Kauklahti on itseasiassa vähän lähempänä Helsingin rautatientoria kuin Kivenlahti ja matka-aika lyhyempi, koska juna menee nopeammin kuin bussi ruuhkaisella länkkärillä. Et se siitä mutusta.Mutu-meiningillä sanon, että Kivenlahti; se on lähempänä"isoa kirkkoa.", ja Kauklahti on maalla.
Kivenlahti on 1km Kirkkonummen rajasta ja Kauklahti taas 2.5km. Miksi lähellä Kirkkonummea on epäkätevää asua?Jaa-a, pistitpä vaikeen Kauklahdessa on ihan kivoja freesejä uusia taloja, niissä voisin ehkä asua, mutta onhan se siellä Kirkkonummen rajalla lähes, eli melkoisen epäkätevää...
Kivenlahti taas... Plussaa, että on meren rannalla, mutta mutta... Joku kummallinen masentunut tunne mulle tulee, kun mietin Kivenlahtea. Tulee mieleen lähinnä... Harmaa. Siis se väri.
Joten valitsisin tunteella Kauklahden, mutta kävelyetäisyydellä juna-asemasta pitäis olla tai muuten en ala
Mikä Kauklahdessa on kylämäistä? Mitä palveluja Kivenlahdessa on enemmän? Olisi kiva tietää sun muuton syyt ja noiden paikkojen erot. Entäs Saunalahti sit?Kauklahdessa näppärä junayhteys keskustaan ja kylämainen tunnelma, Kivenlahdessa meri ja paremmat palvelut. Voisin asua molemmissa (toisessa olen asunutkin ja toisessa asun parhaillaan ).
Ikää vastaajalla on noin 12 varsinkin ensimmäisen kappaleen perusteella.Jaa-a, pistitpä vaikeen Kauklahdessa on ihan kivoja freesejä uusia taloja, niissä voisin ehkä asua, mutta onhan se siellä Kirkkonummen rajalla lähes, eli melkoisen epäkätevää...
Kivenlahti taas... Plussaa, että on meren rannalla, mutta mutta... Joku kummallinen masentunut tunne mulle tulee, kun mietin Kivenlahtea. Tulee mieleen lähinnä... Harmaa. Siis se väri.
Joten valitsisin tunteella Kauklahden, mutta kävelyetäisyydellä juna-asemasta pitäis olla tai muuten en ala
Kivenlahdehdessa rumissa kerrostalobunkkereissa? Olikos siellä jotain kivaa omakoti- tai pientaloaluetta?Kivenlahdessa tietenkin. Kauklahti on vähävaraisten slummialue.
Jännät perusteet. Näköalatalossa, josta et näe sitä olennaista ja et halua olla päättämässä sinua koskevista asioista.Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira harmaana;30560808:Kivenlahden Meritornissa, mieluiten 1. tai 2. kerroksessa. Uudehko tukevasti rakennettu talo ja riittävän iso taloyhtiö, jossa voi antaa kaiken päätäntävallan muille ja vetäytyä itse kaikista kähinöistä.
Just toi pelittaa, kun Kökkeli rakennetaan koko ajan lisää. Sinne tulee se kauppakeskuskin.Kauklahden kylämäisen meiningin tekee sen historia, on näet Espoon vanhimpia paikkoja ja siellä asuukin paljon kotiseuturakkaita "alkuperäisasukkaita". Hirveän helposti siellä tutustuu ihmisiin ja tervehditään toisia. Kovasti kylläkin rakennetaan lisää, joten toivottavasti tämä kylämäisyys tulisi kuitenkin säilymään. Ja Halmeen leipomo ja Brunnsdal Ja uskoisin, että on rauhallisempi kuin Kivenlahti, johon yhtenä syynä voi olla keskikaljakuppiloiden puute.
Kivenlahdessa siten paremmat palvelut eli siellä on terveysasema sis. neuvolat, hammashoito etc., useampia kauppoja ja ravintoloita. Ja toki Lippulaiva ihan nurkilla.
Valitsisin näin lapsiperheenä Kauklahden ja olen sen lähiympäristön jo valinnutkin.
Se on tietääkseni rakennettu kyllä jo joskus -98, jolloin ei tehty edes vesieristeitä kunnolla. Ei ole kovin uudehko. Miksi 1. tai 2. kerros? Mä en kyllä ikinä haluaisin antaa päätäntävaltaa muille, koska monesti talonyhtiön hallitus on aika epäpätevä ja eivät edes osaa kilpailuttaa asioita, että kulut pysyisivät kohtuullisena.Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira harmaana;30560808:Kivenlahden Meritornissa, mieluiten 1. tai 2. kerroksessa. Uudehko tukevasti rakennettu talo ja riittävän iso taloyhtiö, jossa voi antaa kaiken päätäntävallan muille ja vetäytyä itse kaikista kähinöistä.
No eiköhän sieltä 1. tai 2. kerroksestakin toki näy meri, jos ikkunat ovat oikeaan suuntaan. Tietääkseni nuo alakerrokset aina tornitaloista on vuokra-asuntoja (sama tilanne myös Kivenlahden toisessa tornitalossa), joten siellä olisi pakko asua vuokralla.Jännät perusteet. Näköalatalossa, josta et näe sitä olennaista ja et halua olla päättämässä sinua koskevista asioista.
Tuon kauppakeskuksen tulosta ei ole kyllä mitään varmuutta. Sitä on suunniteltu jo vuosia, mutta ei näytä edistyvän. Yhtenä syynä varmaan tämä taantuma/lama. Itse pitäisin sen tuloa kuitenkin hyvänä, niin ei tarvis joka kerta lähteä Lippulaivaan, Omppuun tai Espoon keskukseen.Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;30561455:Just toi pelittaa, kun Kökkeli rakennetaan koko ajan lisää. Sinne tulee se kauppakeskuskin.
Kivenlahti on taas sellaista hieman betonista lähiötä, kamalia rakennuksia, mutta sijanti hyvä.
Missä päin sä asut?
Saunalahti on uusi, kallis ja lapsiperheiden suosiossa oleva asuinalue, jossa on äärettömän hyvä peruskoulu. Tällä hetkellä palveluita, neuvolaa lukuunottamatta, ei juurikaan ole, lähimmät ovat kivenlahdessa. Alueelle on kuitenkin muutamanvuoden sisään tulossa kauppakeskus. Suosittelen suuresti!Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;30560638:Mikä Kauklahdessa on kylämäistä? Mitä palveluja Kivenlahdessa on enemmän? Olisi kiva tietää sun muuton syyt ja noiden paikkojen erot. Entäs Saunalahti sit?
Kauklahdessa siis Kurttila on aivan ihana asuinalue, kuin maalla asuisi.Kivenlahdessa amfi-talossa isossa 100 m2 huoneistossa merinäköala, ihan OK.
Mutta Kauklahdessa oma iso tontti 2000 m2 tontti ja itse rakennettu talo olisi kyllä ihan jees.
Kyllä tuo kauppakeskus on jo hyväksytty ja päätetty Espoon kaupunginvaltuustossa. Eri asia toki, milloin se rakennetaan, mutta kaikki on jo hyväksytty, eikä sitä peruta.Tuon kauppakeskuksen tulosta ei ole kyllä mitään varmuutta. Sitä on suunniteltu jo vuosia, mutta ei näytä edistyvän. Yhtenä syynä varmaan tämä taantuma/lama. Itse pitäisin sen tuloa kuitenkin hyvänä, niin ei tarvis joka kerta lähteä Lippulaivaan, Omppuun tai Espoon keskukseen.
Mielestäni myös Kivenlahti on hieman epäviihtyisä betonilähiö. Minulle myös visuaalinen puoli on tärkeä. Tykkään Kauklahden kylämäisestä arkkitehtuurista, lukuun ottamatta aseman viereisiä kerrostaloja, mutta ne nyt vaan kuuluu asiaan.
Asuin aikaisemmin siinä "messualueella", mutta nyt sen lähettyvillä noin kilometrin päässä. Ja tykkään kovasti. Olenkin uhonnut, että minua ei saa pois täältä ku ruumisarkussa