Rakensimme muutama vuosi sitten taajaman ulkopuolelle. Kauppaan, postiin yms. palvelluihin 2km, kouluun yli 3km matkaa. Halusimme omaa rauhaa, olimme asuneet samanlaisella alueella aiemminkin mieheni kanssa kahdestaan ja pidimme. Saimme lapsia, joista etenkin toinen äärimmäisen sosiaalinen ja kaverin kaipuu ihan hirveä koko ajan. Lisäksi hirvittävän energinen ja urheilullinen, joten harrastuksia on pilvin pimein. Elämä on muuttunut ralliajoksi, kun kuskaamme päivät ja illat lapsia kavereilleen ja harrastuksiin. Kuskaamisesta ei ole hetken rauhaa ja pahemmaksi näyttää vain muuttuvan, kun lapset kasvavat.
Voin sanoa, että ennen kuin tämä energisempi/sosiaalisempi tapaus meni kouluun, meidän elämä oli suoraan helvetistä. Lapsi itki kaiket päivät, kun ei ollut kavereita. Eskarista kun niitä ei oikein tahtonut löytyä ja muut vanhemmat eivät olleet halukkaita kuskaamaan kavereita tänne meille, kun heillä omilla lapsilla kaverit parin askelen päässä.
En ikinä koskaan olisi voinut kuvitella tätä tällaiseksi. Olen aina asunut maalla ja olen itse ihminen, joka viihtyy yksinkin, mutta nyt tuntuu toisinaan, että olisi kiva käydä kävelyllä illalla ja vaikka näyteikkunoita katselemassa. Tästä kun iltalenkille lähtee, niin suuntia on tasan kaksi. Nähtävyyksinä männynkäpy jos toinenkin.
Hyvä puoli on se, että elämme melko "leveästi" tuloihimme nähden. Johtuen ihan siitä, että sekä tontti, että rakennuspuut olivat meille ilmaisia. Rahallisesti siis erittäin kannattava sijoitus meille.
Puhuit ap tuosta 50km päässä olevasta vanhasta talosta. Minusta tuo hinta on aivan järjetön! Pitäisikö taloon tehdä vielä remonttiakin ja rakentaa sivurakennusta. Voin kertoa, että kalliiksi tulee. Mikäli talo ihan täysin remontoitava, on järkevämpi pistää se maantasalle ja rakentaa tontille uusi talo. Näin on moni sanonut, joka tehnyt mittavan remontin vanhaan taloon.
Ihan hullua lähteä tuollaiseen ja kun vielä ottaa sen huomioon, että miehesi ei halua vanhaan taloon!!