Vauva 4kk ja hiukset tippuu kiihtyvällä tahdilla, vertaistukea pliis.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaljuksi tulossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaljuksi tulossa

Vieras
Letti alkoi lähteä kun vauva oli ~3kk ja joka kerta kun mietin että tätä ei voi lähteä enempää ni tadaa, taas tulee ennätys. Ja mittarina toimii suihkun lattiakaivon ritilä. Päästä lähtee satoja hiuksia päivässä, valtaosa suihkun ja kuivaamisajan aikana. Onks se ihan normaalia etttä tukkaa lähtee vähintään nelinkertainen määrä normiin verrattuna? Lapsi kolmas ja nyt ekaa kertaa tilanne näin jäätävä :( Päivisin pakko pitää hiuksia kiinni kun muuten hiusta löytyy ihan jokapaikasta ja kokoajan.

Mie luulin eka että puhuit vauvan hiuksista ja olin jo ihan kauhuissani! :D Mut joo, mulla vauva 5kk ja tukkaa lähtee niin maan perhanasti, sama juttu oli esikoisen aikana. Imetys kun loppui niin hiustenlähtökin loppui.

Huh, siis juu, oma hius tässä tippuu eikä vauvan :D

Suihkun jälkeen kun hiuksia puristeli kuivaksi niin kädet oli kuin gorillalla, ihan hiusten peitossa. Ja samalla hius on tosi huonokuntoinen ja katkeileva. Kuuluuko sekin "taudinkuvaan"?

Ihan normaalia. Hiusten kasvu hidastuu raskausaikana, ja ne saavuttavat elinkaarensa päätteen synnytyksen jälkeen jolloin niitä tippuu tukottain. Myös hormoonit voi tehdä osansa. Itsellä tilanne normalisoitui kun lapsi täytti vuoden.

Joo kyl mullaki on ja pyyhe ihan täynnä tukkaa ja lattioilla kamalia tukkakasoja jotka sekoittunu pölyyn ja harja ihan täynnä karvaa kun kerran harjaa. Onneksi tämä on ohimenevää. Ja mulla on tosi pitkä tukka ja karvaa on paljon niin ei silleen hätää ole.

mä taas en ihmetelly ollenkaan, vaikka käsitinkin alkuun kyseessä olevan vauvan tukka :D koska siis eikö se vauvahius usein lähe pois ja kasva uus tilalle. meilläki tyttö synty ihan musta paksuhko tukka päässä, sitten se katosi, oli kalju pitkän aikaa ja sitten siinä ennen 1v alkoi pukata vaaleata lettiä :D ei sitä lähtemistä toki siis huomaa, kuten esim oman tukan lähdön huomaa..

Huh, siis juu, oma hius tässä tippuu eikä vauvan :D

Suihkun jälkeen kun hiuksia puristeli kuivaksi niin kädet oli kuin gorillalla, ihan hiusten peitossa. Ja samalla hius on tosi huonokuntoinen ja katkeileva. Kuuluuko sekin "taudinkuvaan"?

Joo, mulla kävi ihan samalla lailla, että hiukset lähti. Nyt onkin sitten tosi kivannäköinen letti, kun sellasta 10 cm hiusta on pää täynnä, ja latvat on kuin hiirenhäntä... Mutta en mä noita latvoja leikatakaan raaskisi.

Mutta itse olen säästynyt moiselta vaivalt syömällä reilulla annoksell jättihelokkiöljykapseleita. Kynnet muös kiittää!:)
Ihan marketista olen ostanut, syönyt imetysajan 4 kpl/pv

Ja juurikasvun värjäys ei tuu kysymykseenkään, siitähän lähtis varmaan puolet hiuksista. Ollaan nyt siis tooosi tyylikkäinä ties miten pitkään.. Hmm, pitäisköhän kokeilla helokkikapseleita, ei siitä haittaakaan oo vaikka tuskin tähän mitkään poppakonstit auttaa, eihän tää muuten olis mikään yleinen vaiva.

Letti alkoi lähteä kun vauva oli ~3kk ja joka kerta kun mietin että tätä ei voi lähteä enempää ni tadaa, taas tulee ennätys. Ja mittarina toimii suihkun lattiakaivon ritilä. Päästä lähtee satoja hiuksia päivässä, valtaosa suihkun ja kuivaamisajan aikana. Onks se ihan normaalia etttä tukkaa lähtee vähintään nelinkertainen määrä normiin verrattuna? Lapsi kolmas ja nyt ekaa kertaa tilanne näin jäätävä :( Päivisin pakko pitää hiuksia kiinni kun muuten hiusta löytyy ihan jokapaikasta ja kokoajan.

Aivan samaa oli mulla, ohimoilta lähti eniten, mulla tummat hiukset ja kyn pidin hiuksia kiinni, paistoi päänahka ohimoilla rajusti :( pelkäsin todella että kaljuunnun. Pahinta oli kun vauva oli 3-5 kk. Nyt vauva on 7kk ja tilanne huomattavasti rauhoittunu ja uutta tukkaa kovasti tullut. Aloitin e-pillerit pari kk sitten, en tiedä vaikuttaako millään tavalla.

Et sä kaljuunnu!

Täällä sama - hiuksia (joita oli onneksi runsaasti) lähti ja lähti; ohimoilta nousi hiusraja niin ettei meinannut uskoakaan. Ja tämä alkoi noin neljän kuukauden imetyksen jälkeen. Onneksi sitä "vauvatukkaa" alkoi kasvaa pian takaisin - mutta pitkistä hiuksista päätin luopua - en vaan kestänyt sitä "hiirenhäntää". Tilanne rauhoittui muutama kuukausi imetyksen lopun jälkeen. Tsemppiä; hetkellinen juttu vain on!

Yhteistyössä