Jatkuvat auto-ongelmat, masentaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentaa

Vieras
Ajoin autoni ns.loppuun viime keväänä. 4 vuotta sillä kerkesin ajaa, neliveto ja tilava.
Juuri sopiva mulle, kun täällä korvessa asutaan. kauppaankin 30 km.

Mies osti kesällä mulle uuden auton halvalla. Puoli vuotta sitä korjaillut. Hajoaa aina koeajolla,aina eri paikasta.
Itse en ole ko.autolla ajanut metriäkään.

Miehen autolla ajelen esim.kauppaan. Kitkarenkaat alla,ja sain kovan kammon auton jatkuvasti luirutessa. Hyvä että tiellä kesti.
Pitkän napinan jälkeen vaihtoi nastarenkaat alle. Auto oli paljon parempi. Montaa reissua en kerennyt tehdä, renkaat tyhjenevät parin päivän välein. Miltei uudet renkaat, säilössä vaan olleet pari vuotta.

Nyt tuntuu että en jaksa enää. Katselin myytäviä nelivetoja, alle tonnilla myynnissä yksi täälläpäin suomea...Mies on sitä mieltä että tuon hommatun auton kyllä korjailee..Mutta milloinhan..

Joko tulen mökkihöperöksi tai ajan tuolla autolla liian isolla riskillä. Se ei oikeasti kestä mulla käsissä. Kaupungissa ihan ok,mutta täällä korvessa ei!!!!
Mies vuorotyössä ja tekee paljon ylitöitä, joten olen oikeasti vankina täällä.

Mikään ei tunnu enää miltään. Olen liian pitkään ollut kotona. Pelkään että masennun.

Miehellä ja mulla yhteiset rahat,eli tuosta vaan en mitään autoa voi edes ostaa.

Miestä ei tunnu kiinnostan muu kuin se että hän itse kyllä pääsee hyvin töihin..Ongelma lienee minun päässäni.
Huomisen työpäivän perun koska en uskalla ajaa,on tosi liukasta muutenkin. Olisi ollut niillekin rahoille tarvetta!

Menet autokauppaan ja ostat pienen uudehkon kiesin. Nyt on autonostajan korot autolainoissa. Muutama tonni ajovarmuuteen varmasti on parempi sijoitus kuin niiden tonnien kylväminen valmiisiin raatoihin.

Mietinkin tässä että otan härkää sarvista enkä ole enää riippuvainen miehen päätöksistä.
Pelkään oikeasti henkeni edestä liikenteessä!
vesiripulilla monta päivää ennen töihin lähtöä,kun pelottaa niin paljon..

Tuskin ne kaikki renkaat vuotaa. Sulla on todennäköisesti vanteet niin ruostuneet tai hapettuneet että ilma karkaa renkaan ja vanteen välistä.
Käy rengasliikkeessä.

Miten olisi etuveto ja siihen hyvät renkaat, kyllä sillä korvessa pärjää, varsinkin jos ei tarvitse tehdä työmatkoja minuuttiaikataululla vaan odottaa auran käyntiä.

Ittellä jos rengas on tyhjennyt vika on ollut ventiilissä. Ventiili ei ole kallis ja sen pystyy itsekkin vaihtamaan. MUTTA ammattimies tekee sen hetkessä... En suosittele mutta toiset laitta paikkauspullon renkaaseen ja ajaa pitkään (ohjeessa neuvotaan toisin).... Japanilainen on hyvä jos haluaa halavalla päästlä.

Yhteistyössä