Ärsyttää kun mies vaan haaveilee ja haahuilee, eikä toteuta mitään puheitaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gnblkbbkk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gnblkbbkk

Vieras
Miehellä on maailman ärsyttävin tapa suunnitella asioita ja selittää niistä että "sitten hankitaan talo" tai " mä laitan ton saunan uusiksi" tai "toi eteinen uusiksi" "vessan laatat vaihdetaan" "lähdetään lomalla sinne ja tänne".. Se saattaa jankata niistä viikko tolulla ja ihan siihen malliin että kohta alkaa tapahtua. No mitäs... Mitään ei kuitenkaan ikinä tapahdu. Ärsyttävää tyhjänpäivästä haaveilua kun mitään ei ikinä tapahdu! Itse olen "sanoista teoiksi-ihminen" eli sanon mitä teen , vasta kun myös teen sen varmasti.. Alkuun uskoin noita sen höpinöitä, mutta en enään nykyisin kuuntele niitä yhtään. Vuosia mennyt ja hyvin vähän tapahtunut..

Mun mies taas on sellainen, että puhuu ja haaveilee ja sitten alkaa se googlettelu ja youtube videoiden katsominen, esim nyt uusi telkkari, googlettaa googlettaa ja sitten ihmetellään ja katsellaan ja taas vähän googletellaan ja sitten vihdoin se ostaa sen jonka jälkeen se keksii aina jonkun uuden asian mitä voi taas suunnitella ja googletella. Ei ole päivää etteikö se googlettelisi jotain uutta asiaa. Välillä vähän kauhulla katselen sen touhua, kun alkaa jostain uudesta autosta haaveilemaan. No nyt ostimme sitten tän haaveilun seurauksena 14 000 maksavan auton 4000 auton tilalle, huoh.
Saa nähdä, että mikä on seuraava kohde :D

Samma här!! Mutta tiedän sen, ettei asiasta kannata marmattaa, koska en itse osaa niitä hommia mitkä mieheltä ovat täällä huushollissa kesken jääneet. Kaipa ne joskus tulevat tehdyiksi.

Meillä kyllä tekee mutta työkalut tipahtaa käsistä tasan siihen paikkaan missä tekee ja jää siihen. Aluksi keräsin niitä mutta nykyään laitan tarralapun ja päivämäärän milloin se on siihen jäänyt ja kyllä kumman nopiaa ne on alkaneet löytää tiensä kaappiin kun joutu äitilleen selittää niiden lappujen merkityksen. Meillä iso vanha taloa ja itselläni on kädet täynnä muutoinkin tämän kanssa niin aikuisen ihmisen jäljiltä en tavaroita enää kerää. Teen itsekkin remonttia ja jälkeni kyllä siivoan.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
Meillä kyllä tekee mutta työkalut tipahtaa käsistä tasan siihen paikkaan missä tekee ja jää siihen. Aluksi keräsin niitä mutta nykyään laitan tarralapun ja päivämäärän milloin se on siihen jäänyt ja kyllä kumman nopiaa ne on alkaneet löytää tiensä kaappiin kun joutu äitilleen selittää niiden lappujen merkityksen. Meillä iso vanha taloa ja itselläni on kädet täynnä muutoinkin tämän kanssa niin aikuisen ihmisen jäljiltä en tavaroita enää kerää. Teen itsekkin remonttia ja jälkeni kyllä siivoan.

:laugh: tää oli ihana, kiitos!

Toi tarralappu juttu on paras. :D meillä kans jää tavarat lojumaan ku sonta pyllystä ja se on ÄRSYTTÄVÄÄÄÄÄÄ! Ja se että nyt ukko kehtaa valittaa jos on sotkuista mutta eines iän täälä myöskään siivoa omatoimisesti. Mä kyllä kestän tän sotkun ku en muuta voi. Muksu on siinä iässä että en ehdi kaikea mitenkään. Kaikki kotityöt nyt pikkuhiljaa tullu mun hartioille vuoden aikana. Pyykit, kokkaus, siivous, eläimet... Hirveen kiva.. Edes paskoja pöntöstä se ei siivoa vaikka oon siitä sille sanonut. (Ne siivotaan heti)

Kuulostaa tutulta.

Itse nautin siitä, kun on jotain suunniteltavaa ja haaveiltavaa. Ylempänä kirjoitellut mainitsi loputtomasta googlettelusta, teen sitäkin antaumuksella. Joku päivä innostun Australiaan muutosta ja otan selvää kaikesta: maahanmuuton edellytyksistä, kansalaisuuden kielikokeesta, asuinpaikasta (etsin sopivan talon paikallisista myynti-ilmoituksista), etsin lapselle koulun ja meille töitä, selvitän lentolippujen hinnat, lentoajat ja aikataulut... Minusta on myös mukavaa puhua mietteistäni kumppanille. Hän kuuntelee sujuvasti, jossain vaiheessa tarkistaa yksityiskohtaisten suunnitelmieni totisuuden (harvemmin ollaan mitään näistä toteutettu).

Todelliset remontti- ja hankintasuunnitelmat luodaan yhdessä, joten siinä ei meillä synny väärinkäsityksiä. En tosiaankaan yksin voisi laittaa kotiamme remonttiin tai myyntiin ihan vaan itsekseni suunnitellen.

Meillä on vähän sama.
Ostimme vanhan talon kun sekä mies että muut tutut miehet olivat ihan innoissaan että eihän siinä ole mitään pahaa rempattavaa, ja helpostihan siitä saa hyvän jne. Suunnitteilla oli vaikka mitä piha-aidan tekoa ja ulkoseinien maalausta, sisäremppa nyt oli heidän mielestä niin helppo ettei sitä sen kummemmin edes ois tarvinnut suunnitella...

No, esim. olkkarissa on edelleen sähköt jatkojohtojen varassa, ja aikaa ei ole kulunut ku "vain" pari vuotta. Mies on ominut tulevan lastenhuoneen omaksi leikkihuoneekseen, eikä tunnu kerta kaikkiaan tajuavan että hän saa sieltä häädön, viimeistään keväällä kun vauva syntyy. Vähän väliä kyselen että no milloin alat siirtämään tietokoneita ja vehkeitä tuonne olkkarin suuntaan. Siitä kimpoilee et ensin pitää laittaa ne sähköt! :rolleyes: Ja siitä sitten sota syntyy jos kysäsen et milloinkohan ne sähköt sitten ois tehty? Sama jos sanon että tuttu sähkäri vois ne tehdä, ei kestäis kauaa eikä maksais paljoa. Joo ei käy, kun mies itse sen tekee... Joskus...
Saas nähdä mikä hysteria sitten vappuna tulee kun oikeasti vauva on maailmassa. Ärsyttää kun itse haluaisin sen huoneen saada edes jonkinlaiseen kuntoon, maalata seinät sun muut. Mutta kun herra ei sieltä suostu muuttamaan, niin ei oikein voi mitään tehdä :/
Hän on kyllä muutenkin sellanen haahuilija, aina myöhässä ja aina häntä saa odottaa kun yllättäen onkin joka ikinen tavara (kännykkä, lompakko jne) kadonnut, just silloin kun olis jotain tärkeää ja on kiire... Aaaargh!

Mun miehellä on paha tapa jättää keittiössä kaikki roskat pöydälle. Jos syö jogurtin, niin se kansi on pöydällä ja kun on syönyt niin purkkikin jää pöydälle. Jos ottaa roiskeläpän vaikkapa, niin se roska jää pöydälle. Tai lihapiirakkapaketista viimeisen lihiksen, roska jää pöydälle, mikä siinä on niin vaikeaa laittaa ne roskiin? Minä siivoan meillä keittiön ja joka ikinen päivä homma alkaa sillä, että korjailen noita miehen roskia. Ellen niitä korjaa, niin jossain vaiheessa mies itse ne kyllä laittaa roskiin, mutta yleensä minun siivous alkaa ennen sitä.

Paperilaputko kehiin vain :D

Yhteistyössä