Jos autossa valot sanovat pox?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Milanna85

Tunnettu jäsen
14.02.2014
8 708
193
63
Niin eikö saa sulakkeet/ lamput vaihda vaikka Motonetissä? Onko joku tietoinen. Eilen kun yöllä ajoin kotiin, ensiksi yks lamppu meni ja sen jälkeen heti toinenkin, vain pitkät valot toimii. Tässä mietin mihin lähden ne hakemaan ja kuka voi ne saada kuntoon että pääsen töihin.

Niin eikö saa sulakkeet/ lamput vaihda vaikka Motonetissä? Onko joku tietoinen. Eilen kun yöllä ajoin kotiin, ensiksi yks lamppu meni ja sen jälkeen heti toinenkin, vain pitkät valot toimii. Tässä mietin mihin lähden ne hakemaan ja kuka voi ne saada kuntoon että pääsen töihin.

Aja autosi pikahuoltoon. Motonetista voit ostaa uudet polttimot, mutta ei nitä sulle kukaan siellä laita paikoilleen

Motonetissä myyvät vaan osia, huollot eivät kuulu heidän palveluihinsa yleensä. Toki jos hyvä tuuri käy, niin sieltäkin voi löytyä joku ystävällinen sielu, joka ne sulakkeet tsekkaa. Joku pieniä huoltopalveluita tarjoava huoltoasema tai pienempi ihan huoltofirma voisivat olla toimivammat paikat.

Kuulostaa joltakin oikosulkuvialta tmv. Tosin, autoista en paljoa tiedä, mutta veisin varmuuden vuoksi sen ihan kunnon korjaamoon.
Sulakkeet ja polttimot on aika helppo vaihtaa itse, mutta oletan, että ajat tosi uudella autolla, niin niissä se voi olla jo sellaista tekniikkaa, mikä vaatii huoltamossa käynnin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;30642270:
Aja autosi pikahuoltoon. Motonetista voit ostaa uudet polttimot, mutta ei nitä sulle kukaan siellä laita paikoilleen

Täällä uuden motonetin yhteydessä on huoltokin, missä tehdään pikkujuttuja.

[QUOTE="autoileva";30642275]Motonetissä myyvät vaan osia, huollot eivät kuulu heidän palveluihinsa yleensä. Toki jos hyvä tuuri käy, niin sieltäkin voi löytyä joku ystävällinen sielu, joka ne sulakkeet tsekkaa. Joku pieniä huoltopalveluita tarjoava huoltoasema tai pienempi ihan huoltofirma voisivat olla toimivammat paikat.[/QUOTE]

Ei vai?
https://www.motonet.fi/fi/korjaamot/

Mä muistan että olen nähnyt Motonetissä jonkun huollon, mutta ehkä olen ihan väärässä. Kun en vitsi paikasta toiseen ajaa, siksi kun en voi kun pitkiä valoja käyttää, muissa on sitten taas kesä renkaita. Jos vien huoltoon, on heillä varma aina oikeat lamput?

Toisalta voin pian soita kysyä. Mun vaan olisi pitänyt jo olla muualla kun kotona :/.

Mä muistan että olen nähnyt Motonetissä jonkun huollon, mutta ehkä olen ihan väärässä. Kun en vitsi paikasta toiseen ajaa, siksi kun en voi kun pitkiä valoja käyttää, muissa on sitten taas kesä renkaita. Jos vien huoltoon, on heillä varma aina oikeat lamput?

Toisalta voin pian soita kysyä. Mun vaan olisi pitänyt jo olla muualla kun kotona :/.

Merkkihuollosta ainakin löytyy oikeat osat ja lamput suunnataan myös oikein

Kiitos :). Sitten lähden. Mutta mietin että soitan ennen, kun pakko olla varma että saan vaihdettua juuri tähään autoon.

Totta kai kannattaa soittaa. Jouduin itse ennen joulua vaihdattaa polttimon, niin siellä olikin kolme ihmistä jonossa samaan toimenpiteeseen. Kun on kosteaa ja pakkasta vuorotellen, tuntuu ettei nykyautojen lamput sitä kestä

No riippuu autosta. Ja motonetista. Täällä motonet myy vain osia, mutta huoltoja se ei tee. Meidän autosta täytyy myös suunnilleen irroittaa koko etupuskuri, jos haluaa valot vaihtaa, joten korjaamoon on mentävä, edes pienet huoltsikat ei ala sitä tekemään. Lamppu maksaa sen 30€/kpl ja vaihto toiset päälle. Eikä oo ees uusi auto..

Jos siihen autoon on laitettu jotkut "+150%" - polttimot, niiden kestoikä on vakiopottimoita selvästi lyhyempi, ihan valmistajan antamien tietojenkin mukaan. Sellaisten kestoikä voi hyvinkin olla vain pari-kolme kuukautta. Eikä se ole auton vika jos kirkkaiksi, mutta lyhytikäisiksi suunnitellut polttimot tulevat käyttöikänsä päähän.

Jos ei polttimoiden vaihto itseltä suju, hoituu se esimerkiksi mainituissa Motonetin korjaamoissa tai muussa pikahuollossa. Jonottomaan voi joutua tosin pitkäänkin.

On sitten olemassa myös long life - polttimoita, joille luvataan esim 3 V takuu. Niissä valoteho on luonnollisesti vähän heikompi, mutta ei tarvitse niin usein vaihtaa.

Yhteistyössä