Kauanko voi asua vuokra-asunnossa ilman että on kirjoilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tympääntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tympääntynyt

Vieras
Asun vuokra-asunnossa alivuokralaisena, ja toinen vuokralainen on majoittanut jo kolmatta kuukautta (minulta kysyttiin lupa vain 1-2 viikkoon) henkilön, joka sotkee eikä maksa edes vuokraa joka kuukausi (maksanut 3 kk aikana 300e vaikka käy töissä, varaa kyllä kaikkeen muuhun turhaan, läppäreihin, yli sadan euron kenkiin, roskaruokaan jne). Käyttänyt minun tuotteitani ilman lupaa pyykinpesuaineista maitoon (joita minun on nyt pitänyt alkamaan piilottaa, koska olen köyhä opiskelija).

Tyyppi ei etsi asuntoa, kuulin kun puhui puhelimessa "kun kerran halvalla saa asuu, hehheh". Mulla menee itselläni hermo, se ei edes omia jälkiään siivoa (tiskit oli homeessa kuukauden, kunnes joku muu tiskasi ne, not me). Alussa siivosin senkin jälkiä, koska ajattelin jos se sit alkaiskin siivoomaan, mut ei. Se on tiskannut tasan kolme kertaa 3kk aikana, imuroinut 2 MINUUTTIA, vessan siivoamisesta jankutin kuukauden, sitten siivos sen tosi kärttysenä 10 minuutissa ja valitti "täst ei sit varmaan tuu putipuhdas". Tyyppi on melkein 30v mies.

Se henkilö kenen kanssa täällä oikeasti asun, käy täällä harvoin, vaikka hän maksaa vuokraa tästä asunnosta mun kanssa kuukausittain, mut sillä on sen omat kuvionsa. Maksan vuokraa 150e vähemmän kuin hän, koska mulla on pienempi huone, ja koska mulle jää "ylimääräistä" vuokran ja laskujen jälkeen 100-200e/kk ja ne tietenkin menee ruokaan ja hygieniatarvikkeisiin. Vuokra on aika kallis.

Oon sanonu tolle toiselle vuokralaiselle noin seitsemän miljoonaa kertaa näistä kaikista asioista, mutta hommaan ei oo tullut muutosta. Mähän sitä joudun täällä kestämään. Kaipaan siisteyttä ja omaa rauhaa. :(

Mitä voin tehdä, muuta kuin itse muuttaa pois?

Alkuperäinen kirjoittaja tympääntynyt;30567635: