Vauva 4,5kk ei kannattele pitkään päätään vatsallaan ollessaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolestunut äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huolestunut äiti"

Vieras
Eli vauvamme on reilut 4,5kk, eikä viihdy vatsallaan. Ei ole koskaan viihtynyt, vaikka päivittäin häntä vatsallaan lattialla pidän.

Olen huolissani, kun hän ei kauaa viihdy vatsallaan, kehittyykö niskalihakset tarpeeksi? Hyvin pian vatsalleen laiton jälkeen hän väsähtää, tai siis kiljuu ja jää makaamaan pää sivulle päin kiinni lattiassa.

Päivät hän viihtyy lähinnä vain sylissä tai muuten huutaa. Päiväunia ei nuku, ellei sattumalta olla auton kanssa liikenteessä, autossa kyllä nukkuu. Yöt hän nukkuu hyvin. Käsistä vetämällä pää seuraa hyvin mukana, eli niin päin kannattelee ja on muutenkin jämäkkä tapaus.

Mutta tuo niska vatsallaan ollessa stressaa. Kääntyy selältä kyljelleen ja kyljeltä selälleen.Ei neuvolassa täti sanonut asiasta mitään, kun siellä käynnillä kannatteli hyvin päätään. Onko syytä huoleen?

Ei monetkaan kauaa jaksa tuossa iässä 5min on jo riittävä. Koita laittaa se niin että näkee vaikka tv:n kun kannattelee päätään ja katso kauanko sitten jaksaa.. Toki vakituiseen ei kannata tv:tä katsella.

Mulla on 5kk vauva ja nyt vasta jaksaa pitää päätä pystyssä hieman pidempään jos istuu tuettuna syöttötuolissa. triptrap-tuolissa siten istuu, että mahan edessä on pikkutyyny ja selän täkana myös pitkulaista tyynyä. Istuu jopa vartin vanhemman seurassa ja on innoissaan, kun saa istua 'ihan itte'. Mahallaan ollessa saattaa kumminkin vieläkin alkaa kiljua, kun ei enää jaksa tyyliin 5 min kuluttua olla mahallaan, eikä tajua kääntyä itse selälleen takaisin, vaikka todistetusti osaa jo. Sitten käännän hänen selälleen. Joskus kääntyy sekunnissa takasin mahalleen ja kiljunta jatkuu :D En huolestuisi sun vauvasta. Noin piei vielä harjoittelee niskalihaksiaan.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap täällä;30622771:
vauva ei jaksa edes viittä minuuttia :'( ehkä pari minuuttia jaksaa.
Pitääkin kokeilla tuota tv-juttua, kiitos vinkistä ????

No parikin minuuttia on jo paremmin kuin ei mitään.. Yksi konsti on tehdä vaikka pyyhkeestä rulla ja laittaa se rintakehän alle ja kainaloista niin että ylävartalo on siis hieman jalkoja korkeammalla. Pienikin tuki voi auttaa yllättävän paljon tuota pään kannattelua.

Yhteistyössä