M
miianns
Vieras
Olen viimeisen vuoden aikana huomannut, että ystäväni valehtelee isommista ja pienemmistä jutuista: perheestään, lähipiiristään, tekemisistään, tavaroistaan... Hän valehtelee täysin mitättömistäkin jutuista, joista "ei kannata" eikä ole tarvetta valehdella. Ystävälläni on myös tapana liioitella asioita ja muunnella tapahtumia. Aiemmin olen tyhmyyttäny tuntenut alemmuutta esimerkiksi hänen hienojen ulkomaanmatkojensa ja työmahdollisuuksien vuoksi, kunnes olen tajunnut ettei niitä ole koskaan ollut olemassakaan.
Ystäväni ei tiedä minun tietävän hänen valehtelevan useista asioista ja suhtautumiseni häneen on selvästi muuttunut kylmemmäksi, minkä vuoksi tilanne on alkanut vaivata minua. Tuntuu epäreilulta, että tiedän hänen juttujensa olevan täysin puppua ja silti nyökyttelen hyväuskoisen näköisenä pönkittäen hänen valheitaan. Onko kenelläkään kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta kaverisuhteessa? Miten voisin kertoa ystävälleni rikkomatta välejämme, että tiedän hänen valehtelevan?
Ystäväni ei tiedä minun tietävän hänen valehtelevan useista asioista ja suhtautumiseni häneen on selvästi muuttunut kylmemmäksi, minkä vuoksi tilanne on alkanut vaivata minua. Tuntuu epäreilulta, että tiedän hänen juttujensa olevan täysin puppua ja silti nyökyttelen hyväuskoisen näköisenä pönkittäen hänen valheitaan. Onko kenelläkään kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta kaverisuhteessa? Miten voisin kertoa ystävälleni rikkomatta välejämme, että tiedän hänen valehtelevan?