The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Mitä mä luinkaan... mutta uskon täysin. :saint:
:LOL:

Äh sun kanssas, taas kävit sorkkimassa sormin...toi kuulostaa jo aivan..:O..no, kävit kuitenkin :stick: :D

Jahas. ..."..Mie en saa käyttää *- merkkiä lumihiutaleista, kun se onkin v***uilua. Ja sit mie en saa puhhuu munkeista, kun ne liitetään vaikka ja mihin pelivehkeisiin. Sit mie en saa..."...

:D

:LOL:

Jahas. ..."..Mie en saa käyttää *- merkkiä lumihiutaleista
:D
Täh? Kukas ton kieltää?

Ja munkeista puhuminen taas... siin on ainakin neloismerkitys. Eikä o ihan sattumanvaraista, et sotilaskodeissa on aina tarjolla vähintään munkkeja.

Juice muistaakseni aikanaan jossain sanoi, et laulussa "Musta aurinko nousee" olis neljäskin merkitys, mut ei muistanut itsekään, enkä minä keksi kuin kolme.

Viimeksi muokattu:
Mimmoinen käyttöoikeus tilissä on?

Tommoista ei käyttökielessä kutsuta lainaksi vaan varkaudeksi.
Käyttöoikeus on molemmilla huoltajilla. En mä sitä varastamisesta syytä, se on aina palauttanu kaiken mitä sieltä on ottanut. Mutta en vielä tänäkään päivänä tajua, miten työssäkäyvä ihminen ei osaa hoitaa raha-asioitaan niin, ettei tarttis lapsen rahoihin koskea. Eikä osaa edes ilmoittaa, jos pojan tilillä käy.

Kävin pohtimaan pystyisinkö sulkemaan sen tilin omin nokkineni niin, ettei sieltä sais rahaa ulos ennenko poika on 18? Ko se on yhdessä avattu ja on yhteishuoltajuus.

Käyttöoikeus on molemmilla huoltajilla. En mä sitä varastamisesta syytä, se on aina palauttanu kaiken mitä sieltä on ottanut. Mutta en vielä tänäkään päivänä tajua, miten työssäkäyvä ihminen ei osaa hoitaa raha-asioitaan niin, ettei tarttis lapsen rahoihin koskea. Eikä osaa edes ilmoittaa, jos pojan tilillä käy.

Kävin pohtimaan pystyisinkö sulkemaan sen tilin omin nokkineni niin, ettei sieltä sais rahaa ulos ennenko poika on 18? Ko se on yhdessä avattu ja on yhteishuoltajuus.
Noit tiliehtoja on moninaisia, enkä enää ole niistä selvillä.

Tossa ny on malliksi OoPeen sopimusehtoja:

https://www.op.fi/op?cid=151608414&srcpl=4

Eli paskamainen juttu on se, että periaatteessa tai edes käytännösä et ilman yhteistä sopimista voi asialle mitään tehdä. Paitti kysyä pankistasi, et voisiko asialle jotain tehdä.

Kun ei se oikein voi mennä niinkään, et ämpäri marssis pankkiin ja sanois, et suljetaanpas ny giraffin tilinkäyttöoikeus mun ilmoituksellani...

Jos kyseessä on puhtaasti pikkugiraffin säästötili, niin kikka sukkahousuniksipirkka on se, että vaikkapa äitisi avaa pikkugiraffille tommoisen lahjatilin, johon lapsella ittelläänkään ei o käyttöoikeutta ennen 18v - ja sit itte nykyisellä tilinkäyttöoikeudellasi heität loput rahat sinne turvaan. Ämpäri sit maksakoon takaisin tolle tilille.

Mut se on vihoviimeinen kikka.

...no katos vaan, kun osasivatkin kätevästi muuttaa tämän melkein kirkkohenkisenharrasmielteisentasapaksuisen sunnuntain vieton nopeasti kerrassaan kuuloelimiä hiveleväksi ooppera- aarioinniksi |O

Ihan yhtäkkiä kaikki kolma ipanaa sähähtivät toisillensa luoja yksin tietää mistä ihmeen asiasta ja tilanteesta eli erotuomarointia ja napakkaa käräjöintiä pukkas :kieh:

Kaksi on huoneissansa möllöttämässä ja rauhottumassa siihen pisteeseen, että heijän kanssa vois jopa yrittää keskustella ja kolmannen laitoin suosiolla ulos meuhkaamaan - suunnaksi osoitin takamettän ja kehoituksen mitellä voimiaan mäntysten kanssa.

Oiskohan se kahvin paikkaa......?!

Viimeksi muokattu:
Täst on sevverran kauan ku oon kirjan lukenu etten muista juuri tuota kohtaa. Leffassa oon nähny lunta ja jäätä ja siihen uskon vakaasti.
Mä luin ton kirjan ekan kerran kymppivanhana. Siit eteenpäin vähintään kerran vuodessa. Sit kun kielitaito karttui, niin jokusen kerran lontooksi ja kerran ruåttiksi, mut ruotsinnos ei minust toiminut, tarttis vissiin kokeilla uudestaan.

Lopetin lukukertojen laskemisen kun niit oli parikytä täynnä. Mahtoiko silloin leffoissa olla ääntä tai värejä?

Joka tapauksessa, lumi ja jää on kaukana Mordorista. Siel ei viihdy edes ne.

...
Ihan yhtäkkiä kaikki kolma ipanaa sähähtivät toisillensa luoja yksin tietää mistä ihmeen asiasta ja tilanteesta eli erotuomarointia ja napakkaa käräjöintiä pukkas :kieh:

Kaksi on huoneissansa möllöttämässä ja rauhottumassa siihen pisteeseen, että heijän kanssa vois jopa yrittää keskustella ja kolmannen laitoin suosiolla ulos meuhkaamaan - suunnaksi osoitin takamettän ja kehoituksen mitellä voimiaan mäntysten kanssa.

Oiskohan se kahvin paikkaa......?!
Pitäiskö mun tunnustaa...?

Jossain paikkaa riehuvan teinipojan raivari meni pahasti överiksi... tai sit minulta paloi pinna. Mut se oli siin paikkaa kun riehuva teini alkoi huorittelemaan omaa äitiään... ei meil tommoisia sanoja käytetty, eikä hän itte tainnu tietää mitä sanalla tarkoitetaan.

Mä sit otin yöpukuisen teinipojan kantamukseen ja vein hänet ovesta ulos lumihankeen. Sanoin, et sisään tulet kun olet jäähtynyt ja pyydät äidiltäsi anteeksi.

Ei kauheen kasvatuksellista, mut -20 teki siitä hyvin nopean ja tehokkaan.

Häpeän.

Pitäiskö mun tunnustaa...?

Jossain paikkaa riehuvan teinipojan raivari meni pahasti överiksi... tai sit minulta paloi pinna. Mut se oli siin paikkaa kun riehuva teini alkoi huorittelemaan omaa äitiään... ei meil tommoisia sanoja käytetty, eikä hän itte tainnu tietää mitä sanalla tarkoitetaan.

Mä sit otin yöpukuisen teinipojan kantamukseen ja vein hänet ovesta ulos lumihankeen. Sanoin, et sisään tulet kun olet jäähtynyt ja pyydät äidiltäsi anteeksi.

Ei kauheen kasvatuksellista, mut -20 teki siitä hyvin nopean ja tehokkaan.

Häpeän.
Rimanalituksia tulee ihan jokaiselta vanhemmalta, sille ei voi mitään. Kukaan ei ole täydellinen vanhempana. Ikinäkoskaanmilloinkaan.

Ja niistä virheistään voi sitten oppia. Tai tuohon mä haluan uskoa...

..enkä mä saanut mitään meriselitystä tuosta äskeisemmästä ihme ryhmärähinästä - selityksetkin olivat niin aukkoisia, jotta taitavat mokoma oireilla nyt tykönänsä ja keskenänsä tätä meijen perustavallista sunnuntaitamme.

Nyt taas vaihteen vuoksi rauha maassa :D

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä