Maksaako verkkopankin tunnuslukulistat???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gitta12
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gitta12

Vieras
Yhdessä toisessa ketjussa valitettiin, ettei viitsi joka päivä kirjautua pankkitunnuksilla viranomaispalveluun kun tunnuslukuja kuluu turhaan. Tästä tuli mieleen, että onko tunnuslukulistat/-kortit joissain pankeissa maksullisia vai miksei ne saisi kulua? Itsellä menee noin 4 listaa vuodessa ja ihan olen ilmaiseksi saanut ne pankista. Ei edes tarvitse pyytää erikseen uutta listaa vaan tulee automaattisesti kun edellinen alkaa olla lopussa. Mutta onko siis joissain pankeissa maksullisia nämä listat tai kortit, mitä ne nyt istten ikinä ovatkaan nimeltään?

Et ole näköjään yhtään tuota kirjoittajaa fiksumpi, vaikka tarkoituksesi on häntä dissata... Että piti sitten ihan oma aloitus tehdä, vaikka tuossa samaisessa ketjussa kyllä tuli vastauskin tähän kysymykseen.

En tiedä mikä se toinen ketju on. Mut aikoinaan ainakin osuuspankkilla piti itse tilata aina uus lista, ja se piti aina erikseen aktivoida niitä avainkoodeja näpyttelemällä.
Siis aika paljon vaivalloisempaa mitä nordealla

[QUOTE="vvvv";30573221]En tiedä mikä se toinen ketju on. Mut aikoinaan ainakin osuuspankkilla piti itse tilata aina uus lista, ja se piti aina erikseen aktivoida niitä avainkoodeja näpyttelemällä.
Siis aika paljon vaivalloisempaa mitä nordealla[/QUOTE]

Mutta se osuuspankin lista on paljon pidempi kuin Nordean. Lisäksi Nordeassa joutuu ruksimaan aina yli käytetyt eli pitää itse tietää, missä mennään. Tai kyllä se sitten sanoo mikä pitää syöttää, kun pari kertaa antaa väärän.

Mutta se osuuspankin lista on paljon pidempi kuin Nordean. Lisäksi Nordeassa joutuu ruksimaan aina yli käytetyt eli pitää itse tietää, missä mennään. Tai kyllä se sitten sanoo mikä pitää syöttää, kun pari kertaa antaa väärän.

No ompa hirvee duunii vetästä viiva jonkun numerosarjan yli :D Mä en välillä edes vetele niitä viivoja, koska muistan melkein aina minkä numerosarjan viimeksi näppäilin. Ja kyllä se Nordea heti kertoo sen seuraavan tunnusluvun järjestysnumeron, kun sen väärin pistää - ei tosiaan tarvii paria kertaa väärin näpytellä ennenkuin kone sen kertoo

Mun mielestä esim. S-pankki on hankalampi kuin Nordea. Siitä on ärsyttävä katsella niitä numerosarjoja kun eka pitää ettiä numerot ja sitten kirjaimet niiltä pysty- ja vaakariveiltä ja sitten miljoona kertaa täytyy varmistaa ettei vahingossa ole hypännyt väärälle riville, että onko se nyt varmasti se J7.

Ja tosiaan ap, se ketjun aloittaja jo ite sanoi että se ei jaksa tilata kokoajan uutta tunnuslukulistaa.

[QUOTE="LOL";30573273]
Mun mielestä esim. S-pankki on hankalampi kuin Nordea. Siitä on ärsyttävä katsella niitä numerosarjoja kun eka pitää ettiä numerot ja sitten kirjaimet niiltä pysty- ja vaakariveiltä ja sitten miljoona kertaa täytyy varmistaa ettei vahingossa ole hypännyt väärälle riville, että onko se nyt varmasti se J7.
[/QUOTE]

Oliko laivastosota peruskoulussa ylivoimaisen vaikeaa?

S-pankin systeemi on turvallisempi.

[QUOTE="LOL";30573273]No ompa hirvee duunii vetästä viiva jonkun numerosarjan yli :D Mä en välillä edes vetele niitä viivoja, koska muistan melkein aina minkä numerosarjan viimeksi näppäilin. Ja kyllä se Nordea heti kertoo sen seuraavan tunnusluvun järjestysnumeron, kun sen väärin pistää - ei tosiaan tarvii paria kertaa väärin näpytellä ennenkuin kone sen kertoo

Ja tosiaan ap, se ketjun aloittaja jo ite sanoi että se ei jaksa tilata kokoajan uutta tunnuslukulistaa.[/QUOTE]

Ite tein kerran muffiniin hilloviivan joka näytti numerolta 1.

Tulee automaatilla ainakin Danskella, s-pankilla, Nordealla ja Handelsilla. Jos hukkaat listan ennen kuin olet kuluttanut pankin määrittämän määrän lukuja (yleensä 50 tai 60 /100) niin maksaa n. 4-10e. Joillain suursijoittajilla tai tietyillä eturyhmillä voi olla parempia diilejä, mutta kuluttajalle yleensä näin

[QUOTE="nilla";30573218]Kun käyttää älypuhelinten mobiilipankki sovelluksia ei tarvitse niitä kuluvia tunnuksia käyttää. :)[/QUOTE]

Tilin tapahtumia voi selailla, mutta jos tahtoo tehdä siirtoja tai muita maksuja, tarvitaan kyllä tunnuksia siinä vaiheessa mobiilipankissakin. Mutta juuri vaikka sen nopeaan vilkaisuun, että onko se huutisostaja maksanut, ei tarvita kertakäyttöistä tunnuslukua.

[QUOTE="LOL";30573273]No ompa hirvee duunii vetästä viiva jonkun numerosarjan yli :D [/QUOTE]
Lähinnä se ongelma on, että se viiva jää vetämättä, kun ei satu olemaan kynää juuri silloin vieressä.

Kannattaa vertailla pankkeja. Itsellä osuuspankki ja s-pankki eikä kummassakaan tähän mennessä joutunut maksamaan tunnuslukulistoista. Op:n listoissa on nykyään 300 lukua, joten hyvä jos yhden saa vuodessa kulutettua.

[QUOTE="huomio";30573650]Tilin tapahtumia voi selailla, mutta jos tahtoo tehdä siirtoja tai muita maksuja, tarvitaan kyllä tunnuksia siinä vaiheessa mobiilipankissakin. Mutta juuri vaikka sen nopeaan vilkaisuun, että onko se huutisostaja maksanut, ei tarvita kertakäyttöistä tunnuslukua.[/QUOTE]

En nyt ole aivan varma, mutta nordeassa laskua maksaessa ei kai tarvitse kuluvaa tunnusta laskua maksaessa? ... Muistankohan nyt ihan väärin?

[QUOTE="nilla";30574057]En nyt ole aivan varma, mutta nordeassa laskua maksaessa ei kai tarvitse kuluvaa tunnusta laskua maksaessa? ... Muistankohan nyt ihan väärin?[/QUOTE]

Ei tarvitse. Jos kännykällä maksaa laskun niin pyytää vaan pysyvää koodia (niitä kirjaimia). Eli ei kuluta avainlukulistaa. Niitä kuluu vain kun kirjautuu verkkopankkiin tietokoneelta.

Tulee automaatilla ainakin Danskella, s-pankilla, Nordealla ja Handelsilla. Jos hukkaat listan ennen kuin olet kuluttanut pankin määrittämän määrän lukuja (yleensä 50 tai 60 /100) niin maksaa n. 4-10e. Joillain suursijoittajilla tai tietyillä eturyhmillä voi olla parempia diilejä, mutta kuluttajalle yleensä näin

Myös OP lähettää automaattisesti kun jäljellä on muistaakseni 15 lukua. Eikä yliviivata tarvitse kun aina kerrotaan mitä numeroa vastaava luku pitää antaa. Ja todellakin älypuhelimella tai iPadilla käytettäessä on mahdollista tarkistaa tilien saldot ilman tunnuslukujen käyttöä pelkästään antamalla käyttäjätunnus ja salasana. Laskujen maksamiseen sitten jo tarvitsee tunnuslukulistan.

Yhteistyössä