Nykyajan lastenkasvatus on lähtenyt aivan lapasesta

Olen nimittäin luotettavalta taholta (eli lapsilta) kuullut, että nykyään joillain lapsilla on kaksi joulukalenteria. Kaksi, voitteko kuvitella! Yksi avataan kuulema aamulla ja toinen iltapäivällä. Tässähän menee maku ja jännitys koko hommasta. Rappionuoria tuossa taimestetaan. :O
 
  • Tykkää
Reactions: 4eliveto ja krut
Vierass
Toista se oli ennen :). Minulla oli lapsuudessani yksi ainoa joulukalenterii,jonka olin saanut 5-vuotissyntymäpäivälahjaksi. Kalenteri oli kuvakalenteri, joulupukkisätkyukko, jonka kädet ja jalat heiluivat, kun narusta veti. Käytin kalenteria niin monta vuotta, että luukut alkoivat irrota.
 
Mun tuttava pyysi katsomaan oisko täällä tiettyä kalenteria kun hänen prinsessalleen ei muut kelpaa eikä kotikylästä löydy. Mielessäni pyörittelin silmiäni ja mietin että saa pentu olla ilman jos muut ei kelpaa ja etsimättä ilmotin vähän myöhemmin että ei löytyny. Tuo mamma panikoitui vallan helvetisti että pitää etsiä netistä kun se tyttö haluu just semmosen
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Mun tuttava pyysi katsomaan oisko täällä tiettyä kalenteria kun hänen prinsessalleen ei muut kelpaa eikä kotikylästä löydy. Mielessäni pyörittelin silmiäni ja mietin että saa pentu olla ilman jos muut ei kelpaa ja etsimättä ilmotin vähän myöhemmin että ei löytyny. Tuo mamma panikoitui vallan helvetisti että pitää etsiä netistä kun se tyttö haluu just semmosen
Tsiisus sentään :O
 
Alkuperäinen kirjoittaja laaman nöyhtä;30479395:
Mä joudun nyt pröystäilemään homo peräaukkosuolisyövän uhallakin...............meillä on neljä!!!! Ja yksi lapsi :O anna jeessus anteeksi...
Myönnä vaan että kaks niistä on teille vanhemmille. Mullakin on oma joulukalenteri, ostin semmosen törkykalliin konvehtikalenterin itelleni. Lapsi sai valkata lidlistä itelleen jonkun halppiskalenterin.
 
  • Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
Pitää vähän puolustautua, yks kalenteri on partiolaisilta ostettu eli hyväntekeväisyyttä. Suklaakalenteri on sellanen 1e maksava ja senkin mummo anto viime vuonna ja noi suklaat meni viime kuussa vanhaks (on ne viel hyviä). Kolmas kalenteri on mun itse keksimä ja joulusukasta löytyy jokapäivä joku kiva pikku ylläri.
:ashamed:
 
vierass
meillä on ns joulusukat, joista löytyy joka päivä 2-10 euron maksanut lelu. Esim hotwheels auto, Baby born tavaraa, pieniä lego/duplo pakettaja, palapelejä, pehmoleluja, dvd:tä yms.

mitähän sitten kun vähän kasvavat :D
 
laaman nöyhtä
Myönnä vaan että kaks niistä on teille vanhemmille. Mullakin on oma joulukalenteri, ostin semmosen törkykalliin konvehtikalenterin itelleni. Lapsi sai valkata lidlistä itelleen jonkun halppiskalenterin.
Totta. Kaksi samanlaista sanomalehden joululahjaa, toinen mulle ja toinen miehelle. Ihan hirrrveellä jännityksellä ne tänään avattiin :D ja kas tuli samat punatulukun kuvat!!! Yksi Aku Ankan välissä tullut ja yksi hyväntekeväisyys (partio) jotka olis "lapselle". Poika 13-vee, on ihan hirmu kiinnostunut luukuista ;)
 
karua
Meillä on molemmilla vain yksi. Mutta olen oatanut sinne yllätyksiksi vaatteia, kirjoja ja dvd-leffoja.
Mitähän ihmettä ne mahtaa teidän lapsoset saada joululahjaksi?

Monesta suusta olen kuullut että PITÄÄ OLLA AINAKIN lelukalenteri ja suklaakalenteri ja sitten partiolaisten kuvakalenteri. Olen jäänyt miettimään mitä ihmettä ne lapset mahtaa saada lahjaksi ja millaiset määrät jos jo kalentereista saa melkoisen määrän leluja.
 
halipupu harmaana
Kyllä nyt menee lapset ihan pilalle, kun on noin monta joulukalenteria. Onneksi kaikki lapset saavat kuitenkin vain yhden joululahjan, ettei ihan pilalle hemmotella, Rajansa kaikella.
 
karua
meillä on ns joulusukat, joista löytyy joka päivä 2-10 euron maksanut lelu. Esim hotwheels auto, Baby born tavaraa, pieniä lego/duplo pakettaja, palapelejä, pehmoleluja, dvd:tä yms.

mitähän sitten kun vähän kasvavat :D
Sulle mä esittäsin saman kysymyksen mitä ihmettä teidän lapsoset mahtaa saada joululahjaksi jos koko joulukuun on jo lahjottu jo kaikella mahdollisella?
 

Yhteistyössä