kyllä se vaan niin on että alaikäiset penskat saa tehä mitä vaan

turha tehdä mitään ilmoituksia. kiusattu saa kärsiä ja kiusaaja sen kun rellestää. ei poliisit korvaansa lotkauttaneet, kun kävin tekemässä rikosilmoitusta tai yritin tehdä. olivat vaan soittaneet, käskeneet perheen poistaa kuvat, mitä ei voi tehdä ja sanoinkin sen sille poliisille ja käskeneet sovitella keskenään
 
"hmm"
no poliisi ei voi alaikäiselle oikein mitään, kai se ls ilmoitus tehtiin? hyvä silti et poliisille on tiedoitettu , jotain keinoja keksivät kyllä siinä vaiheessa jos/kun ilmoituksia useampi samasta lapsesta tai perheestä tulee.
 
[QUOTE="hmm";30625433]no poliisi ei voi alaikäiselle oikein mitään, kai se ls ilmoitus tehtiin? hyvä silti et poliisille on tiedoitettu , jotain keinoja keksivät kyllä siinä vaiheessa jos/kun ilmoituksia useampi samasta lapsesta tai perheestä tulee.[/QUOTE]tää perhe on ollut poliisien kanssa tekemisissä lasten takia viimeiset 10 vuotta. mitään ei tapahdu. myös ls asiakkaita ovat
 
Mä luulen, että se, kun poliisit ottivat yhteyttä, sai kiusaajien vanhemmat ajattelemaan. Varmasti auttoi, vaikkei siltä tunnukaan!
kuten sanoin viimeisen kymmenen vuoden aikana on poliisit vierailleet talossa joka vuosi useita kertoja. ei se mitään näy auttavan. ja paskat mikään sovittelu mitään auttaa, koska poliisit ei edes vaivaudu paikalle
 
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30625421:
turha tehdä mitään ilmoituksia. kiusattu saa kärsiä ja kiusaaja sen kun rellestää. ei poliisit korvaansa lotkauttaneet, kun kävin tekemässä rikosilmoitusta tai yritin tehdä. olivat vaan soittaneet, käskeneet perheen poistaa kuvat, mitä ei voi tehdä ja sanoinkin sen sille poliisille ja käskeneet sovitella keskenään
Tuo riippunee poliisista ja paikkakunnasta?
Itse olen yhden kerran elämässäni ottanut yhteyttä poliisin kiusausjutun tiimoilta (sijaislapsinani olleita JT-lapsia kiusattiin koulussa) ja yksi ilmoitus poliisille riitti kerrasta tekemään lopun koko jutusta.
Ko. poliisi oli vielä myöhemminkin käynyt muutamaan kertaan koululla "tarkistamassa" että homma pelittää kunnolla... haastatellut paitsi lapsia, opeja myös koulun muuta henkilökuntaa "jos vaikka huomaavat jotain, mitä opettajat eivät".
 
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30625454:
kuten sanoin viimeisen kymmenen vuoden aikana on poliisit vierailleet talossa joka vuosi useita kertoja. ei se mitään näy auttavan. ja paskat mikään sovittelu mitään auttaa, koska poliisit ei edes vaivaudu paikalle
No jo on paska tilanne. Ja mulle niiiiiin tuttu. Siellä ei kai voi vaihtaa koulua? Eikä edes yläaste vielä helpota tilannetta...

Tää ei taida yhtään lohduttaa, mutta lukioiässä noilla sentään tuntuu olevan jo järkeä olla kiusaamatta.
 
Tosi kurja tilanne :(
Niinhän se tahtoo nykyaikana olla, että jotkut alle 15-vuotiaat riehaantuvat törttöilemään ihan olan takaa, kun he tietävät, etteivät joudu asioita korvaamaan. : /
Ja muutenkaan nykyään ei edes saa lupaa puuttua mihinkään, kun voi olla, että se joka puolustaa/puolustautuu, joutuu itse hankaluuksiin ja korvaajaksi. Typerää! :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30625454:
kuten sanoin viimeisen kymmenen vuoden aikana on poliisit vierailleet talossa joka vuosi useita kertoja. ei se mitään näy auttavan. ja paskat mikään sovittelu mitään auttaa, koska poliisit ei edes vaivaudu paikalle
Minäkään en usko mihinkään "sovitteluun" sellaisten perheiden kohdalla, jossa vanhemmat eivät kertakaikkiaan välitä.

Pahoittelut lapsesi puolesta. Toivottavasti kaverit tajuavat tilanteen ja osaavat kääntää sen loukatun voitoksi.
 
säpäle harmaana
Minäkään en usko mihinkään "sovitteluun" sellaisten perheiden kohdalla, jossa vanhemmat eivät kertakaikkiaan välitä.

Pahoittelut lapsesi puolesta. Toivottavasti kaverit tajuavat tilanteen ja osaavat kääntää sen loukatun voitoksi.
Tästä olen samaa mieltä. Valitettavasti se taitaa näin mennä. Juuri tällaisen asenteen vuoksi olisi välttämätöntä, että ne poliiseilla tai opettajilla tai sosiaaliviranomaisilla olisi jotain keinoja näihin tapauksiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30625478:
Tästä olen samaa mieltä. Valitettavasti se taitaa näin mennä. Juuri tällaisen asenteen vuoksi olisi välttämätöntä, että ne poliiseilla tai opettajilla tai sosiaaliviranomaisilla olisi jotain keinoja näihin tapauksiin.
poliisi sano suoraan, että alaikäisten kanssa on keinot aika vähissä.
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30625512:
poliisi sano suoraan, että alaikäisten kanssa on keinot aika vähissä.
Eikö niistä jää mitään merkintääkään mihinkään? Vai välittääkö vanhemmat mitään sellaisistakaan?
 

Yhteistyössä