ja taas on yrjötautiset puolkunnossa päivähoidossa.. miksi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wonder why
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ksjhdfölk;30522847:
Just tossa kaveri valitti, kun sai lääkkeet keuhkoputkentulehdukseen, mutta ei huolinut sairaslomalappua, kun pomo valittaa jo nyt sairaspoissaoloista, kuulemma 15 päivää vuodessa on hyväksyttävä ja sen ylittävien osalta pitää jo keskutella lomien poissaoloista, niin eipä siinä kauheasti huvita töistä pois jäämään, kun syyllistetään asiasta.

Siis pitää keskustella sairaslomien syistä ja miksi niitä on niin paljon.

Nämä jotka jäävät pitkiksi ajoiksi kotiin hoitamaan lasta ovat taatusti kunnan ja valtion työläisiä. Siellä kun saikut ja poissaolot ovat arkipäivää, maksajana pohjaton valtion verovarasto.

Me jotka sinnitellään yksityisellä sektorilla maksaaksemme heidänkin palkat, olemme suurennuslasin ja tarkkailun alla. Se tarkoittaa tulos tai ulos. Yksikin poissaolo näkyy heti, asiakkaiden tuotteet ja palvelut viivästyvät, yrittäjä-esimies laskee heti mitä poissaolo maksaa firmalle.

Tokihan kaikki voisivat alkaa jeesustelemaan ja elää täydellisesti muiden mukaan, mutta me kaikki ei voida olla jotain sairaanhoitajia...

Sitten sinä palkkaat sille lapsellesi hoitajan, jos et pysty itse olemaan duunista poissa. Eipä paljon näytä sullakaan lapsesi paras siinä vaakakupissa painavan, kun juttu on tuota tasoa.

Ja teitä ja teidän lapsiahan me täällä kunnalla hoidetaan; päiväkodeissa, sairaaloissa jne. Mutta hyvä kun säkin tuot mukulas meille hoitoon, sairastutat sitä myöten myös meidät niin saa taas valtio maksaa sitten sairaspäiviä meille jne... :D melko huvittavaa, kuka olikaan tässä se perimmäinen SYYPÄÄ? Sunlaiset itsekkäät "ahkerat" duunarit jotka rahtaa mahavaivaisia lapsia hoitoon muita tartuttamaan. Kiitos sinulle, kyllä te ja teidän lapset aika kalliiksi tulee yhteiskunnalle.

No, ei töistäkään voi määrättömiä aikoja pois olla. Yleensä miehen kanssa jaetaan noi tyttären kipeenä olot. Nyt viimeks oli mies tyttären kanssa kotona, kun tytär oli oksennustaudissa ja oksentaminen jäi vain yhteen kertaan ja pysty jo seuraavana päivänä mennä päiväkotiin. Seurataan kyllä miten vointi menee ja sen mukaan tehdään päätös onko kunnossa vai ei. Jos selvästi on kipee/heikkokuntonen niin sillon jää kotiin.

Mulla ainakin töissä kiirettä ja nyt jos tulee saikutuksia niin toisten hommat kaatuu muitten niskoille viä omien hommien lisäks. Voin kertoo, että ei naurata niinä hetkinä.

Minä ainakin kun olen kaupassa tuoretiskillä, niin en vaan voi jäädä kotiin. Meilläkin on olleet lapset maha taudissa, mutta eivät ole oksentaneet tänään. Joten pakko on ollut käydä töissä, lapsia pitää osapäiväisesti ja huomenna kokonaan hoitoon. Ei meillä saa palkattomiakaan nyt kun pahin sesonki.

Kyllä sinä voit jäädä kotiin. Työnantajan tehtävä on hommata tuuraaja. Työnantajan tehtävä on ottaa vastuu asiasta. Työnantajan asema on ottaa tappio kontolleen, jos tuuraajaa ei löydy. Anteeksi vain, mutta täysin hölmöksi teet itsesi työnantajan silmissä, kun nöyristelet ja mielistelet hänen jaloissaan. Tiedätkö, että työnantajat arvostavat sellaista työntekijää paljon enemmän, joka tietää oikeutensa. Jos et kunnioita itseäsi, ei sitä tee muöskään työnantajasi. KUNNIOITA MYÖS LAPSIASI!

Olen itse töissä firmassa, jolle suuri osa myynneistä tulee näin joulun aikaan. Vakituisia työntekijöitä 2, joista minä toinen. Lapsi on oksennustaudissa, mutta ei tulis mieleenkään viedä häntä hoitoon vielä huomenna, vaikka ei iltapäivän jälkeen oksentanutkaan. Kukaan, ei kukaan ole korvaamaton!

• Tykkää
Reactions: Miri81
No, ei töistäkään voi määrättömiä aikoja pois olla. Yleensä miehen kanssa jaetaan noi tyttären kipeenä olot. Nyt viimeks oli mies tyttären kanssa kotona, kun tytär oli oksennustaudissa ja oksentaminen jäi vain yhteen kertaan ja pysty jo seuraavana päivänä mennä päiväkotiin. Seurataan kyllä miten vointi menee ja sen mukaan tehdään päätös onko kunnossa vai ei. Jos selvästi on kipee/heikkokuntonen niin sillon jää kotiin.

Mulla ainakin töissä kiirettä ja nyt jos tulee saikutuksia niin toisten hommat kaatuu muitten niskoille viä omien hommien lisäks. Voin kertoo, että ei naurata niinä hetkinä.

Eikö oikeasti voinu pitää edes YHTÄ tervettä päivää välissä. Luuletko, että jonkun muun työpaikalla on sen löysempää ja joulukin vielä tulossa. Ja sinä viet edellisenä päivänä oksentaneen lapsen hoitoon. Kiitos :(

Taudit eivät jylläis tällä tavalla, jos ihmiset ei roudais varmasti tartuttavaa lasta hoitoon heti, kun tolpillaan pysyvät!!! Se tarkottas suomeksi vähemmän poissaoloja töistä pitemmällä tähtäimellä, mutta ei. "Sama se ku me sairastettiin jo...".

Yhteistyössä