Kuopion lapsisurmaaja " järjesti" lasten isän pois ja sitten soitti hänelle ..

  • Viestiketjun aloittaja Voi pyhä sylvi!
  • Ensimmäinen viesti
"jonna"
Mää yritän uskotella itselleni, että ovat kokeneet reflekseistä johtuvan ns. hiljaisen hukkumisen. Siinä reflekseistä johtuen hukkuva on veden alla ihan hiljaa paikallaan, ja vasta kun taju menee nii kurkunpäänkansi aukee. Toivon ettei lapsilla ole ollut paniikkia.

Mutta onhan tuo jotain niin käsittämätöntä.. Ei sitä ymmärrä mitä lapsivuodepsykoosi tekee päässä. Mutta en minä myöskään ymmärrä mitä meidän neuvola ja lastensuojelu tekee..
 
[QUOTE="jonna";30686151]Mää yritän uskotella itselleni, että ovat kokeneet reflekseistä johtuvan ns. hiljaisen hukkumisen. Siinä reflekseistä johtuen hukkuva on veden alla ihan hiljaa paikallaan, ja vasta kun taju menee nii kurkunpäänkansi aukee. Toivon ettei lapsilla ole ollut paniikkia.

Mutta onhan tuo jotain niin käsittämätöntä.. Ei sitä ymmärrä mitä lapsivuodepsykoosi tekee päässä. Mutta en minä myöskään ymmärrä mitä meidän neuvola ja lastensuojelu tekee..[/QUOTE]

Voih, kerro ihmeessä mitä??
 
2,5 veen äiti
[QUOTE="Purppura";30686122]Kuvittelin, että kyse oli kokoajan siitä, miten seuraavat lapsisurmat estetään. Tietysti jos joku toivoo ja odottaa ja haluaa niitä lisää, niin asia on eri. Minä en halua, yhdenkään lapsen ei pitäisi kuolla näin.
Tosiasia on kuitenkin, että ainakin kahdessa tapauksessa lapset on tapettu miltei välittömästi ls:n porukoiden käytyä. Toisessa casessa sossut odottivat oven takana kun isä tappoi lapset! Sen lisäksi on se yksi tapaus jossa isä tappoi puolestaan kotikäynnillä olevan sairaanhoitajan. Viimeksi mainitun huomioon ottaen tulee mieleen kammottava kysymys. Mikäli se sossujen käynti on sellainen että mielenterveyshäiriöinen ihminen tuntee sekoavansa, kumpiko olisi palstalaisista sallitumpi teko a) lapsen surmaaminen vai b) auttajan surmaaminen.
Kumpikin teko on tuomittava, mutta jos kahdesta pahasta olisi moraalisesti valittava sallitumpi.[/QUOTE]

Niin, siis jos ihminen sekoaa sossujen käynnistä niin sinusta se vika on automaattisesti sossuissa? Vai mitä häh? Ja miksi noista kummankaan teon pitäisi olla toista enempi sallitumpi? Vaikka sä kuinka tunnet sekoavasi, niin ei se oikeuta tappamaan yhtään ketään. Vetää sitten vaikka itsensä sinne jojoon, jos ei kestä. Se on minun kammottava mielipiteeni.
 
must on
Tuo äiti olisi voinut myös lähteä lätkimään ja jättää isän kasvattamaan lapset. Eikö?

Mun on jotenkin vaikea kuvitella, että jos mä alkaisin selittää miehelleni, että haluaisin antaa meidän lapset sijoitukseen, niin se toteais siihen, että ok.
Ei kai sillä miehellä voinut edes käydä mielessä, mitä tuo akka aikoo tehdä.
Ei tä nyt hittovie tuon miehen vika ole.
Jos oma vaimoni sanoisi minulle, että lapset on annettava pois, vaihtoehtoja olisi kaksi. Itse valitsisin vaihtoehdon 2. Sellaista vaihtoehtoa ei ole, että jatkaisimme elämistä perheenä, koska arvaisin lasten olevan vaarassa.

1. Antaisimme lapset pois
2. Eroaisimme heti ja pitäisin lapset
 
en tajua
Alkuperäinen kirjoittaja 2:
Niin, siis jos ihminen sekoaa sossujen käynnistä niin sinusta se vika on automaattisesti sossuissa? Vai mitä häh? Ja miksi noista kummankaan teon pitäisi olla toista enempi sallitumpi? Vaikka sä kuinka tunnet sekoavasi, niin ei se oikeuta tappamaan yhtään ketään. Vetää sitten vaikka itsensä sinne jojoon, jos ei kestä. Se on minun kammottava mielipiteeni.
Joillekin ihmisille ajatteleminen tuottaa liikaa tuskaa joten heidän täytyy torjua yli ymmärryksen menevät asiat mustavalkoisin silmälasein. Se sallittakoon heille.
Sallittakoon kuitenkin myös monisyinen ajatteleminen meille, jotka siihen kykenemme. Sillä jos kukaan ei vaivautuisi ottamaan niitä mustavalkolasejaan pois ja ajattelemaan, niin mikään ei voi koskaan muuttua paremmaksi. Capito?
 
2,5 veen äiti
Joillekin ihmisille ajatteleminen tuottaa liikaa tuskaa joten heidän täytyy torjua yli ymmärryksen menevät asiat mustavalkoisin silmälasein. Se sallittakoon heille.
Sallittakoon kuitenkin myös monisyinen ajatteleminen meille, jotka siihen kykenemme. Sillä jos kukaan ei vaivautuisi ottamaan niitä mustavalkolasejaan pois ja ajattelemaan, niin mikään ei voi koskaan muuttua paremmaksi. Capito?
Älä nyt viitsi ylentää itseäsi muiden yläpuolelle.
 
Minua hiukan pelottaa, että sinunkaltaisellasi asenteella oleva ihminen häärii lastensuojelussa. Ylimielisyys ja ymmärryksen puute ja tietty asenteellisuus ei sovi siihen työhön, mikäli siis haluaa auttaa jotakuta.
Sehän on ylimielisyyttä, että ylentää ja alentaa ihmisiä. Minä olen realisti enkä pidä sossuja enkä äitejä ylivertaisina, vaan erehtyvinä inhimillisinä toimijoina. Molemmat mokaa ihan varmasti. Se on inhimillistä, mutta tärkeintä on että pyrkii hyvään ja ei satuta toisia/ympäristöä. Miksi et voi ymmärtää, että et voi vaatia sossuilta tai muilta viranomaisilta täydellisyyttä kun he ovat ihmisiä siinä missä muutkin?
 
2,5 veen äiti
Jos oma vaimoni sanoisi minulle, että lapset on annettava pois, vaihtoehtoja olisi kaksi. Itse valitsisin vaihtoehdon 2. Sellaista vaihtoehtoa ei ole, että jatkaisimme elämistä perheenä, koska arvaisin lasten olevan vaarassa.

1. Antaisimme lapset pois
2. Eroaisimme heti ja pitäisin lapset
Villi arvaus, isä ei uskaltanut edes ajatella eroa, koska ei tässä maassa isät lapsia saa jos äiti niin päättää. Ehkä myös pelkäsi että äiti tosiaan tekee jotain lapsille, jos hän tämän jättää ja lapset esim. ovat valvomatta äidin seurassa (eikös tää bussitapaus ollut juuri tätä tapausta ennen).

Kuvitteli että mitään ei tapahdu, niinkauan kuin hän on kuvioissa ja valvoo äidin oloja ja puuhia. Ja tottakai kuvitteli ettei oma puoliso moiseen kykene, harva meistä muuta ajattelee.
 
Mutta mutta
Alkuperäinen kirjoittaja 2:
Villi arvaus, isä ei uskaltanut edes ajatella eroa, koska ei tässä maassa isät lapsia saa jos äiti niin päättää. Ehkä myös pelkäsi että äiti tosiaan tekee jotain lapsille, jos hän tämän jättää ja lapset esim. ovat valvomatta äidin seurassa (eikös tää bussitapaus ollut juuri tätä tapausta ennen).

Kuvitteli että mitään ei tapahdu, niinkauan kuin hän on kuvioissa ja valvoo äidin oloja ja puuhia. Ja tottakai kuvitteli ettei oma puoliso moiseen kykene, harva meistä muuta ajattelee.
Saihan Vilja-Eerikankin isä lapsen...
 
"Purppura"
Sä nyt sitten päätit verrata suolihuuhtelua ja omien lasten murhaamista toisiinsa.

Ja toiseksi, mikä mun asenne ja mitä kohtaan? Totesin, että suomessa on tukiverkkoja juuri siksi, että täällä halutaan kaikilla olevan ihmisarvo.

En suinkaan, minä vertasin sinun asennettasi avun antamiseen näihin pakkosuolihuuhtelunantajien asenteeseen avun antamiseen. Tiettyjä yhtäläisyyksiä on huomattavissa.
 
"Purppura"
Alkuperäinen kirjoittaja 2:
Niin, siis jos ihminen sekoaa sossujen käynnistä niin sinusta se vika on automaattisesti sossuissa? Vai mitä häh? Ja miksi noista kummankaan teon pitäisi olla toista enempi sallitumpi? Vaikka sä kuinka tunnet sekoavasi, niin ei se oikeuta tappamaan yhtään ketään. Vetää sitten vaikka itsensä sinne jojoon, jos ei kestä. Se on minun kammottava mielipiteeni.
Ihmisen pää ei toimi tutkitusti tuolla tavalla. Tietyn pisteen jälkeen ollaan enemmän eläin puolella kuin ihmispuolella vaikka osa loogisista toiminnoista olisi jäljellä. Kylmää logiikkaa luonnossa sensijaan on se, että emo yleensä a) tappaa sen mitä pitää uhkana poikasilleen tai b) surmaa poikaset jos katsoo ettei niillä ole elinmahdollisuuksia.

Mikäli sossut eivät osaa käsitellä hoitojaksolla ollutta henkilöä oikein NIIN KYLLÄ vika on automaattisesti sossussa.
 
Mulle tuli fyysisesti todella huono olo, kun luin surmatyöstä. Onko meidän ihmisten pakko tietää näin yksityiskohtaisesti tällaiset tragediat... Nykypäivän media suorastaan mässäilee tällaisilla tapauksilla.
 
"miumau"
Olen oikeasti pohtinut koko päivän, missä voisi ilmoittaa että minulle voi tuoda lapset jos haluaa niistä lopullisesti eroon, ettei tarvitsisi tappaa. Voisi soittaa ovikelloa ja mitään sanomatta jättää lapset henkilötietojen kanssa...
 
vainontaa
[QUOTE="miumau";30686449]Olen oikeasti pohtinut koko päivän, missä voisi ilmoittaa että minulle voi tuoda lapset jos haluaa niistä lopullisesti eroon, ettei tarvitsisi tappaa. Voisi soittaa ovikelloa ja mitään sanomatta jättää lapset henkilötietojen kanssa...[/QUOTE]

Sä siis haluaisit muiden äitien lapset että jättäkää nätisti puettuna ja ruokittuna. Kuule ei juuri kukaan äiti jätä lapsiaan koska äiti rakastaa lapsiaan ja suojelee niitä. Se taas että on sunlaisia vainoajia jotka yrittää viedä muilta lapset aiheuttaa nää tuskat. Antaisitte jokasen kasvattaa omalla tyylillään puuttumatta ihan merkityksettömiin asioihin jos ne ei satu menemään sen mukaan mitä joku keksii. Siitähän täs yhteiskunnassa on kyse että jotkut käsittää oikeudekseen määrittää se miten kaikkien on elettävä.
 
vie ras
[QUOTE="miumau";30686449]Olen oikeasti pohtinut koko päivän, missä voisi ilmoittaa että minulle voi tuoda lapset jos haluaa niistä lopullisesti eroon, ettei tarvitsisi tappaa. Voisi soittaa ovikelloa ja mitään sanomatta jättää lapset henkilötietojen kanssa...[/QUOTE]

Lapset voi viedä esim. sairaalaan ja jättää sinne. Paikkakuntani sairaalan lastenosastolle eräs äiti toi vauvansa ja jätti sinne. Tuli illalla vauva sylissään osastolle, antoi sen hoitajalle ja sanoi, että pitäkää. Hän ei jaksa enää.

Ja hyvä että toi. Lapsi oli likaisessa vaipassa ja vaatteissa, nälkäisenä. Onneksi äiti ajatteli lastaan edes tuon verran.
 
2,5 veen äiti
[QUOTE="Purppura";30686382]Ihmisen pää ei toimi tutkitusti tuolla tavalla. Tietyn pisteen jälkeen ollaan enemmän eläin puolella kuin ihmispuolella vaikka osa loogisista toiminnoista olisi jäljellä. Kylmää logiikkaa luonnossa sensijaan on se, että emo yleensä a) tappaa sen mitä pitää uhkana poikasilleen tai b) surmaa poikaset jos katsoo ettei niillä ole elinmahdollisuuksia.

Mikäli sossut eivät osaa käsitellä hoitojaksolla ollutta henkilöä oikein NIIN KYLLÄ vika on automaattisesti sossussa.[/QUOTE]

Höpölöpö. Suurin osa ihmisistä ei tapa lapsiaan missään tilanteessa, vaistojensa varassa. Ihminen on sen verran erilleen kasvanut muusta eläinkunnasta. Ehkä sunkin olisi aika kasvaa ulos tosta naiiviudesta. Toiset ihmiset tekee tietoisesti valinnan tehdä toiselle pahaa, ja sen tietoisen valinnan voi tehdä myös -pyhä äiti-.
 
Lukematta muita kommentteja:

"Lastensa surmaamisesta syytetty perheenäiti kertoi poliisikuulustelussa, että hän halusi surmata lapsensa, koska hän ja lasten isä vanhempina ovat epäonnistuneet lasten kasvatuksessa".

Miten tuon "epäonnistumisen" voi tietää, jos lapset ovat vasta noin pieniä?
 
kaikenlaista on
Lukematta muita kommentteja:

"Lastensa surmaamisesta syytetty perheenäiti kertoi poliisikuulustelussa, että hän halusi surmata lapsensa, koska hän ja lasten isä vanhempina ovat epäonnistuneet lasten kasvatuksessa".

Miten tuon "epäonnistumisen" voi tietää, jos lapset ovat vasta noin pieniä?
Esimerkiksi kun lapsellani todettiin kehityksellisiä viivästymiä pienenä, tunsin epäonnistuneeni täydellisesti. Kyseessä varmaan enemmän, mitä se äiti ajatteli mielessään ja miltä siitä tuntui.

Toisekseen tuohon ylempään kommenttiin liittyen, ihminen ei nimenomaan ole niin kaukana eläimestä, kun ajatellaan. Sen huomaa, kun aivot vaurioituu tapaturman tai sairauden myötä, eikä ihminen hallitse käytöstään samalla tavalla.
 
2,5 veen äiti
Esimerkiksi kun lapsellani todettiin kehityksellisiä viivästymiä pienenä, tunsin epäonnistuneeni täydellisesti. Kyseessä varmaan enemmän, mitä se äiti ajatteli mielessään ja miltä siitä tuntui.

Toisekseen tuohon ylempään kommenttiin liittyen, ihminen ei nimenomaan ole niin kaukana eläimestä, kun ajatellaan. Sen huomaa, kun aivot vaurioituu tapaturman tai sairauden myötä, eikä ihminen hallitse käytöstään samalla tavalla.
Jos teillä on ajatuksia että voisitte tappaa lapsenne esim. sen vuoksi että te koette epäonnistuneenne, tai koette että voisitte sillä tapaa napsahtaa joskus, niin ehkä kannattaa hakea sitä apua jo NYT etukäteen..
 
kaikenlaista on
Alkuperäinen kirjoittaja 2:
Jos teillä on ajatuksia että voisitte tappaa lapsenne esim. sen vuoksi että te koette epäonnistuneenne, tai koette että voisitte sillä tapaa napsahtaa joskus, niin ehkä kannattaa hakea sitä apua jo NYT etukäteen..
En vissiinkään puhunut mitään lapseni tappamisesta? Vaan kyse oli tuosta uutisesta. Tässäkin näkee, että voisit käyttää järkeä sen sijaan, että sylkisit vihasi ja paniikkisi tapahtuneen johdosta viattomien päälle.
 

Yhteistyössä