen oo niin yksinkertaista ja äiti mua lohdutti jo alkuviikosta, että ei niillä tarjottavilla oo nii väliä, että jos kahvia saa nii se riittää :D
Auts :D - toi onkin paha juttu, kun on tekijän vikaakin. No, kyllä sä konstit keksit tuohonkin pulmaan, ja jos ei muuta niin sitten mahdottomasti makeaa kermavaahtoa ja muuta hörsykettä sitten päälle.

Ihan varmasti kyllä syödyksi tulee :p!
 
Katopas kehvanata - olikin postilaatikossa ihan mielettömän hieno ja positiivinen ylläri :).

Laitoin palautetta erääseen lankafirmaan, ihan nätisti kirjoitin ja laitoin sen huonon keränkin mukaan, niin - tadaa! - tulikin miulle ihan uuden uutukainen lankakerä sekä paksu neulekirjanen :O :) kauniin saatekirjeen kera.

Harvoin mitään reklamoin mutta nyt kun tein niin - eihän tässä auta kuin muikistella :)
 
9mmm
...miulla on oikeestaan semmonen vanhemmuuden riittämättömyyspulatus sekä viisaana aikuisena olemisen vaikeus (hah :D - ikinäkoskaanmilloinkaan mahdollistakaan mulla!):snotty:

Mutta. Tässä nyt riitelee aikalailla moraalikäsitys sekä oikeudenmukaisuus että jonkinlainen eläimellinen raivokin sekä mitä ilmeisimmin mun oma puusilmäisyys.

Kielen päällä, joskin myös mielen :snotty:, pyörii kiusallisen vahvasti jotta sanon ja annan siunaukseni asialle. Esikoinen saakoon tilanteen ollessa päällä tirvaista turpihin.

?...ei kyllä ole ollenkaan sekä pojan tapaista eikä munkaan mutta tässä vissiin ois keinot vähissä...:|
Mikäs moraalikäsitteissä on ristiriidassa? ja missä asiassa oikeudenmukaisuus uupuu? metässä on hyvä käydä huutamassa? mis asias oot sokee? ja usko pois siun jutuissa on paljon viisautta:) mitkäs keinot<?
 
Mikäs moraalikäsitteissä on ristiriidassa? ja missä asiassa oikeudenmukaisuus uupuu? metässä on hyvä käydä huutamassa? mis asias oot sokee? ja usko pois siun jutuissa on paljon viisautta:) mitkäs keinot<?
Noh...nää on näitä "...suojelen sinua kaikelta mitä ikinä keksitkään pelätä.."- ahdistuksia. Kun tämä elämä on niin raadollista ja kovaa, mutta en suin surminkaan ois halunnu jälkikasvun saavan kokea tätä nahoissansa kirjaimellisesti.

Ja ite nyt ahdistun tässä vanhemmuuteni kyvyttömyydessä, että miten opastaisin ja opettaisin oikein, mikä olisi viisautta ja kantavaa.

Koulukiusaaminen sucks. Ja koska tilanteita tulee torppaan enemmän kuin laki sallii ja lukuisista yhteyden otoista koulun kanssa ei ole tilanteisiin tullut rauhaa eikä selkeyttä, niin...?

Väkivalta ei ole ratkaisu. Mieluummin ekaks äänestetään jaloilla ja rivakasti. Mutta.

Entäs sitten kun lapsen ihana usko ihmisen hyvyyteen ja "huomenna on paremmin" horjuu...kun tuntuu että se miun kuunteleminen ja ymmärtäminen (?) rakastamisesta puhumattakaan ei taija riittää?

Ja joo - metässä on hyvä käydä huutamassa :D. Toisinaan riittää sekin että käy puukuurissa tekemässä pinot uudelleen :snotty:
 
9mmm
Noh...nää on näitä "...suojelen sinua kaikelta mitä ikinä keksitkään pelätä.."- ahdistuksia. Kun tämä elämä on niin raadollista ja kovaa, mutta en suin surminkaan ois halunnu jälkikasvun saavan kokea tätä nahoissansa kirjaimellisesti.

Ja ite nyt ahdistun tässä vanhemmuuteni kyvyttömyydessä, että miten opastaisin ja opettaisin oikein, mikä olisi viisautta ja kantavaa.

Koulukiusaaminen sucks. Ja koska tilanteita tulee torppaan enemmän kuin laki sallii ja lukuisista yhteyden otoista koulun kanssa ei ole tilanteisiin tullut rauhaa eikä selkeyttä, niin...?

Väkivalta ei ole ratkaisu. Mieluummin ekaks äänestetään jaloilla ja rivakasti. Mutta.

Entäs sitten kun lapsen ihana usko ihmisen hyvyyteen ja "huomenna on paremmin" horjuu...kun tuntuu että se miun kuunteleminen ja ymmärtäminen (?) rakastamisesta puhumattakaan ei taija riittää?

Ja joo - metässä on hyvä käydä huutamassa :D. Toisinaan riittää sekin että käy puukuurissa tekemässä pinot uudelleen :snotty:
hmm hyviä kysymyksiä ja mietintää herättävää näin kasvattajana ite just meinasin innostaa tybyä itämaalaisten kamppailu lajien pariin mielen lujuutta ymmärtää et kiusaajat on tosi peloissaan ja miten päästä pelon yli ite asiassa freeze aloinkin tänään kirjottaa tybylle toista kirjaa pelkojen kohtaamisesta tää sun kertomus taas vahvisti sen et moni vanhempi ei valitettavasti erota oikein ja väärän eroa ja kuullostaa sille joukko pöljyydelle? onko opettajat jotenkin henkisesti heikkoja ja lakasee ongelmat maton alle? ootko huomannut lapsissasi rajumpaa negatiivisuuden nousua muita kohtaan? jos väkivaltaa tapahtuu lapsiasi kohtaan ja siihen ei puututa tilanteen määräämällä tavalla kannattaa vaihtaa koulua? omien lasten tähden ? tai sitten opettaa henkistä silmää "olen hukassa" ihmisten parissa? siis saada lapsi avautumaan peloistaan? usko pois ite en ollu koulus siel kiusattiin rosvo joukoissa ei:) joku siinä maailmassa mättää solidarisuutta ei opeteta kuin korulausein ihmisten henkisyyttä ei tueta kouluissa?


mitä sie tarkotit puukuurissa?
 
Jestas ko on vetämätön olo. Pitäis varmaan hilpasta ulkoiluttamaan tota kersaa, mutta en saa nyt itestäni irti yhtään mitään. Mitähän kivaa voitais keksiä täällä sisällä, pääkin lyö ihan tyhjää. Miksei meillä oo muovailuvahaa? Voisko joku tuoda meille semmosta?
 
9mmm
mut pakko lähtee ulos ekal reisul törmäsin chileläiseen ja höpötys soi salissa :) aah sain ekaa kertaa vuoteen yksin käydä syömäs kampoodi foodia ja sit teetä kahvilassa sit kirpparilt löyty viimenen mohikaani kirja :) nyt pikku lenkille kauppaan hakees kalapullia tyby tulee illal kotiin :) paljonkohan maksais se liha mylly vois opetella ite tekee haukipullia :) oli muuten iso osotus mulle ku se chileläinen sano mua amgogs nyt mulla on jo 4 amigoo noussee näis ihmis suhteis taaskin :)
 
Havahduin äsken siihen, etten ollu tajunnu syödä koko päivänä mitään. Äsken sit vähän yritin syödä. Vähän pitsaa pitäis vielä huomiselle vääntää, sit ois kaikki ready, pientä pintasiivoilua lukuunottamatta, mutta ne kerkee huomen aamullaki :)
 
hmm hyviä kysymyksiä ja mietintää herättävää näin kasvattajana ite just meinasin innostaa tybyä itämaalaisten kamppailu lajien pariin mielen lujuutta ymmärtää et kiusaajat on tosi peloissaan ja miten päästä pelon yli ite asiassa freeze aloinkin tänään kirjottaa tybylle toista kirjaa pelkojen kohtaamisesta tää sun kertomus taas vahvisti sen et moni vanhempi ei valitettavasti erota oikein ja väärän eroa ja kuullostaa sille joukko pöljyydelle? onko opettajat jotenkin henkisesti heikkoja ja lakasee ongelmat maton alle? ootko huomannut lapsissasi rajumpaa negatiivisuuden nousua muita kohtaan? jos väkivaltaa tapahtuu lapsiasi kohtaan ja siihen ei puututa tilanteen määräämällä tavalla kannattaa vaihtaa koulua? omien lasten tähden ? tai sitten opettaa henkistä silmää "olen hukassa" ihmisten parissa? siis saada lapsi avautumaan peloistaan? usko pois ite en ollu koulus siel kiusattiin rosvo joukoissa ei:) joku siinä maailmassa mättää solidarisuutta ei opeteta kuin korulausein ihmisten henkisyyttä ei tueta kouluissa?


mitä sie tarkotit puukuurissa?
Täähän se just on, että kun ite yritän näitä kaikkia kolmea kasvattaa ja opastaa - yhdessä miehen kanssa totta kai! - niin, että arvostavat ja kunnioittavat jokaista kanssakulkijaa samanarvoisena ihmisenä ja jokaisella on oikeus elää ja olla turvallisessa ja rauhallisessa ympäristössä. Ja että toki on ihmisiä, joiden kanssa ei kemiat tule yksiin mutta - siitäkin huolimatta ja vallankin sen takia! - on tultava toimeen. Niin sitten tämä tämmönen, mikä lie - onko se sitten jotain ihmeellistä joukkopöljyyttä vai mitä?! - että isolla porukalla käydään kimppuun ja ilman syytä, koska "..se nyt siinä tilanteessa tuntui kivalta jutulta".., en tajuu :|.

No, tätä on jatkunut enempi vähempi jo vuosia, ja yhteyden otot kouluun opettajalle ovat olleet sarjassamme yhtä tyhjän kanssa. Ollaan mietitty koulun vaihtoakin mutta se taas sotii niin kamalasti mun käsitysmaailmaa vastaan, että miksi ihmeessä tuon lapsen, joka on isosti koulunkäyntimyönteinen, tiedonjanoinen, pitäis lähteä väistelemään näitä muita joilla näyttäis olevan jonkinsortin ryhmässäolemisvaikeuksia auktoriteettien kunnioittamattomuudesta puhumattakaan.

Huoh. Mutta toi poika on kyllä :heart: - iso sydäminen, oikeudentajuinen ja -mukainen toisia - kaikesta huolimatta! - arvostava kaveri. Ja vaikka turpiin on tullut ja mustelmille potkittu ja vaatteet rikkirevittynä on kotiutunut koulusta, niin kummasti vain jaksaa luottaa siihen parempaan huomiseen. Ja tässä kohtaa kun rupee tämä oma usko ja luotto selvästi jo horjumaan....ja sitten päästelen sammakoita lörpöttelemällä takaisin tinttaamisella :ashamed:. Tiiän kyllä, ettei poika tee niin, ei ole ollenkaan hänen oloista.

Kyllä tässä vaan ittensä typeräksi tuntee ja voimattomaksi ja keinottomaksi. Mutta onneksi tuota olkapäätä voin ilolla tarjota sekä antaa tätä rakkautaa, vaikka ei se kyllä mustelmia paranna sen nopeammin, henkisistä arvista puhumattakaan.

Ja puukuuri - on umpinainen halkovarasto :). Siellä on vietetty usein hiljaisia hetkiä jos vaikka kuinka sekä järjestelty äkäpäänä halkopinoja uusiksi.
 
mut pakko lähtee ulos ekal reisul törmäsin chileläiseen ja höpötys soi salissa :) aah sain ekaa kertaa vuoteen yksin käydä syömäs kampoodi foodia ja sit teetä kahvilassa sit kirpparilt löyty viimenen mohikaani kirja :) nyt pikku lenkille kauppaan hakees kalapullia tyby tulee illal kotiin :) paljonkohan maksais se liha mylly vois opetella ite tekee haukipullia :) oli muuten iso osotus mulle ku se chileläinen sano mua amgogs nyt mulla on jo 4 amigoo noussee näis ihmis suhteis taaskin :)
Mukavaa päivänjatkoa ja vallankin ihanaa illan viettoa prinsessasi kanssa :)

Ja - kiitos siulle :)
 
9mmm
heh mä luulin sitä eemelin tapaseks jutuks ja auktoriteettaja pitääkin kyseen alaistaa moni auktoriteetti on sekaisin vallasta ja käyttäytyy kuin pikku lapset näitä tuleekin herätellä keskustelun tasolla auktoriteetti ei ole mikään totuus :) oikea tulee sydämmestä . jos tuo pitää paikkansa pojastasi kasvaa luja leijona mun on pakko näin miehenä sanoo et hankala paikka toi et jos joku löis en löis takas. mut vanhempana opin jostain syystä rauhoitella humalaistakin joka räjähtämässä. tiiän sen et kasvatus tavat olis samat myös toisessa koulussa mut kiitos sun tarinan mää pistän mun tybyn opettajat lujille et mikä on niitten palo kun puhtaan suuremmista asioista:) noh itel muutenkin vähän nihkee asenne koko kouluun mitä sieltä muka oppii ja mitä ei muka kotona noh tiimityöskentelyä nyt ainaki no ajan kanssa grrr. mut siehän teet oikein ku kyselet ja oot olkapäänä monet saattais vaan mutista jotain hieno äiti olet muista se ja miehes tukee aina parempi:).

mut onko tää opettaja kuullu tai muuten sanaa? mää varmaan huutaisin jo päin naamaa tähän se nolotus. juu jengi ei uskalla kasvaa erilleen on helpompaa olla joukos ku itse omil jaloil. Meil se oli aikoinaan amigon kaa me kaks vaik vs 10 tapahtu mitä tapahtu me pysytään kimpass:).

Mut onko lapsillas tukevia ystäviä? sori hyppivä teksti :)
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä