"Iina"
Itse olen saanut taloudellista ja muuta tukea aiemmin ja useinkin. Nyt olen siinä tilanteessa, että pystyn itse auttamaan. Sen mikä on ylimääräistä minulle, annan mielelläni pois. Auttamisen ilo on suuri!
no nii-in, tuloista, ei toimeentulotuesta! ihan tuon palstan innoittama katsoin toimeentulotuen määrän ja pakollisten asumis- ja lääkemenojen jälkeen pitää viivan alle jäädä n. 350-400 euroa per henki. puhtaana käteen. miten ei voi riittää? toki voi olla loukkutilanne, että sairastuu tai jää todella yllättäen työttömäksi tms. eikä saa rahaa mistään eikä säästöjäkään ole. harvassa tapauksessa vaikutti kuitenkaan olevan sellaisesta kyse.no tuota, meillä ei jää mitenkään 1750e bruttotuloista 1200 käteen. hyvä jos edes 600 jää neljälle jaettavaksi. Vuokrakin kun on asumistuenkin jälkeen vielä melkein 500, himekämpästä.
vaan anoin mitä voin! Eli kiitos että otit sen avun vastaan...Itse tuli myös avustettua jouluavun kautta perhettä, josta ei lahjan saannin jälkeen kuulunut mitään. Ei edes kiitosta! Mitä ilmeisemmin tarve ei kuitenkaan ollut akuutti, koska tuntuu että paskaa vain lähetin niille vaikka uutta tavaraa toiveiden mukaisesti ostin heille. Onneksi vain lapsille. Enpähän toista kertaa enää lankaan mene. Oli viimeinen kerta.