mistä olette saaneet ostettua lapsille laadukkaimmat värikynät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jepulisjee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jepulisjee"

Vieras
Mä ostin Tiimarista sillo aikoinaan sellaisia kierrettäviä vahakyniä, että se terä tuli sitä mukaa esiin, kun siitä päästä kiersi. Niistä mä oon tykänny.

Samantyylisiä löytynyt välillä Lidlistäkin. Lidlistä oon myös löytänyt parhaimmat puuväritkin (ne paksummat), Tiimarin puuvärit on ollut niihin verrattuna ihan kökköä.

Tusseja meidän perheeseen vielä osteta, niistä tulee vielä tän ikäisen käsissä kauhea sotku. :-/ Lapsi 5v.

OT, mutta mihin tuon ikäinen tarvitsee laadukkaita värikyniä? Onko ne halvemmat sitten niin huonoja että piirtämistä haittaa?

Itse en vain paljon maksaisi kynistä joita pureskellaan, tiputellaan, tungetaan nenään ja tarjotaan koiran pureskeltaviksi.

OT, mutta mihin tuon ikäinen tarvitsee laadukkaita värikyniä? Onko ne halvemmat sitten niin huonoja että piirtämistä haittaa?

Itse en vain paljon maksaisi kynistä joita pureskellaan, tiputellaan, tungetaan nenään ja tarjotaan koiran pureskeltaviksi.

Se just niissä halvoissa on vikana kun niitä ei kärsi nakella eikä pudotella. Se lyijy menee siellä sisällä palasiksi ja aina kun teroitat terä katkeaa uudestaan ja uudestaan. Laadukkaammat värikynät kestää vaikka ne tippuu ym

Laadukkailla tarkoitin sellaisia, mistä tulee hyvin väriä piirtäessä. Jotkut värikynät ei oo ollenkaan niin hyviä, vaikka kuinka painaisi värikynällä paperia, niin tulee vaan haaleeta väriä.

Meidän poika jo kyllä piirtelee sen verran, että pitää olla hyvät värikynät. Itsekin välillä piirtelen pojan kanssa, niin hermot vaan menee huonoimpien värikynien kanssa, kun ne ei piirrä. :-/

Vesiväreistäkin meillä tykätään.:)

5v ja ei tusseja :( Vanhempien kyllä vähän täytyy sietää "sotkua". Kyllähän tussi lähtee pyykissä vaatteista, ihosta kulumalla (tai leikkeleellä..) ja pöydästä rätillä.

Ainoat vahakynät jotka meille on hankittu on juuri nuo Tiimarin kierrettävät. Monta pakettia on mennyt kun lapset piirrelleet. Ihan huippuja ja jälki hyvää eikä sotke.

Parhaat puuvärit (pienelle) lapselle on sellaset paksummat, on useammalla merkillä, meillä esim. Maped -merkkisiä. Niistä ei terä katkea ja väriä tulee hyvin. On tietty kalliimmat kuin tavalliset, mutta kestääkin sitten ihan eri lailla käyttöä.

Staedtlerin kolmiovärikynät ovat hyviä ja kestäviä. Pienille lapsille paksut Jumbot parhaita. Täällä hyvä valikoima:

http://www.tevella.fi/Suomeksi/Tuot...e+ja+askartelu&Tuoteryhma=V%u00e4rikyn%u00e4t

601112_kuva_1_jpg.jpg

Faber-castell tai derwent.. Laadukas puuvärikynä maksaa n. euron kappaleelta.

Kyllä Faber-Castelliltakin löytyy hyviä tukevia kolmiovärikyniä. Tuo mainitsemasi kappalehinta viittaa kuitenkin Faber-Castellin tai Derwentin normaalikyniin, joita myydään näin joulun alla kirjakauppoissa peltirasiaan lajiteltuina sarjoina. Ovat sopivia isommille lapsille tai aikuisille, muuta alle kouluikäisille liian helposti katkeilevia ja vaikeasti kiinnipidettäviä.

Hyvät lapsille tarkoitetut jumbokolmiokynät maksavat enemmän kuin tuon euron/kpl Suomessa. Saksasta saa halvemmalla.

Väriliiduista Caran'd ache - merkkiset on erinomaisia. Muitakin on, mutta en muista merkkejä. Semmoiset vahavärit, mistä piirtäessä tulee lähinnä väritöntä vahaa ja joukossa vähän väriklönttejä, on ihan hirveät! Jos haluaa tuhota lapsen piirtelyinnon, niin suosittelen semmoisia! En tajua miksi niin huonoja värejä voidaan edes myydä :O

Olemme Lidlistä ostaneet hienon arkun mallisen värikynälaatikon ja siihen tulee säännöllisesti myyntiin lisäkyniä- Meillä molemmat lapset 2 ja 4 vuotiaat, piirtävät tusseilla ja maalaavat vesiväreillä jokaikinen päivä ja värit ja maalaustarvikkeet ovat lasten pikkupöydällä esillä. SOtkusta ei niin väliä, tytöistä on jo nyt kehittynyt todella taitavia piirtäjiä, maalaajia ja askartelijoita. Pienemmällä on essu maalatessa. Ehkä kerran viikossa raivaan tyttöjen pöydän, papereita otan pois sitä mukaa kun valmista tulee.

HOidossa pienemmänkin taitoja on kehuttu paljon. Olen sitä mieltä, että on vain vanhempien viitseliäisyydestä kiinni, että lapsille tarjotaan kotona kehittävää tekemistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lidlistä;30492663:
Olemme Lidlistä ostaneet hienon arkun mallisen värikynälaatikon ja siihen tulee säännöllisesti myyntiin lisäkyniä- Meillä molemmat lapset 2 ja 4 vuotiaat, piirtävät tusseilla ja maalaavat vesiväreillä jokaikinen päivä ja värit ja maalaustarvikkeet ovat lasten pikkupöydällä esillä. SOtkusta ei niin väliä, tytöistä on jo nyt kehittynyt todella taitavia piirtäjiä, maalaajia ja askartelijoita. Pienemmällä on essu maalatessa. Ehkä kerran viikossa raivaan tyttöjen pöydän, papereita otan pois sitä mukaa kun valmista tulee.

HOidossa pienemmänkin taitoja on kehuttu paljon. Olen sitä mieltä, että on vain vanhempien viitseliäisyydestä kiinni, että lapsille tarjotaan kotona kehittävää tekemistä.

Näinhän se on. Täytyy kuitenkin huomioida, että kaikkia lapsia ei taiteilu välttämättä kiinnosta. Minä harrastan itse piirtämistä ja maalaamista ja pidän luovaa toimintaa niin tärkeänä, että annoin lapsen maalata akryyli- ja vesiväreillä ihan pienestä pitäen - sotkusta viis. Kaikkea muutakin taiteilua on saanut tehdä aina kun tykkää ja on ollut hyvät välineet, mutta lapsi ei ole juuri maalannut tai piirtänyt sen jälkeen, kun semmoinen pikkulapsivaiheen läträämisinnostus meni ohi. Nykyään tuo nelivuotias rakentelee kaikenlaista lähes taukoamatta (muovailuvahasta, legoista, pahvista ym.). Luovaa toimintaa toki sekin :)

Yhteistyössä