Muita,jotka joutuvat käyttämään L,40 jopa XL42 kokosia vaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen läski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen läski

Vieras
Mua niin ahdistaa tää mun koko,käytän pääsääntösesti kokoa 40,mutta kyllä toisinaan myös 42,riippuu vaatteista. :(

Tiedän tokin että isompiakin on,mutta aloin eilen sovituskopissa miettimään,että normikaupassa mä joudun aina valitsemaan ne isommat vaatteet mitä kaupasta normivaatteiden puolelta löytyy,huoh.
Joo,tiedän laihduttaa pitäis joo..

Mutta 2 vuotta sitten kun laihdutin noin 10 kiloa,käytin siltikin edelleen paljon L kokoa,vain harvat vaatteet oli M kokoa.

Mulla muutenkin on joku syömishäiriö,pysytyn ahmimaan illassa hirveitä määriä,jopa aamun aloitan herkuilla,tänään esim pipareita heti aamusta ja paljon.
Pelottaa miten lihon nyt jouluna,kun en voi vastustaa herkkuja,jos niitä on kaapissa :(

Niin ja tarkentaisin siis vielä että olen 168 cm pitkä ja painan ainakin lähemmäs 70 kiloa (en omista vaakaa) Lihosin tietenkin takasin siitä,mitä muutama vuosi sitten laihdutin.

Kuitenkaan mulla motivaatio ei riitä mihinkään salille lähtöön,kaiken paskan lisäksi oon aika todella masentunutkin,hitto!

S34-36

M38-40

L40-42

XL44-46

XXL46-50

XXXL50-54

Vaatekoot menevät, kuten yllä ja koko 40 on M/L ja koko 42 on L.

Itse olin ennen raskautta 38M ja nyt 44-46 XL.

Ootko sä kovin lyhyt, jos sun mielestä koko 40M on iso? Itse olen 172cm pitkä ja koossa 40 olin kyllä ihan normaali bmi:ssä jo aikoinaan. Mikä koko on sun mielestä sitten hoikka? Mun mielestä pitkälle on hoikkia 36-38S-M.

xl eli kokoon 46 asti vaatteita löytyy kyllä vielä tavallisista vaatekaupoista, yleensä vielä xxl ja ehkä jopa xxxl.

...mutta kannattaa varmasti laihduttaa jos oma vaatekoko ei miellytä.

Olen 165cm ja painoin vuosi sitten 82kg pahimmillani. Jopa 42 kokoiset vaatteet olivat tiukkoja ja meinasin pillahtaa itkuun kaupan sovituskopissa.
Laihdutin yli 17kg ja nyt painan 64kg. M-kokoiset yläosat ja 38 kokoiset farkut sopivat taas mainiosti, mutta yhtään suurempi ei kärsi olla tai saa siirtyä taas isompaan kokoon. Ostan silti vielä mukavuuden vuoksi jotkut vaatteet 40/L koossa, koska pidän enemmän hiukan väljistä vaatteista.

Mä oon 175cm pitkä ja normaalipainoisenakin olin 40-42 kokoa, olen sen verran lihaksikas ja urheilullinen ollut ettei 38/M mennyt millään, paidat liian lyhyitä, housut lahkeista lyhyitä jne. Synnytyksen jälkeen olin 46 ja nyt käytän mammavaatteita XL kun olen raskaana.

Pituus 174cm ja paino n. 74kg. Vaatekoko 40. Jos meet johku teinikauppaan vaateostoksille, niin joutuu lisää pari kokoa että mahtuu päälle. Kun taas meen Naisten pukutehtaalle, niin vaatekoko on 38. Että tiiä sitten. Hullut koot nykyään

Mä oon 166cm/57kg ja ostin vähän aikaa sitten takin kokoa 40. Pienemmät takit eivät mene olkapäistä. Vai käytänköhän sitten "teinikauppoja"?

174 cm ja 69kg, käytän 42 tai jopa 44 kokoisia vaatteita. Olen päättänyt että vaatteen kokotieto ei ole minulle se kynnyskysymys vaan se että vaate miellyttää minua itseäni. En enää vaatteen kanssa kotiin tultuani mieti että "onkos tämä nyt sitten 42 vai 44..."
Numerot ovat numeroita, älä niistä välitä !
(ja kun puhutaan X-luokituksesta niin ostan just tasan niin monella X:llä varustettua kuin sopivalta vaikuttaa, pahustako niitä miettimään onko niitä yksi vaiko viisi jos vaate on paremman oloinen viidellä äksällä kuin sillä yhdellä)

Vaatekokoihin on aivan turha tuijotella.

Uusimmat farkkuni ovat tuumakooltaan 29, joka vastannee kokoa 36-38. Mutta kaapistani löytyy silti kahdet farkut, jotka ovat kokoa 40...eivätkä ne mahdu jalkaan. Tai mahtuu, mutta en mä oikein kyllä hengittämään pysty, jos ne kiinni saakka kiskon :laugh:

Juuri nyt päälläni on 36-kokoinen tunika, joka on sopiva. Mutta kaapistani löytyy myös 40/42-kokoisia tunikoja ja paitoja, jotka ovat aivan yhtälailla sopivia. Vaatekoot on mun nähdäkseni melkolailla hatusta viskeltyjä nykyään :D

Pituutta 173 ja painoa noin 60, joten ehkä ympärysmitan puolesta pienemmätkin menisivät mutta ne LYHYT lahkeet tai hihat... Suomesta ei oikein petit-vaatteita löydy.... 5 kiloa vähemmän olihan se tuskaa..

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen läski;30527272:
Muita,jotka joutuvat käyttämään L,40 jopa XL42 kokosia vaatteita? (

Ei, muita ei ole. Ei ainakaan palstalla. Ei missään Suomessa. Se on varma. En usko, että euroopassakaan, ei ainakaan pohjoismaissa. Koita jotain amerikkalaista palstaa.

Yhteistyössä