Hormonikierukka ja asennuksen jälkeiset kivut- kauan niiden kuuluisi kestää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minna"

Vieras
Olen 20v. synnyttämätön nainen ja minulle asennettiin viime viikon maanantaina Mirena-kierukka. Siitä lähtien on ollut enemmän tai vähemmän kipuja koko ajan. Varsinkin viime viikon alussa kipu oli niin voimakasta, etten pystynyt liikkumaan sängystä koska alavatsa ja -selkä oli niin kipeä. Kivut ovat samantyylisiä kuin kuukautisten aikaan. Edelleenkin koskee, tuntuu että tunnen kierukan olemassaolon sisälläni koko ajan :(

Vuotoa tulee myös niin paljon, että joudun kuukupin tyhjentämään muutaman kerran päivässä. Onko nämä oireet normaaleja n. viikko asennuksen jälkeen, vai pitäisikö minun soittaa ehkäisyneuvolaan ja kertoa oireista?

Minulla vuoti Mirenan laiton jälkeen puoli vuotta ennen kuin menkat loppui sitten kokonaan. Myös selkäkipua oli oletettavasti oviksen aikoihin. Ihan alkuun en muista, oliko kipuja ja kuinka kauan. Joten kipuja kyllä saattaa olla ihan normaalistikin, mutta jos tuntuu, että jokin on vialla niin voithan soittaakin ehkäisyneuvolaan.

Mulla kupariversio kipuili ja vuoti kahdeksan kuukautta yhteen putkeen. En pystynyt edes autossa istumaan kun tärinäkipu oli niin kovaa ja seksi sun muut oli aivan poissuljettuja ja niistä seurasi ihan älytön kipuilu ja kramppauksen tunne. Ultrattiin kahteen kertaan ja kaikki kuulemma kunnossa ja ihan normi juttu, sain sitten tarpeekseni kun koko aikana oli kaksi vuodotonta päivää ja pyysin (huusin) nyppäämään sen prkeleen kapineen pois. Vasektomia miehelle oli ihan pikkujuttu "hyvän vaihtoehdon" kierukan rinnalla, loppupeleissä :D

Mulla kupariversio kipuili ja vuoti kahdeksan kuukautta yhteen putkeen. En pystynyt edes autossa istumaan kun tärinäkipu oli niin kovaa ja seksi sun muut oli aivan poissuljettuja ja niistä seurasi ihan älytön kipuilu ja kramppauksen tunne. Ultrattiin kahteen kertaan ja kaikki kuulemma kunnossa ja ihan normi juttu, sain sitten tarpeekseni kun koko aikana oli kaksi vuodotonta päivää ja pyysin (huusin) nyppäämään sen prkeleen kapineen pois. Vasektomia miehelle oli ihan pikkujuttu "hyvän vaihtoehdon" kierukan rinnalla, loppupeleissä :D

Kupari- ja hormonikierukkaa ei voi vertailla. Kuparikierukka aiheuttaa runsaita vuotoja, mut hormonikierukka voi viiä vuojot kokonaan pois.

Hormonikierukan laitto on sujunut siedettävästi puudutuksessa viiskymppiseksi. En ole synnyttäny ja kanavassa on mutkaa. Viiskymppisenä sitren paikat alkaa mennä pienemmäks, kun kanavan ei tartte olla auki kuukautisten takia ja hormonitasot laskeneet. Puudutuksessa laitto ja 3 tuntia sen jälkeen kovaa kipua, 3 vko tosi arka, 3 kk tiputteluvuotoa, mutta sitten kaikki ok. Ei laiteta kyllä enää ikinä, laitto pieniin paikkoihin oli hirviömäinen kokemus.

Yhteistyössä