Käyttehän kotona läpi nuortenne kanssa sitä mitä työhakemuksiin laitetaan ja millaisia niiden kuuluisi olla?

V.ieras
En tiedä, mahdanko opastaa hakemusten tekemisessä sitten kun se joskus on ajankohtaista.

Meillä mies on tässä vuosien aikana kirjoittanut työhakemuksia rutkasti. Ja niin viimeisenpäälle tehtynä. Harvemmin pääsi edes haastatteluun. Viimeisimmän hakemuksen kun kirjoitti, niin pisti vaan että; haen tätä paikkaa koska haluan töitä, en jaksa panostaa tämän hakemuksen tekemiseen, töitä kuitenkin tekisin mielelläni. Allekirjoitus ja puh.nro. Paikka irtosi heti.

Olen rento, mutta en halua mitään evvk-pissistä tänne. Minulle ei ole mikään ongelma, löysin hyvältä vaikuttavan jo. Surullista noiden nuorten kohdalla, siksi kehotin teitä käymään niitä asioita läpi joille tuo on ajankohtaista. Ihmettelen, että tästä pitää edes vääntää... Pukeutumisohjeistuksia? :D Eli he siis testaavat sillä mutristuskuvalla työnantajan rentoutta. Juu toki.
Itsehän kyllä puhtaasti veikkaan, että ihmiset jotka ylipäätään ottavat töröhuulitissipyllystringibelfieselfieitä edes vapaa-aikanaan eivät ole niin ovelia, että osaisivat taktikoida tai testailla yhtään mitään :D

säpäle harmaana
[QUOTE="Jenis";30583570]Ja surkeat hakemukset eivät todellakaan ole "työnantajan etu", vaan ajanhukkaa. Ei kukaan tahdo rekrytoida huonoista sitä ainoaa hyvää, vaan parhaan monesta hyvästä.[/QUOTE]

No en kyllä ymmärrä miten surkeat hakemukset vievät enemmän aikaa kuin hyvät hakemukset. Enemmänhän niiden hyvien hakemusten tutkimiseen menee. Eihän siinä hakemuksia rekrytoida vaan hakijoita. Eikö se vasta ole turhauttavaa jos hyvän hakemuksen takana onkin huono hakija?

Hohhoo
Tämä "viera.s" vissii itse joku elämänkoululainen? Kalskahtaa just sellaselta ärsyttävältä vastarannan kiiskiltä sun tekstis! Olen täysin samoilla linjoilla aloittajan ja parin muun fiksun kanssa tässä ketjussa. Koulussa joo opetettiin miten tehdään perus cv ja hakemus, millanen pohja jne, itse onneks vähän tajusin muokkailla hakemuksia kuhunkin hakuun sopivaksi! Meillekkin tulee hirveät määrät hakemuksia nuorilta, ja vaikka itse en rekrytoinneista vastaa mutta kyllä hakemuksen ja haastatteluun otetun ensivaikutelman perusteella pystyy laittaa peukun ylös tai alas... Niin se vaan on.. Ja se kuva! Samoilla linjoilla, iloinen ja fiksun oloinen kuva joka kerta esiintyy edukseen.

viras
Tämä "viera.s" vissii itse joku elämänkoululainen? Kalskahtaa just sellaselta ärsyttävältä vastarannan kiiskiltä sun tekstis! Olen täysin samoilla linjoilla aloittajan ja parin muun fiksun kanssa tässä ketjussa. Koulussa joo opetettiin miten tehdään perus cv ja hakemus, millanen pohja jne, itse onneks vähän tajusin muokkailla hakemuksia kuhunkin hakuun sopivaksi! Meillekkin tulee hirveät määrät hakemuksia nuorilta, ja vaikka itse en rekrytoinneista vastaa mutta kyllä hakemuksen ja haastatteluun otetun ensivaikutelman perusteella pystyy laittaa peukun ylös tai alas... Niin se vaan on.. Ja se kuva! Samoilla linjoilla, iloinen ja fiksun oloinen kuva joka kerta esiintyy edukseen.
teinin kanssa yhdessä hakemus...eli jos jotain kysyttävää otetaan siitä selvää.

xcv
Täytyy muistaa? Ai että työnantajan on tyydyttävä surkeisiin hakemuksiin, koska työ ei ole "once in a lifetime"? Höpöhöpö. Turha edes hakea töitä, jos ei sen vertaa kiinnosta/löydy älliä päästä, ettei hakemukseen tungeta biletys/tissivako/duckfacekuvaa. Miksi edes vaivautua heittämään jotain surkeaa tekelettä työnantajalle, jos työ ei kerta kiinnosta? Jos työ taas kiinnostaa, järkevä, normaali ihminen panostaa hakemukseen.
No, kun on pakko hakea, että ei päivärahat mene. Onneksi jotkut tekee sen heti hakemuksessa selväksi. Vaivaa ja kuluja tullut ihan liikaa niistä, jotka laittaa sen ok hakemuksen vaikka työ ei kiinnosta.

Valitettavasti
Kliinisen fiksu hakemuskaan ei aina ole mikään tae työnhakijan kunnollisuudesta. Sen takana saattaa olla vaikkakin aikuisikäinen, työtehtäviinsä täysin yliolkaisesti suhtautuva möhelö.

viras
työpaikka harjotteluun jos ei löydä..eli soittelisin näille jotka ehkä ottas työharjottelijan eli minä olisin valmis siihen että menen takuuseen. Nykyisn työnottajat tarvii suosittelijan!
jos yksin etsii(opiskelija) ja sanot vaan että on ja tuossa olen opiskelemassa minulle työnantajana ois hankalaa soitella numerot! eli muutakin tekemistä.

Vierass
Kliinisen fiksu hakemuskaan ei aina ole mikään tae työnhakijan kunnollisuudesta. Sen takana saattaa olla vaikkakin aikuisikäinen, työtehtäviinsä täysin yliolkaisesti suhtautuva möhelö.
Tai monesti fiksun hakemuksen takana on äiti. Hakemus voi olla viimeisen päälle, mutta kun työnantaja ottaa yhteyttä työnhajikaan, niin käykin ilmi, että äiti on laittanut hakemuksen lapsensa puolesta.

nyt meni yli hilseen
työpaikka harjotteluun jos ei löydä..eli soittelisin näille jotka ehkä ottas työharjottelijan eli minä olisin valmis siihen että menen takuuseen. Nykyisn työnottajat tarvii suosittelijan!
jos yksin etsii(opiskelija) ja sanot vaan että on ja tuossa olen opiskelemassa minulle työnantajana ois hankalaa soitella numerot! eli muutakin tekemistä.
Että mitä? :O

viras
työkkäreitä paikka kunnilta...kun se joka etsii työttömille töitä on se työkkärin tekijä.jos liikaa työttömiä isot paikkakunnat liikaa työttömiä ja etsi kaikile työtä?

muistelo
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30583717:
Kai tiesit, että ulkonäön perusteella työntekijän valitseminen on laissa kielletty?
Sinullahan on kokemuksia, millaisia hakemuksia EI kannata lähettää? Voisitko jakaa ne tässä yhteydessä kaikkien opiksi ja iloksi? ;)

Pin
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30583717:
Kai tiesit, että ulkonäön perusteella työntekijän valitseminen on laissa kielletty?
No onneksi se ei jäänyt yhdenkään kohdalla ainoaksi asiaksi, eikä se itse ulkonäkö ollut mitenkään oleellinen asia, vaan muu siinä kuvassa. Näillä kyllä hakemuksetkin olivat aika samaa tasoa, joten niiden perusteella pystyi helposti pudottelemaan huonot pois. Ehkä se huulten mutristuskaan ei saisi vaikuttaa, mutta olemmekin tällaisia kapinallisia rikollisia.

vierassss
Huomaa mitä yhteiskuntaluokkaa tällä palstalla pyörii kun tällästäkin asiaa yritetään kääntää. Hyvä tuoda näitä asioita esille jos ei kouluissa tarpeeksi kerrota. Miksi kukaan suuttuisi tästä aiheesta?

Yhteistyössä