S
Surullinen olo
Vieras
Valmistelemme miehen kanssa eroa, välit ovat huonot. Nyt lapsi (6-v) on ruvennut välillä liittoutumaan isän kanssa minua vastaan. Esim. kun riitelemme ja mies samalla pilkkaa minua, lapsi naureskelee minulle. Miten tällaisen saa loppumaan? Ei tunnu ihan normaalilta, että lapsi tuolla lailla tukee isän halveksivaa suhtautumista. Vai onko kyse siitä, että isä vaan on rakkaampi vanhempi? Lapsi ei vielä tiedä, että olemme aikeissa erota. Eron jälkeen olisi tarkoitus tulla vuoroviikot, mikäli mies saa asiansa järjestymään (muussa tapauksessa on pakko olla ainakin aluksi vaan viikonlopputapaamisia). Mutta voiko se onnistua ollenkaan, jos lapsi kääntää kokonaan äidille selkänsä? Voiko tuo olla peruste esim. sille, että isä saisi lapsen kokonaan ja minä en saisi enää nähdä lasta kuin satunnaisesti - siis jos tulkitaan, ettei lapsi rakasta tai välitä minusta? En haluaisi todellakaan lasta menettää, mutta en myöskään halua, että minun ja lapsen välit menevät huonoiksi siksi, mitä minun ja miehen välillä tapahtuu. Nyt tuntuu, että lapsi jostain syystä "valitsee puolensa" ja tosiaan yhteisenä rintamana pilkkaa minua miehen kanssa.