Onko täällä joku, joka olisi laihtunut väh.1kg/vko muuttamalla elämän tapoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "zxc"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

"zxc"

Vieras
Ja elämällä 'normaalisti'. eli syömällä vain vähän vähemmän ja liikkumalla vähän enemmän?ei mitään pussidietteja, rahkaa 5 annosta päivässä tai kurkkusalaatti-ruokavaliolla?
Haluaisin lukea teidän henk koht kokemuksia jos jaksatte kirjoitta, alkumitat, loppumitat, miten kauan paino jaksaa pudota sen kilon viikossa ja milloin /miksi tulee stoppi..?

Oon kyllä laihduttanut monta kertaa ja tuloksiakin saanut. Se vaan on yleensä siten, että se ruokavalio on ihan persiillään, kun on lihonut ja ei auta tyyliin 'elää normaalisti' vähentäen se 1000g karkkia 500g:aan karkkia ja luulla laihtuvansa. Eli syömällä vain vähän vähemmän. Suomeksi, jos on lihava ja syönyt ennen 3000 kcal joka päivä, ei se 200 kcal vähennys missään näy tai siinä menee ikä ja terveys laihduttaen tyyliin 2 vuotta tuolla metodilla.

Eli kyllä se on laihduttaessa vähennettävä energiansaantia ihan radikaalisti sen 1000 kcal luokkaa vähintään ja tuloksen alkaa näkymään.

Stoppi tuli siinä vaiheessa, kun rasvaprosentti oli noin 25%. Paino ei tippunut enää sitten millään, vaikka kuinka urheilin ja kaloreita laskin. Siitäkään huolimatta, että bmi oli lähempänä normaalipainon ylärajaa, mutta normaali.

Laihduin 2kg viikossa alussa ja lopussa 0.5-1kg viikossa. Olin tosi lihava alussa.

Kilo viikossa ei oikeen onnistu tekemällä vähän sinne ja vähän tänne. Itse liityin tänään kiloklubiin ja katellaan nyt sen avulla sitten. En tavottele pikalaihtumista vaan pysyvää tulosta sopivalla vauhdilla. Meinaan käyttää liikuntapäiväkirjaa ja syömispäiväkirjaa.

Kilon viikossa laihtuu, kun syö kaloreita 1000 vähemmän päivässä kuin normaalikulutus vaatisi. Reilusti ylipainoiselle ihan mahdollinen tavoite, normaalipainon sisällä laihduttavalle taas todella vaikeaa, jos peruskulutuskin on jo alle 2000 kcal.

Itse olen laihtunut vain yhden viikon ajan tuota tahtia, sitten oli pakko nostaa kaloreita. Söin normaalia ruokaa kaloreita laskemalla, mutta jos päivässä saa syödä vain 900 kcal, on se liian vähän eikä sitä kauaa pysty noudattamaan.

Mut kaikki te puhutte vain ruasta, mutta jos ruasta vähentää vaikkapa 700 ja liikkuu virlä 300 edestä , niin siinähän se 1000 onkin. Just siksi halusinkin lukea ihmisten kokemuksiatästä, kun luulis että kaikki on tosi helpp, 700 kcal on kilo läskiä, mutta todellisuudessa voi mennä ihan missävain pieleen.

No mä laihdutin kutakuinkin näin. Söin noin 1200 kcal päivässä ja liikuin 600kcal päivässä 5 kertaa viikossa. Painoin alussa 100kg eli kulutus oli iso. 6kk päästä painoin 68-70kg.

[QUOTE="zxc";30568226]Mut kaikki te puhutte vain ruasta, mutta jos ruasta vähentää vaikkapa 700 ja liikkuu virlä 300 edestä , niin siinähän se 1000 onkin. Just siksi halusinkin lukea ihmisten kokemuksiatästä, kun luulis että kaikki on tosi helpp, 700 kcal on kilo läskiä, mutta todellisuudessa voi mennä ihan missävain pieleen.[/QUOTE]

Tarkoitit varmaankin 7000 kcal on kilo läskiä.

Tuo 300 kcal extraa liikuntana tarkoittaa keskiraskasta liikuntaa tunnin verran joka päivä. Esim. normitunti salilla tai tunnin rauhallinen kävely ei riitä.

N.2kg viikossa. En syö kuuden jälkeen. Poistin viljat ja sokerit, punaista lihaakaan en juurikaan syö. Liikuntaa paljon lisää. Alussa 104kg/171cm, 16,9kg lähtenyt. Vielä väh.13.

Mä aloin laihtua puolivahingossa, kun jätin pullat ja karkit ja ulkona syötävät roskaruoat pois, ja lisäsin ruoka-annoksessani kasvisten määrää. Alkoi tippua 0,5 kg per viikko tasaisen tappavaa tahtia.

Aamupalana puuroa tai kinkkukasvisvoileipä, mehu ja porkkana/omena, lounas ja päivällinen perus lautasmallilla eli puolet kasviksia ja salaattia, 1/4 proteiininlähdettä ja 1/4 hiilaria. Enkä ota kuin sen yhden lautasellisen ;) Ruokajuomana vettä kuten ennenkin. Lisäksi kaksi välipalaa ja kevt iltapala, jotka on malliin hedelmä, rahka tai jogurtti.

Suurin muutos oli keabit, karkit ja pullat veks. Tällä mulla lähti tasaisesti 0,5 kg viikossa niin että laihduin 65 kg > 58,5 kg ja nyt olen ilmeisesti "normaalipainossa" kun paino pysyy tässä ja syön samoin. Nykyään syön myös karkkia ja herkkuja kun on juhlapäivä / vieraita tms, mutta ei nyt useammin kuin 1 krt viikossa.

Ja tosiaan syön tasaisesti hereilläoloaikana noin kolmen tunnin välein, ja harrastan hyötyliikuntaa eli kävelen portaat, luon lumet, marssin pitkin taloa lapsia kanniskellen jne. Muuten liikunta aika vhäistä, pari kävelylenkkiä viikossa.

Painoni putoaa 200 g kiloon viikossa riippuen siitä syönkö kunnon perusruokaa vai ns. laihdustusruokia. Siis niin, että paras pudotus tulee ihan sillä perusruualla ja kylläisellä ololla kuin vetelen proteeinivalmisteita ja pelkkiä salaatteja. Nälkä tulee ns. laihdutusruuista välittömästi, joten mun kohdalla elintaparemontti vaati pienempiä ruoka-annoksia. Liikuntaa en lisännyt yhtään, mutta kävelen muutenkin kaiken mahdollisen mitä vaan voin.

Ruuan valmistan aina itse keittämällä tai uunissa. Ja tietysti täyttäviä salaatteja, jos sattuisi maistumaan.

Ruoka maistuu tosi hyvältä, joten laihduttaminen on hauskaa. Makuaisti terävöityy ja tavallinen arkiruoka maistuu taivaalliselta. Samoin hedelmät, joista on iloa karkkien sijaan myös terveyden kannalta.

EIkös ne sano, että syö vähän, paskaa paljon, niin varmasti laihtuu :)

1kg/viikko vaatii jo aika suuren muutoksen, oman kokemuksen perusteella siis. 1000kcal vaje per päivä on aika paljon. Itse onnistuin ravitsemusterapeutin tekemällä ruokavaliolla, noudatin sitä pilkulleen.

5vk:ssa on lähtenyt -7kg ainakin.
Kirjaimellisesti elämäntapa muutos. Herkut pois, ruokavalio muutos mutta ei mitään rahka/raejuusto linjaa. Täysjyvää jne.
Ja pienellä liikunnalla aloitettu neurologisen sairauden vuoksi. Aluksi vain 5min kerrallaan ( nyt jo 15min ).

Kaloreita en oo laskenu ku osapuilleen kun "Liian orjallinen" laskeminen ei oo mun juttu.

helppo tapa on jättää kaikki huonot hiilihydraatit pois - valkoinen leipä, pullat ymv.

Paljon vihanneksia (myös kypsennettynä), kananmunaa, lihaa/kanaa/kalaa ja pähkinöitä. Hedelmiä ja muita (hyvien) hiilareiden lähteitä kohtuudella.

Näillä minä olen onnistunut, ja paino on pysynyt pois. Kolmessa kuukaudessa tippui 10 kg.

Vuosi sitten marraskuussa aloitin ja toukokuussa oli -20 kg.. eli 173 cm pitkä: alkupaino oli 82,5 ja toukokuun alussa 62 kg. Alunperin oli tarkoitus vaan tiputtaa 15 kg hitaalla tahdilla, mutta kilot lähti lentämällä ja enemmän kuin toivoin. Kaikki sokerit minimiin ja viljojen vähennys (ja siirtyminen täysjyvään) mahdollisimman pieneksi +mahdollusimman vähän prosessoitu ruoka ennen omaan ostoskoriin päätymistä. En karpannut vaan menin ehkä sellaisella hyväkarppi tyylillä. Liikuntaa lisäsin vasta keväällä eli ruokavalio teki 90% tuloksesta. Ei ollut nälkä kertaakaan enkä koskaan ole laskenut kaloreita. Söin sen verran, että tuli hyvä olo enkä päästänyt itseäni nälkäiseksi. Paino on edelleen 62 kg ja se on hyvä luku.. nykyisin jo herkuttelen suht usein, mutta ei ole ollut vaikutusta painoon. Uskon suoliston oikealla ja vahvalla bakteerikannalla olevan vaikutusta painon hallintaan ja se antaa luvan ottaa rennommin välillä ilman vaikutusta painoon.

Vuosi sitten marraskuussa aloitin ja toukokuussa oli -20 kg.. eli 173 cm pitkä: alkupaino oli 82,5 ja toukokuun alussa 62 kg. Alunperin oli tarkoitus vaan tiputtaa 15 kg hitaalla tahdilla, mutta kilot lähti lentämällä ja enemmän kuin toivoin. Kaikki sokerit minimiin ja viljojen vähennys (ja siirtyminen täysjyvään) mahdollisimman pieneksi +mahdollusimman vähän prosessoitu ruoka ennen omaan ostoskoriin päätymistä. En karpannut vaan menin ehkä sellaisella hyväkarppi tyylillä. Liikuntaa lisäsin vasta keväällä eli ruokavalio teki 90% tuloksesta. Ei ollut nälkä kertaakaan enkä koskaan ole laskenut kaloreita. Söin sen verran, että tuli hyvä olo enkä päästänyt itseäni nälkäiseksi. Paino on edelleen 62 kg ja se on hyvä luku.. nykyisin jo herkuttelen suht usein, mutta ei ole ollut vaikutusta painoon. Uskon suoliston oikealla ja vahvalla bakteerikannalla olevan vaikutusta painon hallintaan ja se antaa luvan ottaa rennommin välillä ilman vaikutusta painoon.

Itse olen 171 ja ajattelin että tavoite on 70. Ei kai ole liikaa? Eihän minusta jää mitään jäljelle jos painaisin 62kg.

Yhteistyössä