Imettääköhän Charlene kaksosia? Tai Catherine ja Madeline tulokkaitaan?

24.11.2014
20
0
1
Mielenkiintoista pohtia... Perinteisesti ylimistö kai palkannut imettäjän "jotta ei rinnat mene". Itsekin voisin alkaa kuninkaalliseksi imettäjäksi mielelläni. Ja nykyään, kun tiedetään miten terveellistä äidinmaito vauvalle on niin tuskin sortuvat korvikkeita antamaan tuleville hallitsijoille.

Vickan on varmaan imettänyt jos on suinkin voinut, Ruotsissahan imetetään ylipäätään enemmän kuin Suomessa ja Vickan on muutenkin kova suorittamaan. Madde taas käsittääkseni tupakoi, joten lienee kyseenalaista tuon imetyksen hyöty.

Kate imetti lehtien mukaan Georgea tosi tiiviisti ainakin alussa, osteli imetysvaatteita eikä antanut tuttia. Mutta lähtivät lemmenlomalle kun George oli 8-9 kk. Oisko ollut vieroitusloma.

Aivan sama mulle miten lapsensa ruokkivat. Ei kuulu meille muille imettääkö vai ei. Imetys on jokaisen äidin oma asia eikä siihen tarvita muiden mielipiteitä.

[QUOTE="Maarikka";30630956]Aivan sama mulle miten lapsensa ruokkivat. Ei kuulu meille muille imettääkö vai ei. Imetys on jokaisen äidin oma asia eikä siihen tarvita muiden mielipiteitä.[/QUOTE]

No ei se ihan sama ole. Englannissa imetysjärjestöt olivat ihan innoissaan ajatuksesta, että Catherine olisi julki-imettänyt. Ei sitten tehnyt sentään sitä, mutta varmasti prinsessan esimerkki vaikuttaa ihmisten mielikuviin imetyksestä. Mahdollisesti juuri niiden kouluttamattomien, jotka imettävät vähiten ja tietävät vähiten imetyksen hyödyistä.

• Tykkää
Reactions: Namppis88
No ei se ihan sama ole. Englannissa imetysjärjestöt olivat ihan innoissaan ajatuksesta, että Catherine olisi julki-imettänyt. Ei sitten tehnyt sentään sitä, mutta varmasti prinsessan esimerkki vaikuttaa ihmisten mielikuviin imetyksestä. Mahdollisesti juuri niiden kouluttamattomien, jotka imettävät vähiten ja tietävät vähiten imetyksen hyödyistä.

Se on MULLE aivan sama. Ei mua kiinnosta imettääkö nuo prinsessat vai ei, ei kuulu mulle.

Nimenomaan. Imetystä pitää tukea, pulloruokintaa ei! Eli jos imettää niin imetuskuvia kehiin, jos ei niin pitäköön asian piilossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti kaikilla mausteilla;30630994:
Nimenomaan. Imetystä pitää tukea, pulloruokintaa ei! Eli jos imettää niin imetuskuvia kehiin, jos ei niin pitäköön asian piilossa.

Niin, että parempi jättää lapsi ruokkimatta jos imetys ei onnistu. =)

[QUOTE="Maarikka";30630998]Niin, että parempi jättää lapsi ruokkimatta jos imetys ei onnistu. =)[/QUOTE]

Suomessa korvikkeiden mainostus on kielletty. Tarkoittaako se sinun mielestäsi sitä, että lainsäätäjän mielestä vauvat pitää mieluummin näännyttää nälkään kuin antaa korviketta?

Jostain kumman syystä minäkin aina pohdin näiden kuninkaallisten ja muittenkin julkkisten vauvauutisia kuullessani tätä imetysasiaa. :D Toivottavasti mahdollisimman moni vauva saa äidinmaitoa, mutta kuten aloittajallakin, minullakin on sellainen ennakko-oletus vähän että näinköhän nuo imettää.... Ehkäpä juuri historian vuoksi, kun yläluokkaiset ei muinoin tosiaan itse vauvojansa imettäneet.

? Sulla on kyllä outo ajatusmaailma. Jotkut asiat ei vaan ole julkisia.

Meinaatko, että imetys yleensä ottaen ei ole julkista missään oloissa, vai että prinssin imetys ei ole julkista?

Jos katsotaan, kuinka Georgen isoäiti ja hänen äitinsä ovat toteuttaneet äitiyttään, on Kate uudistanut rooliaan niin paljon ettei olisi mikään ihme, vaikka Georgen vaimo imettäisi seuraava kuningasta tai kuningatarta julkisestikin.

Meinaatko, että imetys yleensä ottaen ei ole julkista missään oloissa, vai että prinssin imetys ei ole julkista?

Jos katsotaan, kuinka Georgen isoäiti ja hänen äitinsä ovat toteuttaneet äitiyttään, on Kate uudistanut rooliaan niin paljon ettei olisi mikään ihme, vaikka Georgen vaimo imettäisi seuraava kuningasta tai kuningatarta julkisestikin.

En kuulu julki-imetyksen kannattajiin. Jostain syystä en vaan koskaan kokenut että omaa imetystä olisi pitänyt esitellä muille. Hekilökohtainen asia.
Vielä vähemmän se on julkista ihmisillä, joiden työnä on ajatella etikettiä ja käytöstään ihmisten edessä julkisilla paikoilla.
Ja en todellakaan vastusta imetystä.

En kuulu julki-imetyksen kannattajiin. Jostain syystä en vaan koskaan kokenut että omaa imetystä olisi pitänyt esitellä muille. Hekilökohtainen asia.
Vielä vähemmän se on julkista ihmisillä, joiden työnä on ajatella etikettiä ja käytöstään ihmisten edessä julkisilla paikoilla.
Ja en todellakaan vastusta imetystä.

Julki-imetyksen ajamisen taustalla ei ole halu esitellä imetystä tai rintoja, vaan se, hyväksymmekö yhtä lailla lapsen tarpeen syödä lapselle luonnollisinta ravintoa ja äidin tarpeen osallistua yhteiskunnan toimintaan.

Eli pitääkö Catherinen tai kenen tahansa julkisessa asemassa olevan ihmisen olla neljän seinän sisällä niin kauan kuin hän imettää?

Aika monen kuninkaallisen tissithän on kuvattu paparazzien toimesta etelänlomilla, mutta ilmeisesti rajaton rusketus on joidenkin mielestä hyväksyttävämpi syy "esitellä" rintojaan kuin lapsen ruokkiminen.

Julki-imetyksen ajamisen taustalla ei ole halu esitellä imetystä tai rintoja, vaan se, hyväksymmekö yhtä lailla lapsen tarpeen syödä lapselle luonnollisinta ravintoa ja äidin tarpeen osallistua yhteiskunnan toimintaan.

Eli pitääkö Catherinen tai kenen tahansa julkisessa asemassa olevan ihmisen olla neljän seinän sisällä niin kauan kuin hän imettää?

Aika monen kuninkaallisen tissithän on kuvattu paparazzien toimesta etelänlomilla, mutta ilmeisesti rajaton rusketus on joidenkin mielestä hyväksyttävämpi syy "esitellä" rintojaan kuin lapsen ruokkiminen.

Peesi tälle :) Koko termi JULKI-imetys on minusta vähän kyllä pölö....,Minä imetän siellä missä lapsen tulee nälkä, olin kotona tai liikkeellä. Minusta se on ihan vaan imetystä eli lapsen ruokkimista. En ymmärrä miten siitäkin on ongelma saatu aikaan.

Peesi tälle :) Koko termi JULKI-imetys on minusta vähän kyllä pölö....,Minä imetän siellä missä lapsen tulee nälkä, olin kotona tai liikkeellä. Minusta se on ihan vaan imetystä eli lapsen ruokkimista. En ymmärrä miten siitäkin on ongelma saatu aikaan.

Ja jos jostakin syystä ei imetä niin kuka tahansa voi ruokkia vauvansa myös pullolla. Syitä imettömyyteen on useita ja ne syyt voi olla ihan todellisia. Voi olla myös niin, että imetys ei onnistu erinäisistä syistä, mutta äidinmaitoa annetaan pullosta. Jos sekään ei onnistu, niin sitten annetaan korviketta pullosta eikä se ole mitenkään väärin eikä sitä tarvitse piilotella.

[QUOTE="Maarikka";30631120]Ja jos jostakin syystä ei imetä niin kuka tahansa voi ruokkia vauvansa myös pullolla. Syitä imettömyyteen on useita ja ne syyt voi olla ihan todellisia. Voi olla myös niin, että imetys ei onnistu erinäisistä syistä, mutta äidinmaitoa annetaan pullosta. Jos sekään ei onnistu, niin sitten annetaan korviketta pullosta eikä se ole mitenkään väärin eikä sitä tarvitse piilotella.[/QUOTE]

Ei tietenkään. Sinä tunnut olevan puolustuskannalla ja puhut ohi aiheen vaikka kukaan ei olekaan syytellyt pulloimettäjiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti kaikilla mausteilla;30630994:

Niin tämäkö kommentti ei mitenkään ole pulloruokintaa vastaan? Jos ei imetä, niin lapsi pitää ruokkia piilossa?

Tätä en tienntykään. Siis miksi? Imetyksen kannustamiseksi?

Ajattele, minkälainen määrä korvikemainoksia tulisi telkkaristakin, kun Nestle, Valio ja Arla näyttäisivät parhaaseen katseluaikaan toinen toistaan söpömpiä pullolapsia kukkakedolla. Herkästi tulisi sellainen mielikuva, että kaikki lapset juovat terveellistä ja ravitsevaa korviketta. Varsinkin, kun tisseistä ei kukaan tekisi mainosta.

[QUOTE="Maarikka";30631120]Ja jos jostakin syystä ei imetä niin kuka tahansa voi ruokkia vauvansa myös pullolla. Syitä imettömyyteen on useita ja ne syyt voi olla ihan todellisia. Voi olla myös niin, että imetys ei onnistu erinäisistä syistä, mutta äidinmaitoa annetaan pullosta. Jos sekään ei onnistu, niin sitten annetaan korviketta pullosta eikä se ole mitenkään väärin eikä sitä tarvitse piilotella.[/QUOTE]

Niin? Ei minulle tarvitse luennoida. Olen ihan samaa mieltä tästä kommentistasi. En ole missään väittänyt että pullon antamista pitäisi piilotella, tai että se olisi väärin. Se, että TOIVON mahdollisimman monen vauvan saavan äidinmaitoa ei tarkoita että samalla tuomitsen jotenkin pulloruokinnan. Miksi olet niin provosoitunut tästä? Vedit aika huikean johtopäätöksen tuolla aiemmin, että jos jonkun mielestä imetystä pitäisi edistää ja sen puolesta puhua, se myös automaattisesti tarkoittaa että pulloruokinta on perkeleestä. Suurinpiirtein.

Minun esikoiset on kaksoset ja he sai alun alkaen sekä pullosta että rinnasta maitoa. Kuopus on täysimetyksellä. Ihan olen sekä pullosta että rinnasta syöttänyt sekä kotona että liikkeellä, ihan häpeilemättä ja piilottelematta.

Minä itse olen osittaisimettäjä ja se on yhteiskunnan syytä. Kaikki synnytyssairaalassa ja kotiutumisen jälkeen ovat tunkeneet korviketta eikä kukaan ole sanonut että imetä. Ihmetelty vain miten jaksan ja viitin vielä imettää. Totta kai haluan tarjota lapselleni parasta ravintoa mitä olemassa on. Hyvä kun ei ole vielä ihmissuhteita katkennut sen takia, että imetän.