Mulla menee hermot kirppispöytänaapurin kanssa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirppis..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kirppis..

Vieras
olen nyt useamman viikon pitänyt pöytää yhdessä kirpputorissa ja huomannut yhden ikävän asian!!! Naapuripöydän myyjä laittelee omia tavaroita minun pöytääni. ( myös muiden )
Eilen kävin järjestelemässä pöytäni vähän ennen sulkemisaikaa. Meidän kirpputorilla on housuhenkareita todella vähän ja niitä saa metsästää kyllä kissan ja koiran kanssa.. Löysin niitä lopulta 5 kpl..
Olin lähdössä pois ja sitten huomasin ku tämä pöytänaapurini saapui järjestelemään omia tavaroita. Tässä vaiheessa en ollut enää pöytäni luona, joten seurasin vähän kauempaa... Hän tapansa mukaan laittoi paitoja, housuja, kenkiä minun pöytääni oikein hienosti esille ja valtasi näin ollen ainakin 1/5 pöydästäni. Eniten minua kuitenkin ärsytti se, että hän otti minun housuista housuhenkarit pois, heitti minun housuni pöydälleni ja ripusti omat housunsa minun naulakkoon!!!!! Hillitsin itseni ja päätin etten ryntää hänen tykö mainitsemaan asiasta, kun ei varmasti olisi ollut kovin kaunista katsottavaa. Kyseessä on n. 45-50 vuotias naishenkilö.
Mitä minun kannattaisi tehdä? Aion vielä pitää pöytääni useamman viikon, mutta ei todellakaan ole kiva että joka kerta sen ämmän tavarat on minun pöydässäni.
Otanko vain yhteyttä henkilökuntaan ja käsken mainita asiasta?

No ihme hiiri olet, kun annat noin vain ihmisten tallata sinut. Olisin aukaissut suuni ja sanonut, että laitan näihin omat hintalappuni, jos minun pöydällä ovat.

Avaa se suusi ap sille joka sun tilaa vie ja henkarit. Elä suostu moiseen käytökseen. Törkeä ei tarvi olla mutta tiukasti sanot että pysytään omilla pöydillä ja etitään ite henkarit.

Kerää kaikki ylimäärinen kasaan ja kuskaat ne runtussa kassalle ja sanot, että nämä jonkun muun tavarat llöytyivät sinun paikaltasi. Pahimmillaan ne saa olla siellä kassalla jossain kasassa kauan.

Kyllä minä olisin mennyt sanomaan, että ensinnäkään minun vaatteistani ei henkareita irrotella ja jos näen toistuvasti hänen vaatteitaan pöydälläni, vaihdan niihin omat hintalappuni. Tai sitten kuskaan niitä sinne löytövaatekasaan, josta pöytänaapuri ei ainakaan saa niitä myytyä.

Olisit mennyt siihen muina miehinä uudestaan järjestelemään pöytää ja ääneen vahingossa ihmetellyt että ai täällä on muiden tavaroita, pitääpä viedä kassoille pois täältä ja katsonut miten akka reagoi

Joo harmittaa kyllä nyt jälkikäteen etten mennyt sanomaan päin naamaa. Olen todella huono hallitsemaan itseäni tälläisissa tilanteissa, joten vanhoista kokemuksista johtuen halusin pysyä tällä kertaa hiljaa.
Turhaahan se on kyllä jälkeinpäin itkeä täällä, mutta suututtaa tuollainen että kuka oikeasti kehtaa käyttäytyä noin? Vielä se, että ne samat lumput pyörivät viikosta toiseen siinä mun pöydässä. Sit en ymmärrä mitä järkeä tuossa on levitellä niitä muiden pöytiin, kun yleensä myyjät käy joka toinen päivä pöytiään järkkäämässä ja vie pöytiin kuulumattomat tavarat muualle missä ne sitten pyörii useita viikkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30663685:
Turha täälläon valittaa, olisit mennyt ja ottanut härkää sarvista, puuttunut heti tilanteeseen. Jos et otse olis yksin uskaltanut, niin pyytänyt hlökuntaa avuksi

Voi anteeksi, kun aloitin tämän keskustelun. Jos vaikka opettelisit lukemaan ensin ja sitten vasta kommentoimaan :)

Ota niistä vaatteista hintalaput irti ja ripottele pitkin kirpparia. Näin itse tekisin. Siinähän etsii tavaroitaan. Saattaisin myös repiä hänen vaatteet henkareista kokonaan lattialle sopivana hetkenä tai poistaa hintalaput. Ei taitaisi kauppa käydä sen jälkeen.

Menepäs heti aamulla sinne uudestaa, revit niistä pöydälläsi olevista tavaroista hintalapun pois ja viet sinne kassalle.
Ps.joka marketin ovensuussa on isot laarit mistä saa ottaa kaikkia hengareita nii paljon ku tahtoo :)

Ota kuva kännyllä ja mene näyttämään henkilökunnalle. Olisi nytkin onnistunut. Ja kuten jo tuossa aiemmin ehdotettiin, njiin keräät naapurin romppeet pois ja annat kassalle.

Kirppisnaapurisi hankkii tuolla tavoin porttikiellon nopeasti, jos te muut myyjät toimitte yhdessä.

Yhteistyössä