Hyvää Naistenpäivää kaikille ja onnea plussanneille! :heart:
Mulla alkoi talviloma maanantaina ja loman aloituksen kunniaksi plussasin haamulaisen. Tiistaina (dpo11
?) tein kokeilumielessä digin, josta tuli tulos Raskaana 1-2 :heart: Oon melkein viikon makustellut asiaa ja nyt kun täti on virallisesti myöhässä, niin ehkä uskaltaudun tännekin änkeytyä
Laskettuaika olisi todennäköisimmin 11.11. Se on päivä miehen isän 50v synttäreiden jälkeen
Selkein
oire ennen plussausta oli mun heikkohermoisuus
(luotto-oire kaikissa aiemmissa raskauksissa) ja ihan tolkuton tissikipu. Issias vaivasi oviksesta saakka reilun viikon. Muutama päivä ennen testin tekoa näin unta plussasta ja alkoi maistua omituisia makuja suussa
(mm. meikkivoide ja kissanpentu ). Plussan jälkeen on tullut koviakin repäisykipuja. Etovaa oloa ilmenee ellen syö tasaisin väliajoin ja väsymys on ihan omaa luokkaansa, tosin nukun yötkin todella levottomasti ja päivällä en saa nukuttua. Mutta kaikki otetaan vastaan mitä tuleman pitää ja yritän olla valittamatta
Mies oli arvannut raskauden jo ennen kuin ehdin kertomaankaan. On tuo vaan ihana. Eniten taitaa tuottaa tuskaa hänelle, kun painotin ettei saa kertoa vielä tulokkaasta kenellekään eikä varsinkaan äidilleen ja isälleen. Eipä tällaista uutista malta olla itsekään salailematta, että tuskin maltetaan olla hiljaa äitienpäivään saakka
Mun ne kaverit tietää jo, jotka tiesi yrityksestäkin.
Neuvolaan soittelin jo perjantaina, mutta saan ajan vasta huomenna, koska oman alueeni terkkari oli lomalla. Alkuraskauden
ultraankin aiotaan ehkä mennä. Jännä nähdä miten asiat ovat muuttuneet liki 8 vuoden takaa
Täällä on ainakin synnytyssairaala uusittu tiloiltaan
Huomenna onkin sitten paluu arkeen ja töiden pariin. Joudun hieman miettimään tuota
työkuviota, kun teen 3-vuorotyötä ja esimerkiksi yöt meillä valvotaan yksin. Ihan vielä en halua pomolle raskaudesta kertoa, mutta suht aikaisin se on pakko, kun tulee sitten noita rajoituksiakin
(tartuntataudit, pakkoliikkeiset yms). Tänä vuonna mulla olisi virallisesti kesäloma kesäkuussa, mutta vaihdettiin työkaverin kanssa elokuulle, koska kuopus aloittaa syksyllä koulun. Siitä onkin sitten melkein heti hyvä jäädä äitiyslomalle. Yritän kyllä tehdä töitä mahdollisimman pitkään, mutta meillä on monet jääneet varhennetulle jo hyvissä ajoin, kun työ on kuitenkin erittäin fyysistä.
Synnytyksistäkin olitte jo puhuneet
Esikoinen syntyi rv41+3 ja synnytys alkoi vesien menolla. Kokonaiskesto oli vajaa 8 tuntia. Kivunlievityksenä oli epiduraalista lähtien kaikki.
Kuopus syntyi rv38+5. Synnytys lähti käyntiin klo.1.50 päänsärystä ja lievistä supistuksista. Aamulla klo.8.45 mulla oli äitiyspolikäynti, jossa supistukset muuttui kipeiksi ja säännöllisiksi. Kokonaiskestoksi oli merkattu reilu 3 tuntia. Liki luomuna synnytin, kun en ehtinyt edes tuntia olla synnärillä. Halailin parkkipaikalla mieluummin katutolppia
Kolmannesta sanottiin, että kannattaa lähteä ajoissa synnärille. Kuopuksen ja tämän kolmannen ikäero tulee olemaan 7½ vuotta, että saapi nähdä kuinka tulee etenemään. Mahdollisimman luomuna pyrin tälläkin kertaa pärjäämään. Miehenkin kanssa on tosiaan jo hieman puhuttu tulevasta synnytyksestä, kun tämä on hänelle ensimmäinen lapsi, eikä osaa yhtään odottaa mitä tuleman pitää :heart:
Toivottavasti saadaan odottajiin eloa, terkuin
heidip* ja nyymi rv4+4.