Miehellä edelleen vahva napanuora vanhempiinsa! Menee hermot!!

  • Viestiketjun aloittaja Pinnaeikestä
  • Ensimmäinen viesti
Pinnaeikestä
Siis ottaa jo päähän tää kun joka helvetin päivä pitäis ravata appilassa! Juur Ennen joulua sielä piti ravata viikon sisällä neljä kertaa.
Ja nyt jouluna nähty ne kolmena päivänä putkeen. Silti koko ajan tulee käskyä että TULKAA KÄYMÄÄN!! (VIIMEKSI JUURI TÄNÄÄN!) Helvetti!
Ei ne meillä käy vaikka ollaan sanottu että voisivat tulla tännekin välillä! Syynä kuulemma se ku on kotona niin paljon tekemistä! Ihan kun se aika jotenkin menisi erottavansa muka siinä.. On meilläkin tekemistä omassa kodissa. Ja ne jäävätkin tekemättä sen takia kun pitää sielä ravata melkein jokatoinen päivä. En tajua! Miksi ei kerta viikkoon-kahteen riitä. Noh.
Sitten vielä saadaan painostusta siitä kuinka meidän kuulemma täytyisi alkaa käymään molemmilla isovanhemmillakin useammin! Melkein joka kerta kysyvät että ollaanko käyty. ja kun sanotaan että ei olla ehditty niin sitte sanovat että "kyllä täytyisi käydä" jumalauta ku ei meinaa enään hermo kestää tätä! Mun sukua me nähdään ehkä kerta kolmeen kuukauteen.
 
,,Ap.
Alkuperäinen kirjoittaja Pinnaeikestä;30540698:
Siis ottaa jo päähän tää kun joka helvetin päivä pitäis ravata appilassa! Juur Ennen joulua sielä piti ravata viikon sisällä neljä kertaa.
Ja nyt jouluna nähty ne kolmena päivänä putkeen. Silti koko ajan tulee käskyä että TULKAA KÄYMÄÄN!! (VIIMEKSI JUURI TÄNÄÄN!) Helvetti!
Ei ne meillä käy vaikka ollaan sanottu että voisivat tulla tännekin välillä! Syynä kuulemma se ku on kotona niin paljon tekemistä! Ihan kun se aika jotenkin menisi erottavansa muka siinä.. On meilläkin tekemistä omassa kodissa. Ja ne jäävätkin tekemättä sen takia kun pitää sielä ravata melkein jokatoinen päivä. En tajua! Miksi ei kerta viikkoon-kahteen riitä. Noh.
Sitten vielä saadaan painostusta siitä kuinka meidän kuulemma täytyisi alkaa käymään molemmilla isovanhemmillakin useammin! Melkein joka kerta kysyvät että ollaanko käyty. ja kun sanotaan että ei olla ehditty niin sitte sanovat että "kyllä täytyisi käydä" jumalauta ku ei meinaa enään hermo kestää tätä! Mun sukua me nähdään ehkä kerta kolmeen kuukauteen.
Erottavansa = eritavalla
 
"mei"
Tiedän tunteen.
Meillä niinpäin, että anoppi saattoi saman päivän aikana käydä 3 kertaa! tai sitten tuli aamulla tänne istumaan ja lähti illalla pois.
Lasten päiväunet kärsivätitsellä jäi siivoukset ja työt tekemättä jne......Mies ei laittanut äitiään missään vaiheessa kuriin.
Tulin sitten siihen tulokseen,että täytyy laittaa kuriin itse..

On se jännä, että sinun omaa sukuasi näette noin vähän...Itsekästä mieheltä minusta.
 
....aloit...
Oiski niin helppoa. Kahtena kertana ennen joulua laitoin lapsen ja miehen kahdestaan sinne, ja kerran mies kävi yksin.. Olivat alkaneet ihmettelemään että missä oon.. Neljäntenä kertana (viikon sisään) oli sitten pakko mennä mukaan.. Mä en jumalauta jaksa ravata siellä harvasenpäivä! oon sanonut että voisivat ottaa lapsen yksinäänkin hoitoon ja ovat sanoneet että joo, käy. No eipä ole kertaakaan itse kysynyt sitä. Kolme kertaa me ollaan viety se sinne reiluksi tunniksi hoitoon.
 
...aloit..
Joo, asuvat ihan lähellä. Niin ja sitten ukko ehdotti vielä että sinne ois pitänyt mennä uutenavuotenakin! Siinä vaiheessa nei pinna enään kestänyt vaan räjähdin totaalisesti! Sanoin että saa mennä itsekseen jos menee. Ja että en jaksa sielä jatkuvasti ravata ku on omakin koti ja tääläkin on tekemistä. Anoppiin tuntuu ihan suoranaisesti vittuilevan välillä. Esim siitä kun en pese lapsen muoviastioita astianpesukoneessa, vaan käsin.
 
Ärsyttävää
Juu, enpä lähtisi itse tuohon ralliin. Ymmärrän siis tunteesi täysin. Ärsyttäisi minuakin jos mies olisi noin kiinni vanhemmissaan. Omaa elämää kuuluu elää silloin kun on omakin perhe.
 
Mun tulevalla ex-miehellä on vielä tiukempi napanuora..
46v:n isä ja äiti (yli 70-kymppisiä) hoitelee miehen puolesta ikävät asiat kuten pihahommat ja lapsen vahtimisen kun on sairaana (itse ei voi olla vuorostaan töistä pois hoitamassa). Taaskin jännitetään saivatko vanhukset meillä pyörineen noron, kun minun oli jo pakko palata töihin.
Isä ja äiti myöskin soittelee joka päivä, jos mies ei ole käynyt kylässä.
Mitään ei tee itse vanhempia auttaakseen.
 
...aloit..
Niin ja vielä.. Yks kerta anoppi oli sitten ostanut ukolle D-vitamiineja! Olivat niistä keskenään puhuneet vaikka sanoin miehelle että meidän kaapissa on kalli/D-vitamiini tabuja (siis molemmat samassa) että alkaa syömään sieltä niitä vaan.
Niin ei ku kyllä äidin pitää vielä vitamiinit hankkia aikuiselle pojalle! Ja vielä jotain helvetin mansikan makuisia piti ihan olla!! No mitäs, sitten ukko alkoi päivitellä että miten hän mahtaa muistaa ne ottaa joka päivä..
Niin eikös se anoppi siihen täräyttänyt että mun pitää sitten huolehtia ja muistuttaa että mies ne muistaa ottaa!! Mulla on jo yksi lapsi ja en jumalauta tartte siihen yhtä taantunutta vielä lisäksi!! En todellakaan ala aikuisen ihmisen vitamiineja joka helvetin päivä huolehtimaan!
 
...aloit..
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;30540840:
Mun tulevalla ex-miehellä on vielä tiukempi napanuora..
46v:n isä ja äiti (yli 70-kymppisiä) hoitelee miehen puolesta ikävät asiat kuten pihahommat ja lapsen vahtimisen kun on sairaana (itse ei voi olla vuorostaan töistä pois hoitamassa). Taaskin jännitetään saivatko vanhukset meillä pyörineen noron, kun minun oli jo pakko palata töihin.
Isä ja äiti myöskin soittelee joka päivä, jos mies ei ole käynyt kylässä.
Mitään ei tee itse vanhempia auttaakseen.
Kyllä nuokin soittelee melkein joka päivä. Ja jos ei neljään päivään olla käyty niin heti tulee soittoa että miksi ei oo näkynyt. Ja se etää meillä on pieni lapsi niin ne ei tajua sitä että ei meille enään kymmenen jälkeen tartte soitella ku ollaan jo nukkumassa! Mutta EI ku anoppi soittaa usein juur kymmenen jälkeen
 
Smoke
Oiski niin helppoa. Kahtena kertana ennen joulua laitoin lapsen ja miehen kahdestaan sinne, ja kerran mies kävi yksin.. Olivat alkaneet ihmettelemään että missä oon.. Neljäntenä kertana (viikon sisään) oli sitten pakko mennä mukaan.. Mä en jumalauta jaksa ravata siellä harvasenpäivä! oon sanonut että voisivat ottaa lapsen yksinäänkin hoitoon ja ovat sanoneet että joo, käy. No eipä ole kertaakaan itse kysynyt sitä. Kolme kertaa me ollaan viety se sinne reiluksi tunniksi hoitoon.
Ei ole mikään pakko jos ei halua, anna ihmetellä, sano ettei kiinnosta nähdä.
 
kokemusta oli
Mun ex hoiti vanhempien asioita ja taloa mutta laiminlöi meidän kodissa kaikki. Kävi kanssa lähes joka päivä vanhempiensa luona ja käy edelleen. Ikää miehellä 45 v. Itse en jaksanut käydä anoppilassa kun kerran pari kuukaudessa.
 
"voivoi"
Tuttua. Oma mies 27 v, äiti täyttelee veroilmot, äiti hoitaa meidän lapset ja mies juoksee harrastuksissaan, äiti ja isi maksaa miehen bensat, leikkikalut (viihde-elektroniikka yms), miehelle tehdään erikseen ruuat kun on niin nirso ettei tykkää siitä ja tästä ja tuosta.

Joo, olisin voinut valita paremmin mutta kun olin 18 v ja tyhmä teini itsekkin. Kohta tuo on ex-mies, kyllä meinaa näkyy tuo piloille hemmottelu sitten ihan kaikessa muussakin. Mies ajattelee lähinnä omia tarpeitaan ja halujaan, ei muilla väliä.

Pliis, älkää paapoko niistä pojistanne tälläsiä paskahousuja, kiitos.
 
...aloit..
[QUOTE="voivoi";30541209]Tuttua. Oma mies 27 v, äiti täyttelee veroilmot, äiti hoitaa meidän lapset ja mies juoksee harrastuksissaan, äiti ja isi maksaa miehen bensat, leikkikalut (viihde-elektroniikka yms), miehelle tehdään erikseen ruuat kun on niin nirso ettei tykkää siitä ja tästä ja tuosta.

Joo, olisin voinut valita paremmin mutta kun olin 18 v ja tyhmä teini itsekkin. Kohta tuo on ex-mies, kyllä meinaa näkyy tuo piloille hemmottelu sitten ihan kaikessa muussakin. Mies ajattelee lähinnä omia tarpeitaan ja halujaan, ei muilla väliä.

Pliis, älkää paapoko niistä pojistanne tälläsiä paskahousuja, kiitos.[/QUOTE]

Kyllä mun mies ostaa ihan itse juttunsa muuten.. Toi on jo sairasta..
 
"jss"
Exän kanssa ei onneksi ollut noin tiuhaa ramppaamista vaan viikonloput piti aina viettää anoppilassa tekemättä yhtään mitään. Sain sanotuksi anopille ettei nyt oikeasti kiinnosta poistua kotoa mihinkään, jonka jälkeen MIES kiukutteli mulle kuin pikkulapsi koska halusi vanhemmilleen :D

Eihän sulla ole AP mikään velvollisuus juosta anoppilassa koko ajan. Sulla on kotona omat hommat ja voit käyttää vapaa-aikasi miten haluat. Jos mies ei halua mennä lapsen kanssa keskenään niin selittäkööt itse vanhemmilleen.
 
"voivoi"
Sanoisin myös että ota ilo irti siitä että mies käy siellä anoppilassa ja käsket ottaa lapset mukaan. Mikään pakko sun ei ole sinne mennä.

Itse en käy anopilla kuin 1-2 krt/kk, vaikka mies käy 1-2 krt/viikossa. Otan sillä välin omaa aikaa; siivoilen, käyn kaupoilla, lenkitän koiraa, löhöilen jne. Onhan tässä järjestelyssä siis etunsakin, saan varmasti enemmän omaa aikaa kuin keskivertomamma.
 
dsbgsb
Tietysti harmia tuosta voi tulla jos ne äijän vanhemmat ottaa asiasta jonku elämäntehtäväongelmansa ja alkavat syöttään äijälle jotain "Onko teillä jotain ongelmia, kyllä sun pitäis katsoa vähän parempi nainen" sen takia ku ei muijaa huvita lähteä aina mukaan :D
 
Entä jos mies ei suostu ottamaan muksuja sinne mukaan? Häipyy vaan aina yksin?
Miksi ihmeessä häipyisi yksin jos isovanhemmat kerran haluaa koko porukan sinne? Ellei kyseessä ole jotain remppaa tms missä lapset olisivat haitaksi. Jos mies on oikeasti niin aivoton ettei kykene edes omia lapsiaan hoitamaan, tai ei halua hoitaa, niin sitten on pienen keskustelun paikka. Joko homma muuttuu aikuisemmaksi tai mies voi vaikka ihan rauhassa muuttaa takaisin vanhemmilleen.

En ymmärrä että otetaan joku keskenkasvuinen kakara jolle tehdään lapsia, ja sitten valitetaan kuinka miehestä ei ole mihinkään. Kai sen on nähnyt jo aiemmin? Tuskin tämäkään tilanne on ihan taivaalta tipahtanut. Jos on niin siihen on luultavasti jokin syy, kuten miehen vanhemman vakava sairaus tms, mikä on taas ihan eri juttu. Silloin saa ja pitääkin olla paikalla. Eikä silloin puoliso saa ruikuttaa.
 
"voivoi"
Tietysti harmia tuosta voi tulla jos ne äijän vanhemmat ottaa asiasta jonku elämäntehtäväongelmansa ja alkavat syöttään äijälle jotain "Onko teillä jotain ongelmia, kyllä sun pitäis katsoa vähän parempi nainen" sen takia ku ei muijaa huvita lähteä aina mukaan :D
No se riippuu ap:n appivanhempien sekousasteesta :D

Ei meillä ainakaan ole tuollaista ilmennyt. Luullakseni anoppi on vaan tyytyväinen kun saa säätää lastenlasten kanssa oman päänsä mukaan ja mieskin käy sitten sillä välin harrastelemassa omiaan tms eikä varsinaisesti roiku nurkissa sen enempää.
 
bierass
Eksä ei ottanut lapsia mukaan kun lähti vanhemmilleen, sanoi että "mä en haluu et sä pääset liian helpolla" . Tuli sitten illalla milloin tuli, yleensä lapset jo nukkumassa kun valui kotiin iskän ja äipän luota. No siitä kyllä tulikin sitten hyvin nopeasti eksä.
 

Yhteistyössä