Mies ei ymmärrä, että asia ei ratkea vain ajan kanssa ja laihtumalla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "xxx"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

"xxx"

Vieras
Olen se sama, joka on täällä kirjoitellut ennenkin. Eli paino nousi vaikeassa raskaudessa 46,5kg ja tästä 20kg meni ihan tupakoinnin lopetuksen piikkiin juuri ennen raskautumista.

Nyt olen laihtunut tuosta noin puolet.

Mies luulee, että ongelma ratkeaa vain ajan kuluessa ja laihtuessa. Lisäksi mies kehtaa vielä sanoa, että asiasta lisää puhuminen vain pahentaisi asioita. Itse en voi kumminkaan unohtaa tuosta noin vain miehen sanomia loukkauksia vartaloani kohtaan. En pysty tuosta noin vain unohtamaan, vaikka laihdunkin.

Mulla on ihan hirveän paha olo taas kerran asian vuoksi. Tuntuu tympeältä laihduttaa, kun toinen ei yhtään ymmärrä, miten pahalta musta tuntuu. Laihdutan kyllä kokoajan ja kesällä on tarkoitus olla normaalipainon ylärajalla.

Tarvitsisin vielä vertaistukea...

Onhan kaksplussassa muitakin ketjuja, joissa myötätuntoa heruu paljonkin.

esim.
'mies kommentoi peppuani ikävästi tms.'
'Milanna85 laihduttaa...lihosi raskaudessa 40kg'

Miksi minä en saa myötätuntoa?

Kun tuosta sun viestistä ei oikein saa kyllä selvää :snotty: Kun tää on esim mun ekaksi lukema viesti. Että mihin pitäis kommentoida, sun laihtumiseen (hienoa!) miehen sanomisiin (ei vissiin kehuja) vai johonkin muuhun :(

Kun tuosta sun viestistä ei oikein saa kyllä selvää :snotty: Kun tää on esim mun ekaksi lukema viesti. Että mihin pitäis kommentoida, sun laihtumiseen (hienoa!) miehen sanomisiin (ei vissiin kehuja) vai johonkin muuhun :(

Mies on siis pihdannut, koska olen lihonut raskaudessa. Hän on sanonut kropastani pahasti ja kertonut ettei halua minua yhtä paljon koska olen lihava. Olemme harrastaneet seksiä vain 2 kertaa 5,5kk sitten synnyttämiseni jälkeen.

Miten pääsen tästä yli? Mua sattuu tämä todella paljon ja en todella usko pääseväni tästä yli loputkaan kilot laihduttuani. Mies kuvittelee, että homma on kunnossa vain sillä, että aika kuluu ja laihdun. Kun asia ei ole sillä kunnossa. En voi tuosta vain unohtaa sitä, etti mun mies ole halunnut mua ja on sanonut mun kropasta pahasti.

Hmm, miksi paino nousi 20 kiloa kun lopetit tupakoinnin? En ole moiseen ilmiöön törmännyt, vaikka itse olen ja moni muu lähipiiristä on polttamisen lopettanut.

Ja ihan totta, melkein 50 kiloa on PALJON! En mäkään haluaisi miestäni, jos hän yhtäkkiä painaisi 130 kiloa. Ja siitä sanoisin ihan suoraan, miten asian kierteleminen auttaisi? Pihtaisin ilman mitään syytä vai? Vai onko parempi olla sanomatta mitään ja lopettaa seksi vallan?

Tämä ei nyt suoranaisesti mun ongelmaan liity, mutta sanottakoon, että mies on itsekin lihonut 20kg.

Mun ongelma on se, että en tiedä miten pääsen yli tästä, että miehen sanat sattuu ja loukkaa. En voi laihtuneenakaan unohtaa tuosta noin vain sitä, että oma mies on ajatellut minusta näin torjuvasti ja pitänyt epäviehättävänä seksuaalisesti. Miten saada mies ymmärtämään, että asia ei rakea vain laihtumalla, koska se henkinen paha olo jää vaivaamaan taustalle.

En voi laihtuneenakaan unohtaa tuosta noin vain sitä, että oma mies on ajatellut minusta näin torjuvasti ja pitänyt epäviehättävänä seksuaalisesti.

Mutta, kai sinä itsekin ymmärrät että ihminen muuttuu useimpien silmissä vähemmin seksikkääksi jos lihoo sen 50 kiloa?
Miehesi olisi siis pitänyt vain valehdella ja väittää että seksin vähyys johtuu hänestä itsestään, ei sinusta? Olisiko ollut hyvä että hän olisi kehunut sinun ulkonäköäsi vaikka oikeasti olisi täysin eri mieltä? Olisitko siinä tapauksessa alkanut laihduttamaan?

Tämä ei nyt suoranaisesti mun ongelmaan liity, mutta sanottakoon, että mies on itsekin lihonut 20kg.

Mun ongelma on se, että en tiedä miten pääsen yli tästä, että miehen sanat sattuu ja loukkaa. En voi laihtuneenakaan unohtaa tuosta noin vain sitä, että oma mies on ajatellut minusta näin torjuvasti ja pitänyt epäviehättävänä seksuaalisesti. Miten saada mies ymmärtämään, että asia ei rakea vain laihtumalla, koska se henkinen paha olo jää vaivaamaan taustalle.

Ei miehen tarvi sitä ymmärtää. Mun sun tarvii ymmärtää lakata märehtimästä sillä asialla, päästä niinkun yli siitä.

Ei kenenkään tarvi pitää kumppaniaan viehättävänä jos painoa on tullut rutkasti lisää!

Jäätkö aina pitkäksi aikaa vatvomaan jos joku sanoo susta jotain negatiivista?

No eihän mies voi tehdä tuolle asialle mitään? Valehdellako pitäis nyt "ei kulta, halusin sua yhtä paljon mutta mutta.. yritin vaikka kannustaa laihtumaan etten harrastantut seksiä tarpeeksi" vai mitä?
Naiset haluaa rehellisen miehen ja sitten kun sellaisen saa, niin ei ole hyvä.
Jos meillä puoliso lihoisi tuon 50kg niin valehtelisin jos väittäisin ettei se yhtää silmiä haittaisi. Kai siihen tottuisi mutta.. hohhoi. Ihminen se sunkin mies vaan on. Nythän on hienoa, että olet onnistunut painonpudotuksessasi! Et kai itsekään pitänyt itsestäsi lihavana? Jos olisit hyväksynyt ja ollut sinut sen kanssa, niin luultavasti miehesikään ei olisi siitä "ylimääräisestä löllöstä" välittänyt? Oma asenne ja olemus vaikuttaa monesti toistenkin mielipiteisiin ja tuntemuksiin. Se on alitajuista.
Miehesi ei kuitenkaan lähtenyt etsimään hoikempaa naista eikä ole pettänyt. Moni selkärangaton tekisi noin meinaan.. mietipä sitä. Hän rakastaa sinua sellaisenaan mutta jos ei ole rakastanut niitä ihroja niin mikäs tuossa. Ei makuaan voi muuttaa kovin helposti..

Tsemppiä jatkoon!

Hmm, miksi paino nousi 20 kiloa kun lopetit tupakoinnin? En ole moiseen ilmiöön törmännyt, vaikka itse olen ja moni muu lähipiiristä on polttamisen lopettanut.

Ja ihan totta, melkein 50 kiloa on PALJON! En mäkään haluaisi miestäni, jos hän yhtäkkiä painaisi 130 kiloa. Ja siitä sanoisin ihan suoraan, miten asian kierteleminen auttaisi? Pihtaisin ilman mitään syytä vai? Vai onko parempi olla sanomatta mitään ja lopettaa seksi vallan?

Kyllä minulla ainakin paino nousi, kun lopetin tupakoinnin. Ei tosin 20 kiloa, mutta kuitenkin. Tupakointi vie makuaistin ja kun sen lopettaa, ruoka maistuu paremmalta. Myös totutusta tavasta luopuminen tekee lisää aikaa jollekin muulle asialle. Jos aiemmin menit mainoskatkolla käymään tupakalla, tupakoinnin lopettamisen jälkeen sinulla jää enemmän aikaa jääkaapilla käyntiin.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30654058:
Kyllä minulla ainakin paino nousi, kun lopetin tupakoinnin. Ei tosin 20 kiloa, mutta kuitenkin. Tupakointi vie makuaistin ja kun sen lopettaa, ruoka maistuu paremmalta. Myös totutusta tavasta luopuminen tekee lisää aikaa jollekin muulle asialle. Jos aiemmin menit mainoskatkolla käymään tupakalla, tupakoinnin lopettamisen jälkeen sinulla jää enemmän aikaa jääkaapilla käyntiin.

Ihan omia valintoja. Kukaan ei kai pakota sinne jääkaapille tai syömään enemmän?

Poltin 19 vuotta, paino ei noussut kun lopetin.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30654108:
No tottakai on omia valintoja, ihan niin kuin se tupakoinnin lopettaminenkin. En ole muuta väittänytkään. Mutta ihmisiä kuitenkin ollaan.

Että sinänsä ihan turha märistä, jos lopettaminen nostaa painoa. Tosin sä et märissytkään.

Mutta onhan tuo 20 kiloa tupakoinnin lopettamisen jälkeen ihan julmetusti! Siinä saa melkein asua jääkaapissa.

Ap:llä ei välttämättä olisi tätä ongelmaa miehensä kanssa, jos olisi pitänyt itsensä kurissa röökaamisen loputtua.

Mutta, kai sinä itsekin ymmärrät että ihminen muuttuu useimpien silmissä vähemmin seksikkääksi jos lihoo sen 50 kiloa?
Miehesi olisi siis pitänyt vain valehdella ja väittää että seksin vähyys johtuu hänestä itsestään, ei sinusta? Olisiko ollut hyvä että hän olisi kehunut sinun ulkonäköäsi vaikka oikeasti olisi täysin eri mieltä? Olisitko siinä tapauksessa alkanut laihduttamaan?

Se oli ihan kaikkien tiedossa, että laihdutan synnytyksen jälkeen. Olinhan lihonut vastoin omaa tahtoani raskauden tuomien ongelmian vuoksi. Olen nimittäin erittäin ulkonäkökeskeinen ja itsekriittinen itseni suhteen entisenä bulimikon ja anorektikon sekoituksena. Ei kumppania tulisi torjua ja 'haukkua' varsinkaan, kun tämä ei ole tahallaan lihonut ja kärsii tästä lihomisesta itsekin. Kävin raskauden aikana neuvolan 'terapassa' koska lihominen tuntui niin pahalta. Paino nousui vaikka kuinka yritin mitä vain. Kumman paljon täällä ymmärretään kumminkin 40kg lihonutta Milanna85:sta, mutta ei minua 46,5kg lihonutta.

Lopetin tupakoinnin, koska tupakka ei luonnollisestikaan kuulu raskauteen vauvan terveyden takia.

Samaan aikaan lopetin myös työpalle fillaroinnin, koska tuli kylmä talvi ja 'paskat' kelit. Paino nousi 15kg ja sen jälkeen oli joulu ja samaan aikaan olin raskaana ja tuli +5kg lisää =20kg.

Se oli ihan kaikkien tiedossa, että laihdutan synnytyksen jälkeen. Olinhan lihonut vastoin omaa tahtoani raskauden tuomien ongelmian vuoksi. Olen nimittäin erittäin ulkonäkökeskeinen ja itsekriittinen itseni suhteen entisenä bulimikon ja anorektikon sekoituksena. Ei kumppania tulisi torjua ja 'haukkua' varsinkaan, kun tämä ei ole tahallaan lihonut ja kärsii tästä lihomisesta itsekin. Kävin raskauden aikana neuvolan 'terapassa' koska lihominen tuntui niin pahalta. Paino nousui vaikka kuinka yritin mitä vain. Kumman paljon täällä ymmärretään kumminkin 40kg lihonutta Milanna85:sta, mutta ei minua 46,5kg lihonutta.

No sun kohdalla se varmaan johtuu tuosta 20kilosta joka tuli jo ennen raskautta. Jonka luultavasti hankit ihan itse..

Milannalla kilpirauhasen vajaatoiminta, joka jo itsessään saattaa nostaa painoa ja kerryttää nesteitä kroppaan.

Lopetin tupakoinnin, koska tupakka ei luonnollisestikaan kuulu raskauteen vauvan terveyden takia.

Samaan aikaan lopetin myös työpalle fillaroinnin, koska tuli kylmä talvi ja 'paskat' kelit. Paino nousi 15kg ja sen jälkeen oli joulu ja samaan aikaan olin raskaana ja tuli +5kg lisää =20kg.

Kyse on silti itsehillinnästä ja omista valinnoista. Tietysti tupakoinnin lopettaminen oli viisasta! Mutta pyöräilyn olisit voinut korvata jollakin muulla. Ja joulukaan ei tiettävästi itsessään nosta kenenkään painoa..

Ei kumppania tulisi torjua ja 'haukkua' varsinkaan, kun tämä ei ole tahallaan lihonut ja kärsii tästä lihomisesta itsekin.

Noo, miten sen nyt ottaa. Itse jos tässä raskaudessa menisin lihomaan 50 kiloa, niin en kyllä osaisi miehelle siitä suuttua tai loukkaantua vaikkei hän seksiin pystyisikään. Muutenkin koko elämä esikoisen myötä muuttuu totaalisesti. Ei se välttämättä VAIN läskien syytä ole?
Ja onko se muka haukkumista jos totuudenmukaisesti sanoo ettei pysty siihen kun toinen on lihonut liikaa? Tietysti jos hän vaikka riidoissa aina repii tuon esille ja haukkuu läskiks lehmäks tai jotain. Mutta jos sanoo että ei kiihota, niin ei kai se nyt mikään aivan julmetun paha loukkaus ole?

No sun kohdalla se varmaan johtuu tuosta 20kilosta joka tuli jo ennen raskautta. Jonka luultavasti hankit ihan itse..

Milannalla kilpirauhasen vajaatoiminta, joka jo itsessään saattaa nostaa painoa ja kerryttää nesteitä kroppaan.

Mulla ei ole kilpirauhasen vajaatoimintaa, tai ainakin arvot ovat viitearvojen sisällä. Mitattu on monta kertaa. Sukurasite kilpparinvajaatoiminta kyllä on mun lähisuvussa. Nestettä muhun kyllä kerty paljon raskaudessa. Jalat oli tukit ja kaikki kengät ei mahtuneet enää jalkaan ja synnytyssalillekin jäi 8kg saman tien.

Noo, miten sen nyt ottaa. Itse jos tässä raskaudessa menisin lihomaan 50 kiloa, niin en kyllä osaisi miehelle siitä suuttua tai loukkaantua vaikkei hän seksiin pystyisikään. Muutenkin koko elämä esikoisen myötä muuttuu totaalisesti. Ei se välttämättä VAIN läskien syytä ole?
Ja onko se muka haukkumista jos totuudenmukaisesti sanoo ettei pysty siihen kun toinen on lihonut liikaa? Tietysti jos hän vaikka riidoissa aina repii tuon esille ja haukkuu läskiks lehmäks tai jotain. Mutta jos sanoo että ei kiihota, niin ei kai se nyt mikään aivan julmetun paha loukkaus ole?

On repinyt asian riidoissa esiin monta kertaa.

Ongelma on kumminkin nyt se, että mä en pysty itse haluamaan miestä, joka on loukannut mua näin paljon, koska en pääse loukkauksesta näin vain yli ilman asian selvittämistä tms. Jotta meidän parisuhteen seksielämä voisi palautua kuntoon se vaatii enemmän, kuin vain pelkkää laihtumista.

Minä en lihonut tupakoinnin lopettamisen takia ja tiedän monta jotka pysyneet painossaan. Turha tekosyy. Lihominen johtuu,kun ei välitä mitä suuhunsa lappaa ja valitettavasti monet raskaana olevat käyttää raskautta tekosyynä mässäilylle.
ELLEI lihominen johdu sairaudesta.

Mene jonnekin terapeutille puhumaan jos et muuten yli pääse. Ymmärrän tuskasi,mutta ymmärrän kyllä miestäsi myös.

[QUOTE="vierasvieras";30654171]Minä en lihonut tupakoinnin lopettamisen takia ja tiedän monta jotka pysyneet painossaan. Turha tekosyy. Lihominen johtuu,kun ei välitä mitä suuhunsa lappaa ja valitettavasti monet raskaana olevat käyttää raskautta tekosyynä mässäilylle.
ELLEI lihominen johdu sairaudesta.

Mene jonnekin terapeutille puhumaan jos et muuten yli pääse. Ymmärrän tuskasi,mutta ymmärrän kyllä miestäsi myös.[/QUOTE]

Mä en raskaudessa pystynyt kävelemään 200m enempää erittäin kovien liitoskipujen vuoksi ja mua pyörrytti jatkuvasti, eli laskisin tämän kyllä sairaudeksi!

Totta on kyllä, että jos päivän kulutus laskee 600-800 kcal, pitää ymmärtää olla lappamatta yhtä paljon ruokaa suuhun. poljin 10km päivässä fillarilla 5 krt viikossa.

Kuumimmat

Yhteistyössä