Alzheimer potilas vituttaa

• Viestiketjun aloittaja alssukka vituttaa.
  • Ensimmäinen viesti
alssukka vituttaa.
Miten alzheimer potilas voi olla niin vituttava?

Meidänkin osastolla on yks akka, joka hymyilee koko ajan, päästelee typeriä ääniä, on paskat housussa, nykii minua paidasta, jatkuvasti vilkuilee, heiluttelee käsiään, vilkuilee sormien välistä, esittää hermorauniota, toistaa samaa mantraansa...

Ei anna mun tehdä töitä rauhassa!

Pienikin katse kontakti häneen, niin alkaa tuo perseily.

Pöklää myös lääkkeet ulos. Yleensä tekisi mieli huutaa että NIELE ne perkeleen lääkkeet !!! ja kun alkaa mua häiritsemään ihme tempuillaan, niin näyttää keskisormea...

Ja yksi toinen akka, löi raskaana olevaa työtoveriani nyrkillä vatsaan. Jos olis ollu minun raskausvatsa, olisin tarttunut ranteista kiinni!

Sitten on myös yksi mies potilas, joka käyttää välillä surutta nyrkkiä NAISTA kohtaan. Millainen mies lyö naista?

Joo-o, minä en kyllä vittu jää hoitoalalle.

On se kumma, kun mekin hoitajat passataan näitä potilaita vaikka mitenkä, niin saadaan tuollasta kohtelua...! kyllähän sen "ymmärtää" että ihminen on sairas, MUTTA VITUTTAA SILTI! Tulee sellainen olo, että mitä tuollaisille paskaläjille pitäisi oikein tehdä? jos itse olisin samassa tilanteessa, toivoisin heti eutanasiaa kun tilanteeni lähtee menemään noin huonoksi..

Ei ole minun ala tämä nyt.

bbierass
[QUOTE="lähäri";30650763]Miten helvetissä sä ylipäänsä olet päässyt hoitoalalle tuollasella asenteella..? :O Nyt äkkiä pois sieltä, missä ikinä työskenteletkin! >: /[/QUOTE]

porvoossa tämä asenne on pääsyvaatomus.

Ammattitaitoinen ja potilaansa tunteva hoitaja tiiminsä kanssa keksisi kyllä keinot, miten joidenkin potilaiden kanssa toimitaan, jotta sopu säilyy ja päivittäiset toiminnot sekä lääkehoito tulee toteutettua.

Ymmärrys ja tieto tautia kohtaan lisää ymmärrystä myös siitä johtuvaa käytöstä kohtaan. Eivät nämä ihmiset tahallaan noin tee, tauti vaan on siinä vaiheessa, että estot ovat jo kadonneet, eikä heillä enää oma ymmärrys riitä suitsimaan käytöstään.

Ymmärtäjä
[QUOTE="lähäri";30650763]Miten helvetissä sä ylipäänsä olet päässyt hoitoalalle tuollasella asenteella..? :O Nyt äkkiä pois sieltä, missä ikinä työskenteletkin! >: /[/QUOTE]

No kaikkihan sinne pääsee! Muunlaisella asenteella ei tuota hommaa jaksa päivääkään.

"elina"
Teillä on selkeästikin liian huonot valtuudet voimankäyttöön ja potilaiden henkilökohtaisen vapauden rajoittamiseen.

Itse tarjoilisin ärsyttävälle mummolle rauhoittavaa piikkiä pakaralihakseen (sen jälkeen, kun mummo on kaadettu maahan ja pyydetty joku pitelemään häntä paikallaan).

Aikuinen Nainen
Samanlaisia sekopäitä ovat kehitysvammaiset. Monetkin tuntemani kehitysvammaiset aikuiset käyttäytyvät usein kuin uhmaikäiset kakarat ja sitten ihmettelevät, että miksi minä en kohtele heitä kuin aikuisia. No, jos kerran käytös on samanlaista kuin parivuotiaan kakaran, niin silloin minä kohtelen ihmistä kuin parivuotiasta kakaraa.

"lähäri"
Alkuperäinen kirjoittaja Ymmärtäjä;30650804:
No kaikkihan sinne pääsee! Muunlaisella asenteella ei tuota hommaa jaksa päivääkään.
Ai... Kyllä mulla on sairaita ihmisiä kohtaa pikkuisen ihmismäisempi asenne, vaikka kuinka välillä olisivat aggressiivisia. Mä sentään ymmärrän, mistä moinen käytös johtuu, toisin kuin ap... Kyllä on oppi (ja yhteiskunnan tuki) mennyt hukkaan tyystin! Ja kyllä sekin on jonkin sortin vastuullisuutta, että ymmärtää pyytää vaikka siirtoa, jos ei pysty dementikkojen / "alssilaisten" kanssa työskentelemään ilman, että pitää pelätä, että satuttaa hoidokkejaan. Mutta tosiaan valitettavaa, että kaikki tällaset hoitajaksi sopimattomat tyypitkin alalle pääsee... Ja sitten pilaavat hyvien hoitajienkin maineen samalla. :(

hhhh
Jos sua hoitoala muuten kiinnostaa, nii muista että on muitakin paikkoja kuin vanhainkodit. Vanhainkodit on kuitenkin niitä ainoita paikkoja joissa hoitajiin kohdistuva väkivalta hyväksytään.

Kokeile jotain isompaa keskussairaalan päivystystä, huomaat että sielä on sun temperamentteja enemmänkin eikä sielä taputella hoitajia takapuoleen

vieras*
Jos sua hoitoala muuten kiinnostaa, nii muista että on muitakin paikkoja kuin vanhainkodit. Vanhainkodit on kuitenkin niitä ainoita paikkoja joissa hoitajiin kohdistuva väkivalta hyväksytään.

Kokeile jotain isompaa keskussairaalan päivystystä, huomaat että sielä on sun temperamentteja enemmänkin eikä sielä taputella hoitajia takapuoleen
Hoitajien taputteluko tässä on ongelma? Vai se että henkilö ei sovi hoitoalalle, siellä on ihan liikaa kyynidiä ei kuulu mulle tyyppejä, joista osa vielä levittää paska-asenteensa koko työtiimiin.

just joo

Meidänkin osastolla on yks akka, joka hymyilee koko ajan, päästelee typeriä ääniä, on paskat housussa, nykii minua paidasta, jatkuvasti vilkuilee, heiluttelee käsiään, vilkuilee sormien välistä, esittää hermorauniota, toistaa samaa mantraansa...

Pöklää myös lääkkeet ulos. Yleensä tekisi mieli huutaa että NIELE ne perkeleen lääkkeet !!! ja kun alkaa mua häiritsemään ihme tempuillaan, niin näyttää keskisormea...

Ja yksi toinen akka, löi raskaana olevaa työtoveriani nyrkillä vatsaan. Jos olis ollu minun raskausvatsa, olisin tarttunut ranteista kiinni!

Sitten on myös yksi mies potilas, joka käyttää välillä surutta nyrkkiä NAISTA kohtaan. Millainen mies lyö naista?

On se kumma, kun mekin hoitajat passataan näitä potilaita vaikka mitenkä, niin saadaan tuollasta kohtelua...! kyllähän sen "ymmärtää" että ihminen on sairas, MUTTA VITUTTAA SILTI! Tulee sellainen olo, että mitä tuollaisille paskaläjille pitäisi oikein tehdä? jos itse olisin samassa tilanteessa, toivoisin heti eutanasiaa kun tilanteeni lähtee menemään noin huonoksi..

Hetkinen, päädyit gr mt:lle ilman vähäisintäkään käsitystä osastosta ja potilaiden luonteesta? aika 5/5 trollausta muuten, mutta kannattaa kirjoittaa tarinasta pikkaisen uskottavampi seuraavalla kerralla.

just joo

Hetkinen, päädyit gr mt:lle ilman vähäisintäkään käsitystä osastosta ja potilaiden luonteesta? aika 5/5 trollausta muuten, mutta kannattaa kirjoittaa tarinasta pikkaisen uskottavampi seuraavalla kerralla.

tämähän oli toki ihan täyttä dadaa.

Yhteistyössä