Kuinka kauan takuuvuokran palautuksessa saa kestää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shakti8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shakti8

Vieras
Vuokrasopimus Realian kanssa päättyi 31.12.2014, mutta vuokravakuutta ei ole vieläkään palautettu, vaikka yrityksen sivujen mukaan "vakuus palautetaan kohtuullisessa ajassa noin 1–3 viikon aikana vuokrasuhteen päättymispäivästä lukien".

Olen ottanut Realiaan yhteyttä nyt kahdesti; ensimmäiseen sähköpostiin eivät vaivautuneet vastaamaan ollenkaan, ja toiseen viestiin vastasivat viime viikolla laittaneensa vakuuden maksuun. Tästä on nyt siis 6 päivää, voiko pankkisiirrossa tosiaan kestää niinkin kauan vaikka viikonloppu olisikin välissä?

Asunto oli kaikin puolin hyvässä kunnossa lähtiessäni, joten mitään ongelmia maksun kanssa ei pitäisi olla.

Onko kenelläkään kokemuksia Realian (tai muiden samankaltaisten firmojen) kanssa tappelemisesta? Kuinka kauan vuokravakuuden palautuksessa ylipäänsä saa kestää?

Muutin pois aso-kämpästä, jonka vastikehommelit Realia hoitaa. Meniköhän siinä kuukauden verran kun tuli vakuus takaisin, en tarkkaan muista kun se meni äitini tilille, kun hän kerran sen vastikkeen aikoinaan maksoikin. Oli vaan sitten kiva pohtia jälkikäteen, että minkä takia siittä vastikkeesta oli vähennetty n. 100e, mitään ilmoitusta asiasta ei tullut, ja äitinikin sitten vasta myöhemmin asiasta minulle mainitsi ja sanoi, ettei sitä nyt tarvitse alkaa kyselemään. Ja kun kämppä oli hyvin loppusiivottu yms.

Muutin pois aso-kämpästä, jonka vastikehommelit Realia hoitaa. Meniköhän siinä kuukauden verran kun tuli vakuus takaisin, en tarkkaan muista kun se meni äitini tilille, kun hän kerran sen vastikkeen aikoinaan maksoikin. Oli vaan sitten kiva pohtia jälkikäteen, että minkä takia siittä vastikkeesta oli vähennetty n. 100e, mitään ilmoitusta asiasta ei tullut, ja äitinikin sitten vasta myöhemmin asiasta minulle mainitsi ja sanoi, ettei sitä nyt tarvitse alkaa kyselemään. Ja kun kämppä oli hyvin loppusiivottu yms.

Ja vähän ennen tuota kun mieheni muutti omasta kämpästään pois (pienen paikkakunnan pieni vuokrakämppiä välittävä firma), hän joutui pari kuukautta odottelemaan. Kyseli kyllä moneen kertaan, että jokos kohta, mutta aina oli vastaus mallia 'joojoo ihan just'.

Yhteistyössä