Cipralexistä... Vähensin onnistuneesti annosta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muita?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muita?

Vieras
Tai siis Ratiopharmin essitalopraami-halpaversio mulla on käytössä ahdistukseen ja paniikkihäiriöön.

Oon syönyt 1,5 vuotta 5 mg/päivä, nyt oon vähentänyt yhden neljäsosan, eli 3,75 mg nyt ollut annoksena 3 viikkoa :) Ja olo on yhtä hyvä kuin 5 mg:lla. Millaisia kokemuksia teillä on ko. lääkkeen annostuksesta ahdistuksen lievittämisessä? Mikä teillä on ollut riittävä annostus?

Mielenkiintoista nähdä, jos/kun jossain vaiheessa, ehkä muutaman kuukauden päästä kokeilen ottaa vain puolikkaan eli 2,5 mg, että onko se vielä riittävä ylläpitoannos.

Itte lopetin nuo seinään 6kk käytön jälkeen. Ja ainoat oireet oli ne "sähköiskut", ei oikein muuta.
Tosin varmaan osasyynä oli ku olin korviani myöten ihastunut, niin kropan omat hyvänolon hormonit ehkä jotenkin auttoivat asiaa, ettei tullut ahdistusta tai vastaavaa.

Voi lopettaa kerralla jos vain kestää vieroitusoireet. Ihastuminen/rakastuminen on varmasti todella hyvä keino ohittaa ikävät tuntemukset tai sitten pitää itsensä aktiivisena jollain muulla tavalla.

Itte lopetin nuo seinään 6kk käytön jälkeen. Ja ainoat oireet oli ne "sähköiskut", ei oikein muuta.
Tosin varmaan osasyynä oli ku olin korviani myöten ihastunut, niin kropan omat hyvänolon hormonit ehkä jotenkin auttoivat asiaa, ettei tullut ahdistusta tai vastaavaa.

Mulla on kerran aiemmin ollut sama lääkitys ja muistan oikein hyvin ne vierotusoireet. Just noita sähköiskuja ja lisäksi huimausta ja jotenkin katse ei pysynyt mukana kun käänsi päätä... Jos lopetan lääkityksen, aion tällä kertaa vierottautua hitaammin kuin viime kerralla.

Voi lopettaa kerralla jos vain kestää vieroitusoireet. Ihastuminen/rakastuminen on varmasti todella hyvä keino ohittaa ikävät tuntemukset tai sitten pitää itsensä aktiivisena jollain muulla tavalla.

Varsinaisesti en ole nyt itse lopettamassa lääkitystä. Haluan vain kokeilla, mikä on alhaisin toimiva ylläpitoannos. Tästä haluaisin kuulla, onko muut tehneet annostuksen vähentämiskokeiluja.

Entäpä nyt perjantai-iltana... Löytyykö kokemuksia :)

Kertokaa myös, kuinka kauan olette essitalopraamia käyttäneet... Onko joku tullut tulokseen, että aikoo käyttää loppuelämän ajan?

Käytän samaa lääkettä kuin ap 7,5mg annoksella nyt 9 kuukauden ajan. Olo on paljon parempi kuin ilman lääkitystä, mutta en silti haluaisi (enkä aiokaan) syödä sitä loputtomiin. Kunhan kevät tästä etenee niin alan pienetää annostaniin että n.vuoden ajan yhteensä olisi käytössä. Toivottavasti oireet eivät palaa!