Onko huono lahja juuri omaan kotiin muuttaneelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tähti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tähti"

Vieras
Miehen siskolle 22 v on todella vaikea keksiä lahjaa eikä rahaa ole ihan älyttömästi. Lahkakortti tuntuu todella tylsältä/ kun en muutakaan keksinyt vaihtoehdolta. Tiedän, että osti vain kaikken pakollisemmat kun muutti omilleen eikä hänen äitinsä sponsoroinut mitenkään joten tuskin on kaikkea mahdollista vielä hankkinut.

Ajattelin jos ostain kivan värisiä keittiötyövälineitä. Esim. Paistinlasta, kauha, silikoni pullasuti, veitsi (kitchen kraftilla (tai miten kirjoitetaankaan) on todella hyviä kivoissa väreissä) yms. ja pakkaan ne johonkin/ jotenkin kivasti.

Ainakin itsellä oli pitkään pulaa tuollaisista välineistä kun ei niitä raaskinut ostaa vaikka olisi tarvinnut ja sitten osti jotain halpoja mitkä hajosivat heti ja nykyään on kiva kun omistaa useamman paistinlastan ja kauhan jos tarvitsee samaan aikaan enemmän eli ei varmaan olisi haittaa jos jo jotain näistä olisikin, vai?

Minusta kodintarvikkeet on ihan hyvä lahja. Toki hänellä voi niitä jo jotain olla, psytyisikö vaikka miehesi urkkimaan selville, mitä kaikkea vielä puuttuu, tai jos on jotain mitä erityisesti tarvitsisi.

Mahtaako ne olla lahjan saajastakin kivanvärisiä?

Itse kaipasin omilleen muuttaessa enemmän työkalupakkia. Ruuvimeisselit oli yksi ensimmäisistä hankinnoista ja vasarankin hankin. Meidän lapset saa varmaan tuparilahjaksi minulta työkalupakit :D

Jos ruokaa tekee niin osta pois vaan. Mielummin jotain järkevää kuin paniikissa ostettua sälää. Ja parasta on se, että jos nyt sattuiskin ajattelee et mitä se niillä muka tekee, niin todennäköisesti aikanaan osaa olla niistä kiitollinen.
:)

Näin joulun alla voisi viedä vaikka pienen kuusen ja paketin nättejä joulukoristeita tai jouluvalot :)

Juuri muuttaneelle ei varmaankaan ole vielä kertynyt tuollaisia

Uskoisin kyllä, että ilahtuisi kyllä erivärisistä. Jos vain löydän jonkun hyvän sarjan missä on etsimiäni tarvikkeita.

Työkaluja en kyllä osannut ajatellakkaan kun minun äitini taas antoi minulle perusvälineet kun muutin omilleni mutta sitten noita keittiövälineitä ei taas ollut :D

Mieheni näkee siskoaan harvemmin kuin minä eli tuskin näkevät ennen joulua. Minäkin olen nähnyt häntä noin 3 kertaa tänä vuonna eli ei kamalan usein nähdä.

Kuulostaa hyvältä! Itse hiljattain muuttaneena arvostin juuri tuollaisia lahjoja. Pistät vaikka johonkin nättiin maljakkoon/kulhoon vielä, niin tulee sillekin käyttöä.

olisin ollut aikoinaan ja olisin oikeastaan vieläkin aika täpinöissäni keittiötarvikkeista. jotkut pullasudit ovat vieläkin ostamatta vaikka joskus niitäkin tarvitsisi, ja lastat, pannut yms kuluvatkin käytössä. leipomistarvikkeita ei meinannut ainakaan raaskia ostaa aikoinaan. niihin voisi liittää parit helpot reseptitkin mukaan.

Kuulistaa: jotain kulhoa tai vastaavaa mietinkin. Ensimmäisenä tuli mieleen kattila mutta en tiedä minkälaisia hänellä on. Mitta esim. Taikinakulhojahan tarvitsee helposti useampaakin samaanaikaan.

Itseltäni puuttui pitkään "perus"leivontatarvikkeet, kuten piirakkavuoka/kakkuvuoka/pullasuti yms. Kauhoja ja lastoja yleensä se yksi ainakin löytyy, joten siksi voisi olla kiva saada jotain jota ei ole. Tosin, jos tykkää enemmän ruoanlaitosta kuin leivonnasta... Jokatapauksessa tarpeeseen varmasti tuollainen lahja tulee, hyviä veitsiä ainakin tarttee useampia.

Näin joulun alla voisi viedä vaikka pienen kuusen ja paketin nättejä joulukoristeita tai jouluvalot :)

Juuri muuttaneelle ei varmaankaan ole vielä kertynyt tuollaisia

Juuri muuttaneella saattaa olla niin vähän tilaa, etten antaisi pelkkiä koriste-esineitä. Usein nuoret saattavat muuttaa muutaman vuoden välein (minne työt ja opiskelut nyt viekin), niin mitä vähemmän turhaa niin sen parempi. Joku tietysi voi tykätä koristeistakin, mutta hyötylahja on varmempi jos lahjansaajaa ei tunne.

[QUOTE="tii-";30467365]Itseltäni puuttui pitkään "perus"leivontatarvikkeet, kuten piirakkavuoka/kakkuvuoka/pullasuti yms. Kauhoja ja lastoja yleensä se yksi ainakin löytyy, joten siksi voisi olla kiva saada jotain jota ei ole. Tosin, jos tykkää enemmän ruoanlaitosta kuin leivonnasta... Jokatapauksessa tarpeeseen varmasti tuollainen lahja tulee, hyviä veitsiä ainakin tarttee useampia.[/QUOTE]

Multakin. Asuin melkein 3 vuotta omillani, ennekuin sain ensimmäisen piirakkavuoan, pullasutin ja taikinakulhon. :D

Yhteistyössä