Kerro paras lihapullareseptisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tarjaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tarjaana"

Vieras
Haluaisin tehdä hyviä ja maittavia lihapullia joista tykkäisi sekä lapset että aikuiset. Ohjeita olen netistä katsellut mutta en ole hyvää löytänyt.
Laittakaahan halutessanne reseptejä täydellisiin ja maistuviin pulliin =)

Hirvenjauhelihaa (mielellään vasan) ja possunjauhelihaa, ruskistettua sipulikuutiota, suolaa ja valkopippuria, yksi kananmuna.
Kypsennys uunissa tai lihaliemessä keittämällä.

Jos ei oo hirvenlihaa, käytän pelkkää possua.

Lihan pitää olla itse kasvatettua ja teurastettua, yrttien itse kasvatettuja. kaikki muut on white trashia ja eineksiä.

:D :D tää on totta!! Sekarotunauta luomuna, itsesiitettynä ja omista siemenistä kasvatettu liha vain käy. Kasvihuonepallossa (lasten käytetyistä xylitolpurkista ilmattuun) kasvatettuja yrttejä ja tomaatteja. Pölyttäjinä tietenkin miehen rastoissa kasvatetut kimalaiset. Naapurin Rus´ka-Pas´kan adoptoitu aasinlanta kerätään kerran vuodessa heinakuun 6 päivä ja siihen istutetaan omatekoisia korppujauhonjyväsiä. Kun kolmen vuoden päästä pääsee tekemään näitä lihapullia niin ehdottomasti viimeisen silauksen pulliloihin antaa Jhaime Oliverin kuola.

• Tykkää
Reactions: Spencer Hastings
Sipuli, iso sellainen. Pilko ja paista miedolla lämmöllä voissa.

Kun paistettu sipuli on jäähtynyt, lisää joukkoon;

n. 700 grammaa kevyempää sika-nautajauhelihaa (esim. rainbown 10%)
2 kananmunaa
kahden, kolmen vaalean leivän sisusta muserrettuna tai puolisen desiä korppujauhoja
reilu tl. suolaa
muutama murskattu maustepippuri ja ainakin 20 murkattua mustapippuria
pari tl. paprikajauhetta
loraus jonkinlaista etikkaa

Vaivaa taikinaksi ja paistele uunissa tai mieluummin paistinpannulla pulliksi.

(toi maustepippuri taitaa olla se juttu, miksi nää maistuvat erilaiselta kuin muut pullero)

Mä pyöritän pullat käsissä niin että ensin öljyän ja sitten kastelen kädet vehnäjauhoon. Tulee rapsakkapintaisia ja taikina irtoaa hyvin nahkasta.

Tää on meidän ehdoton suosikki, ollaan jälkeenpäin kokeiltu myös muita vaihtoehtoja mutta ei näitä parempia lihapullia ole.

Eli
jauhelihaa, sipulia, paprikaa, juustoo raastettuna ja loraus soijakastiketta. Mausta pippuriseoksella. Ainekset sekoitetaan keskenään ja lihapullat paistetaan voissa pannulla.
Ja mielellään sika-nauta jauheliha, kerran tein naudan jauhelihasta ja siitä tuli aivan liian sitkeitä.

Nämä pyörykät maistuu niin aikuisille kuiin lapsillekin.

• Tykkää
Reactions: Laama
Kermaviiliin/ puolet creme bonjour yrtit- juttua, korppujauhoja tai vaal. Leipää. Kun turvonnut lisää raaka jauheliha, suolaa, rouhittua mustapippuria, raastettu omena , halutessasi haudutettua sipulisilppua, creme, mausteita. Anna levätä hetki . Paista pyörykät pannulla voissa

Onko olemassa lihapullia jotka kaikille eivät kelpaisi? :D

Itse tykkään sellaisista, mitä ennen wanhaan tehtiin. Oma reseptini sisältää jauhelihan lisäksi vain yhden kananmunan, pari ruokalusikkaa vehnäjauhoja, maustepippuria ja suolaa. Mielestäni ihanan lihaisia ja kiinteitä ja helppo paistaa pannulla.

Joskus olen näitä kermaviilihässäköitä tehnyt, ihan hyviähän nekin mutta ovat mielestäni vähän, hmh, olisiko vetisiä oikea sana, ja helpompi tehdä uunissa. Ja silloin niihin ei tule ihana voissa paistunut pinta.

]Onko olemassa lihapullia jotka kaikille eivät kelpaisi?[/B] :D

Itse tykkään sellaisista, mitä ennen wanhaan tehtiin. Oma reseptini sisältää jauhelihan lisäksi vain yhden kananmunan, pari ruokalusikkaa vehnäjauhoja, maustepippuria ja suolaa. Mielestäni ihanan lihaisia ja kiinteitä ja helppo paistaa pannulla.

Joskus olen näitä kermaviilihässäköitä tehnyt, ihan hyviähän nekin mutta ovat mielestäni vähän, hmh, olisiko vetisiä oikea sana, ja helpompi tehdä uunissa. Ja silloin niihin ei tule ihana voissa paistunut pinta.

On! Mä ainakin olen täysin kyllstynyt niihin himputen sipulikeitto-kermaviilipulleroihin! Niitä oli jonkun vuoden aina ja joka paikassa. Liika on liikaa. :|

Esimerkiksi Aurajuusto ja sienet palasina sopivat joukkoon. Mulla ei oo mitään sen kummempaa reseptiä, teen niillä mitä on ja mitä sattuu käteen. Yleisimmin mausteina kuitenkin sipuli, mustapippuri, paprikamauste ja sienisoija.

turvota kermaviilissä(1tlk) sopulikeittoainekset(1pss) ja korppujauho(2rkl).lisää joukkoon mustapippuri ja suola sekä voissa kuullotettu sipuli.Lisää joukkoon 400g nauta-sika jauhelihaa.Vaivaa taikinaksi,pyörittele ja paista pannulla tai uunissa.Hyviä ovat,mutta pierut seuraavana yönä haisevat ihan hirveelle.Jos haluat välttää sen jätä sipulikeittoainekset pois.

[QUOTE="susu";30586392]turvota kermaviilissä(1tlk) sopulikeittoainekset(1pss) ja korppujauho(2rkl).lisää joukkoon mustapippuri ja suola sekä voissa kuullotettu sipuli.Lisää joukkoon 400g nauta-sika jauhelihaa.Vaivaa taikinaksi,pyörittele ja paista pannulla tai uunissa.Hyviä ovat,mutta pierut seuraavana yönä haisevat ihan hirveelle.Jos haluat välttää sen jätä sipulikeittoainekset pois.[/QUOTE]

:laugh: :laugh: :laugh:

Aika monta sopulia saa teurastaaert tulee tarpeeks lihaa :laugh: Mitäs kaikkea siihen sopulikeittoon kuuluu ?

Itse laitan lihapulla aineet pussista kulhoon, vettä päälle, annan turvota, lisään jauhelihan ja valkosipulia. Sitren pyöritän pulliksi taikinan ja painan jokaisen sisään fetajuustokuution. Nam !

Aika monta sopulia saa teurastaaert tulee tarpeeks lihaa :laugh: Mitäs kaikkea siihen sopulikeittoon kuuluu ?

Itse laitan lihapulla aineet pussista kulhoon, vettä päälle, annan turvota, lisään jauhelihan ja valkosipulia. Sitren pyöritän pulliksi taikinan ja painan jokaisen sisään fetajuustokuution. Nam !

et lukenut nyt tarkkaan,siinä luki sopulikeittoaineksia.Ja kun on eineksestä kyse,ei siinä mitään oikeeta sopulia edes ole,keinotekoisia maku- ja väriaineita.

Yhteistyössä