>>>> Listatkaa tapoja joilla ateistit ja pakanat täyttävät henkistä tyhjiötään? <<<<

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kristitty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kristitty

Vieras
Ateistit yrittävät kovasti todistella, että ihminen pärjää ilman Jumalaa ja hengellisiä asioita, mutta tätä eivät kehtaa tunnustaa mitä samalla heidän toinen käsi tekee.

Ainakin kaiken maailman joogat, mietiskelyt, kortit ja ennustukset ovat kovaa huutoa. Eksoottisista uskonnoista ja uskomuksista haetaan lohtua pahaan oloon. Tie mitä unensieppareita viritellään. Pahimmillaan sorrutaan alkoholiin ja huumeisiin.

Kyllä se vain on niin, ettei yksikään ihminen voi elää ilman jumalaa: katsokaapa kaikkia maailman kulttuureita: kaikissa on joku jumala. Meillä kristityillä on Jumala, Herramme.

Ateistit yrittävät kovasti todistella, että ihminen pärjää ilman Jumalaa ja hengellisiä asioita, mutta tätä eivät kehtaa tunnustaa mitä samalla heidän toinen käsi tekee.

Ainakin kaiken maailman joogat, mietiskelyt, kortit ja ennustukset ovat kovaa huutoa. Eksoottisista uskonnoista ja uskomuksista haetaan lohtua pahaan oloon. Tie mitä unensieppareita viritellään. Pahimmillaan sorrutaan alkoholiin ja huumeisiin.

Kyllä se vain on niin, ettei yksikään ihminen voi elää ilman jumalaa: katsokaapa kaikkia maailman kulttuureita: kaikissa on joku jumala. Meillä kristityillä on Jumala, Herramme.

Kerro sä mulle, että miten ihmeessä sä voit saada mielenrauhaa siitä psykopaatti- narsisti- sadisti- kusipäästä, mikä sun jumala on?

Ja mikä ihmeen ateistin tyhjiö? Minun henkisen tyhjiön täyttää hyvyys, ystävällisyys, rakkaat ihmiset, työ, arki, koti ym. ym. ym.

Minulla täyttää oman elämän eläminen tämän tyhjiön. Minulla on elämässä samat sekunnit kuin uskovaisilla, mutta minä täytän sen jollain muulla kuin jumalalla. Akward! :D

Voisiko aloittajan tekstin lukea myös niin, että hänen elämässä on henkinen tyhjiö, jonka hän täyttää jumalalla. Olen pahoillani. Mikä aiheuttaa elämääsi tämän tyhjiön?

Uskonnot ovat kehittyneet vastaamaan perustavanlaatuisiin kysymyksiin aikana, jolloin tiede ei vielä vastauksia tarjonnut. Nykyään tiedämme niin paljon, että uskonnon rooli ja merkitys on huomattavasti vähäisempi.

Henkinen tyhjiö kertonee jonkinlaisesta pelosta tai tyytymättömyydestä. Halutaan saada jostain yliluonnollisesta lohtua, jota oikea maailma ei tarjoa. Onneksi kaikilla ei kuitenkaan mitään henkistä tyhjiötä ole, vaan voi olla tyytyväinen elämäänsä ja sietää siihen liittyvät epävarmuustekijät etsimättä jumalista ja uskonnoista tukea. Ne jotka uskontoa tarvitsevat ja siitä hyötyvät, saavat tietysti ihan vapaasti uskoa. :) Ei ole tarvetta ketään tuomita, vaikka itse pärjään ilmankin.

Uskontoja on kovin monia, enkä itse uskonnottomana näe mitään perustavaa eroa "eksoottisilla uskonnoilla" tai kristinuskolla. Nuo muutkaan mainitsemasi "korvikkeet" eivät varmasti ole yleisiä puhtailla ateisteilla, kyllä ateistit yleensä vannovat tieteen nimiin eivätkä harrasta mitään tuollaisia hömpötyksiä. En kyllä minäkään, vaikka en määrittele itseäni ateistiksi, vaan uskonnottomaksi.

Henkiset tarpeet on kai hieman eriasia kuin hengelliset tarpeet. Johonkin uskontoon kuuluva varmasti täyttää osan henkisistä/emotionaalisista/sosiaalista tarpeistaan uskonnolla, jollenkin niitä tarpeita täyttää harrastukset tai esim. jooga. Tietääkseni monet uskovatkin harrastavat muitakin henkisiä/psyykkisiä tarpeita tyydyttäviä asioita kuin hengellisyyttä.

Ateisti ja pakana.

Jäin miettimään lähinnä näitä termejä mitä sitten tarkoittavatkin.
Ateisti kieltää uskonasiat(ko)? Mutta entä pakana?
Olenko siis kirkosta eronneena ns .pakana ja miksi?
En kuitenkaan koe olevani ateisti, vaikka en mihinkään uskontokuntaan kuulukaan.
Uskon jopa tuntevani raamatun paremmin kuin moni ns.riviuskovainen.
Ja mielestäni usko perustuu nimenomaan raamattuun.
Ja nykyinen ev.lut.uskonto ei ole nykyisin lähelläkään sitä.
No, meni hieman asian vierestä.Sori.

• Tykkää
Reactions: päätön
Ei minulla ole mitään henkistä tyhjiötä elämässäni. Elän ihan mukavaa elämää onnellisena. Kun päänuppi on terve, niin ei tarvitse mitään ylimääräisiä täytteitä elämäänsä.

• Tykkää
Reactions: päätön
En täytä elämääni joogalla, unisieppareilla, ennustuksilla, alkoholilla tai huumeilla. Mitään noista en harrasta vaikka ateisti olenkin. Mun kokemuksen mukaan enemmän noita ennustuksia ja unisieppareita käyttää ihmiset, jotka uskovat jumalaan. Usein ateisti ei usko mihinkään muuhunkaan yliluonnolliseen. Mun elämä täyttyy perheestä, ystävistä, opiskelusta, harrastuksista, matkustelusta ja vapaaehtoistyöstä.

Yhteistyössä