Miksi joidenkin ihmisten kotona haisee ihan mahdottoman hyvälle?

• Viestiketjun aloittaja evetsu
  • Ensimmäinen viesti
Mä mietin tuossa että josko pitkästä aikaa ostaisi hajusteellisen pesuaineen kun käytetty nyt pitkään hajusteetonta. No sitte pesin tytön haalarin kun oltiin reissussa ja siellä oli muistaakseni Ariel Color nestemäisenä... ja sitten muistin taas miksi en halua hajusteellista pesuainetta... siitä on yli viikko, tyttö ollu ulkona ja haalari käytössä ja edelleen tuoksuu niin voimakkaasti että tuntuu kuin olisi hajuvettä kaadettu sen päälle :(

Mutta peesaan tuota että joidenkin luona tuoksuu hyvälle. Ja miehen siskolta tulee myös lastenvaatteita jotka on puhtaita ja ihanan tuoksuisia. Joskus kysyinki mitä pesu- ja huuhteluainetta käyttää mutten enää muista...
Itse en pese koskaan mitään ulkoiluvaatteita huuhteluaineella.

siivoova
Mä kans luulen, että salaisuus piilee säännöllisessä siivoamisessa, tuulettamisessa ja mitä itse olen huomannut, monessa hyvältä haisevassa kodissa tuoksua tuo huuhteluaine tai joku muu vastaava...

Kyllä melkein joka kodissa on ne ominaistuoksunsa.
Mut noita pesu-/huuhteluaineista sen verran, että mun mielestäni ne hajustetut pesuaineet ovat aivan karmeen hajusia, mutta yhdistelmä: hajusteeton pesuaine + miedon tuoksuinen huuuhteluaine on hyvä. Ja tuo vaniljasokeri pölyimuripussissa toimii myös.
Tässä samoilla linjoilla. Hajustetut pesuaineet aiheuttaa minulla päänsärkyä. Vuosia sitten vaihtanut hajustamattomiin herkkäihoisten aineisiin kun kuiva iho meinaa myös kutista. Nyt kuitenkin ollaan alettu käyttämään mietoa huuhteluainetta, ainakin tuohon allergiatestattuun Comfortiin ollaan oltu tyytyväisiä. Pyykit saa hieman tuoksua mutta ei tunnu nuuhkaistessa niinkuin piikkiä työnnettäisiin aivoihin.

"vieras"
Meillä haisee pahalta :( ahdistavaa, kun en edes tiedä, mistä haju tulee. Roskis ja komposti viedään ulos säännöllisesti, tiskikone pestään päivittäin ja silti kun kotiin tulee, haisee roskis tms.

"jjjj"
[QUOTE="vieras";22469379]Meillä haisee pahalta :( ahdistavaa, kun en edes tiedä, mistä haju tulee. Roskis ja komposti viedään ulos säännöllisesti, tiskikone pestään päivittäin ja silti kun kotiin tulee, haisee roskis tms.[/QUOTE]

Kuulostaa homeelta.

Minäää
[QUOTE="jjjj";22469465]Kuulostaa homeelta.[/QUOTE]

Vetääkö viemärit? Puhdista hajulukot ja se ylivuotosuojakolo. Pese roskakaappi säännöllisesti, siihen tarttuu se kompostijätteen haju. Roskakaappiin voi myös laittaa raikastimen. Mun mielestä se slaventelintuoksuinen on kiva (sellanen pyöreä missä on tarra takana että voi liimata vaik seinään).

"just"
Eräällä tutulla tuoksuu ihanalle! Hän kertoi pesevänsä pyykit Bio-Luvililla eikä käytä huuhteluainetta. Meillä käytetään hajusteetonta, mutta täytyy kokeilla tuota Bio-Luvilia =)

nooh
Jos on vanha asunto niin ei sitä raikkaan tuoksuiseksi saa millään! Eikä ole hometta, mutta kaikki materiaali on jo vanhaa. Tietysti suursiivous auttaa, kun kaikki eltaanutunut rasva yms. saadaan irti pinnoista.

vierassss
Alkuperäinen kirjoittaja tuoksuu meillä;14960295:
Sininen Comfort on paras ;)
Musta tuo on just kaikista kamalin!!
Erään sukulaisen luona haisi ennen tosi vahvasti tuo sininen comfort ja rööki, vaikka polttivat parvekkeella. Nyt, kun eivät polta enää, niin haisee vaan tuo huuhteluaine ja silmiä melkein kirvelee, kun heille astuu sisään, enkä ole mikään hajusteherkkä.

Itse käytän huuhteluainetta ihan pienen lorauksen enkä puolta pulloa per koneellinen.

Pyykkipäivänä tuoksuu hyvälle. Käytän aika maltillisesti miedon hajuista huuhteluainetta.

Samaa mieltä olen siitä, että kodin siistinä ja puhtaana pitäminen yleensäkin saa aikaan hyvän hajun.

Kaikista ihanin haju kuitenkin kotiin tulee siitä, kun tekee ruokaa. Kaalilaatikkoa ei lasketa ;)

vvvvieras
Meillä tuoksuu kuulemma hyvälle. Kodin pesuaineena käytän Tolua (puutolu lattioille ja yleispesuainetta keittiön ja kylpyhuoneen pintoihin)ja etikkaa/soodaa ja pyykinpesuaineena Pirkkaa, huuhteluaineena Tea tree-öljyä. Roskiskaapissa ja vessassa on laventeliöljytuppo tuoksua tuomassa.

Yksi juttu varmaan on myös että pesen pari kertaa vuodessa keittiöstä pesuaineella välitilan laatat, kaappien rungot, seinät ja katon. Sinne kertyy rasvaa ja likaa. Keittiöön tulee ihana tuoksu kun pesun myötä raikastuu.

• Tykkää
Reactions: Minni-hiiri
Meillä tuoksuu kuulemma hyvälle. Kodin pesuaineena käytän Tolua (puutolu lattioille ja yleispesuainetta keittiön ja kylpyhuoneen pintoihin)ja etikkaa/soodaa ja pyykinpesuaineena Pirkkaa, huuhteluaineena Tea tree-öljyä. Roskiskaapissa ja vessassa on laventeliöljytuppo tuoksua tuomassa.

Yksi juttu varmaan on myös että pesen pari kertaa vuodessa keittiöstä pesuaineella välitilan laatat, kaappien rungot, seinät ja katon. Sinne kertyy rasvaa ja likaa. Keittiöön tulee ihana tuoksu kun pesun myötä raikastuu.
Tämä kiinnostaa. Mistä olet ostanut tupon/laventeliöljyn?
Minä käytin tässä amppelissa pikkuvessassa tuoksuöljyä, mutta pienessä tilassa se tuntui liian voimakkaalta.

vierailija
Mun opiskelijakämpässä tuoksui aina tosi hyvälle, ja huomasin sen jos tulin matkalta takaisin kotiin. Kaverin yliherkkä mies väitti että se tuoksu tuli suitsukkeista joita kyllä välillä poltin, kuten tuoksuöljyäkin.

Nykyisin asun väliaikaisesti kalustetussa vuokra-asunnossa, ja siellä ei haise hyvälle. Siis haju on kyllä puhdas ja ehkä ylipuhdaskin - asunto on suht vastikään remontoitu - mutta jotenkin ällösteriilin kova.

Mummolassa tuoksui ihanasti tupakka ja hajuvesi sekaisin!
Tupakka ei tuoksu, vaan käyttää ja haisee älyttömän pahalle.

Yhteistyössä