Onko kummakaan että äidit tappaa lapsiaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelottaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelottaa"

Vieras
Onko kummakaan että äitejä on tappanut lapsiaan, kun tämä Suomen tilanne on nyt niin pelottava??? Eläimetkin saattavat tappaa poikasensa vaaran uhatessa. :( Kun äiti on herkillä vasta synnyttäneenä ja kuule että, sota on tulossa, niin järkytys on ihan kamala. :( Itse en pystyisi moiseen kamaluukseen vaikka paniikissa olenkin tilanteesta. Mutta ymmärrän silti äitejä jotka tähän hirvittävään ratkaisuun on päätynyt. :((

Alkuperäinen kirjoittaja Näkökulma jatkaa;30460985:
Miettikääs, jos abortti kiellettäisiin tai sen saaminen vaikeutuisi, kuinka paljon nämä perhesurmat lisääntyisivät?

Mitenkäs se abortti eroaa tappamisesta, juuri oli kätilön kertomus, jossa hän kertoi miten abortoitu lapsi yritti hengittää 10 minuuttia ennenkuin kuoli?

Alkuperäinen kirjoittaja Murha mikä murha;30461045:
Mitenkäs se abortti eroaa tappamisesta, juuri oli kätilön kertomus, jossa hän kertoi miten abortoitu lapsi yritti hengittää 10 minuuttia ennenkuin kuoli?

Ja kaikki abortit on juuri tälläisiä.
*hakkaa päätä seinään -hymiö*

Ei tää pitänyt olla mikään abortti ketju!! Vaan keskustelu siitä voiko tää sodanuhka aiheuttaa perhesurmia. Minustaa tuntuu että jotku äidit ahdistuu siitä, toiset taas laittaa pään pensaaseen.

Sodanuhka? Saisiko tarkennusta?

Uhka olemassa oleva tai kuviteltu kyllä voi saada ihmisen ahdistumaan ja epätoivoon. Epätoivo varmasti joissakin tilanteissa voi ilmetyä ajatuksena että on parempi kuolla heti (myös lasten) kuin kokea sitä epätoivoa.

Etkö seuraa uutisia lainkaan?? Tämä sodalla pelottelu mitä nyt on? Itse vasta synnyttäneenä, Ukrainankriisi alettua itkin miksi ihmeessä halusin lapsen tänne kuolemaan sodassa.

Ja vaikka kuinka monesti näin on käynyt. Esim. Hitlerin lähipiirin lapsia tappoi niiden oma äiti natsisaksan hävittyä sota koska, muuten venäläiset olisi kiduttanut niitä.

Etkö seuraa uutisia lainkaan?? Tämä sodalla pelottelu mitä nyt on? Itse vasta synnyttäneenä, Ukrainankriisi alettua itkin miksi ihmeessä halusin lapsen tänne kuolemaan sodassa.
seuraanhan toki mutta tuskinpa nyt tänne sotaa on tulossa ja mikä syy se on tappaa lapset? Jos sota ne veisi niin sille ei voisi mitään mutta päätös tappaa ne itse on oma valinta. Ja sodastahan voi aina selvitä. Jos itse tappaa niin silloin ei anna lapsille mitään mahdollisuutta selvitä tässä elämässä.

Epätoivoisuudesta mielestäni tilanne on vilelä kovin kaukan saati siitä että sen epätoivon olisi ihan luonnollista aiheuttaa ?iin valtavaa ahdistusta että tilanteeseen ei näe muuta ratkaisua kuin surmata perheensä/lapsensa. Mikäli tilanne todella tuntuu niin epätoivoiselta suosittelen hakemaan apua ahdistukseen.

Yhteistyössä