Lapsen kaverin molemmat vanhemmat ovat lakimiehiä ja me ei olla "mallikansalaisia"...

• Viestiketjun aloittaja Perustallaaja
  • Ensimmäinen viesti
Perustallaaja
Tämä lapsen paras kaveri on mukava ja kunnollinen tyttö emmekä ole kuin iloisia että he kaveeraavat keskenään. Mieheni on kuitenkin nuorempana jäänyt kiinni mm. veronkierrosta ja olemme lastensuojelun asiakkaita näistä aiemmista elämän vaikeuksista johtuen. Jollain tavalla pelkään, että miten käy kun kaverin perhe saa tietää ja heille valkenee ettei meidän perhe ole niin lain kuuliaista sakkia... Molemmat heistä ovat juristeja! Onko teillä kokemuksia lakimiehistä siviilielämässä ja onko lapsemme taustat yksinkertaisesti liian erilaiset?

No mistä sää tiiät vaikka molemmat puolustais jotaki taparikollista?
Ei ne kaikki lakimiehet mitään puhtaita pulmusia ole.
On kokemusta lakimiehestä sivilielämässä.

No nythän teillä on asiat kunnossa. Mitä teillä on hävettävää?
Olette ilmeisesti ihan normaali perhe?
Lapset touhutkoon keskenään, tuskin kellään on mitään nokankoputtamista
lasten ystävyydestä.

En mä näe mitään muuta syytä puuttua ystävyyteen, kuin että joku
kaveri vie huonoille teille, eikä lapsen oma kantti kestä sanoa EI:tä!

"A.p."
No mistä sää tiiät vaikka molemmat puolustais jotaki taparikollista?
Ei ne kaikki lakimiehet mitään puhtaita pulmusia ole.
On kokemusta lakimiehestä sivilielämässä.

No nythän teillä on asiat kunnossa. Mitä teillä on hävettävää?
Olette ilmeisesti ihan normaali perhe?
Lapset touhutkoon keskenään, tuskin kellään on mitään nokankoputtamista
lasten ystävyydestä.

En mä näe mitään muuta syytä puuttua ystävyyteen, kuin että joku
kaveri vie huonoille teille, eikä lapsen oma kantti kestä sanoa EI:tä!
Kiitos sinulle. Meillä on rikosrekisterit nuoruuden hölmöilyjen takia enkä halua että näitäkään asioita kaverin perhe tulee ikinä kuulemaan mutta he olivat jo ehdottaneet, että tulisimme viettämään viikonloppuna iltaa heille. Tämä on piinaavan noloa. Tytär ei ole syypää ongelmiimme. Toivon hartaasti että vanhemmat ovat rentoja ja mukavia, kuin herttaiset lapsensakin.

[QUOTE="A.p.";30448462]Kiitos sinulle. Meillä on rikosrekisterit nuoruuden hölmöilyjen takia enkä halua että näitäkään asioita kaverin perhe tulee ikinä kuulemaan mutta he olivat jo ehdottaneet, että tulisimme viettämään viikonloppuna iltaa heille. Tämä on piinaavan noloa. Tytär ei ole syypää ongelmiimme. Toivon hartaasti että vanhemmat ovat rentoja ja mukavia, kuin herttaiset lapsensakin.[/QUOTE]

No worries.
Nuoruudessa sitä tulee hölmöiltyä, jokainen varmaan ymmärtää sen.

Sinne vaan viettämään kiva iltaa, ja itsekin voi paljon vaikuttaa
tunnelman rentouteen, jos sitä ei valmiina tarjota.:)

"neito"
Jos menette iltaa viettämään heille, niin eihän teidän tarvitse nuoruuden hölmöilyistä avautua. Kun/jos tutustutte paremmin, niin tiedätte paremmin minkä sortin ihmisiä he ovat eli kannattaako ko. asiaa kertoa vai. Tuskin te tuosta aiheesta muutenkaan aloitatte, jos uusiin ihmisiin tutustutte. :) Ja varmasti teidän lähipiirissä osa ihmisistä tietää taustanne paremmin ja osa ei.

Koska ilmeisesti nyky tilanne on teillä kunnossa, niin en lähtisi murehtimaan menneisyyden haamuja. Asiat on hoidettu silloin menneisyydessä. Lähdette vain käymään heille, ja katsotte mihin asiat sen jälkeen kehittyvät. Menneisyys on menneisyys ja nykyisyys on nykyisyys. Jokainen meistä tekee virhe ratkaisuja elämässään, mutta ei ne ole lopullisia, elämänsä kurssia voi myös muuttaa. Menneisyyden virheistänsä voi myös oppia. Ainakin sen mitä ei kannata tehdä.

Anna palaa, tutustumalla selviää minkälaisia ihmisiä he ovat! :)

vtm
Samaa mieltä edellisten kanssa, eli ennakkoluulottomasti vaan ystävystymään! Omaa taustaa voi avata sitten joskus jos tuntuu siltä, mutta menneet on menneitä.

Tunnen kolme lakimiestä, kaikki erilaisia ja omalla tavallaan mukavia. Yksi supertunnollinen tyttö ja kaksi vähän rennompaa nuorta miestä, toinen kuuntelee suomiräppiä ja toinen on muusikko. Varsinkin tämä muusikko on nuoruudessaan tehnyt kaikenlaista kolttosta. :)

Eli lakimiehiäkin on moneen junaan :)

juristi on eri kiva
Olen juristisuvun kasvatteja, hyvä ystäväni on juristi ja tunnen muutenkin saman alan edustajia työn tai harrasteiden kautta. Ja ihan pissivät, kakkivat ja syövät samaa ruokaa kuin muutkin. Makaavat sohvalla tai käyvät lenkillä. Ovat tyhmiä tai älykkäämpiä. Ja riippuen juristin työstä hänellä voi olla paljonkin kokemusta ihmismielen synkistä puolista tai sitten paperihommia jossakin isossa/pienessä organisaatiossa tai perustanut oman lakitoimiston jne.

Yhden juristikaverin kanssa vedettiin kunnon perskännit ja tapeltiin kurkku suorana järven rannalla, että ois voinu joku naapuri soittaa poliisit hakemaan meidät pois häiritsemästä kesäiltaa. Että näin kunnollisia juristit osaavat olla :D Ja olen katsonut vierestä, miten sukulaisjuristia kannettiin ojan pohjalta kotiin käytyään vähän päiväkaljoilla. Silti jatkoi elämäänsä juristina ;)

Että eiköhän ne lapsesi kaverin perheessä enemmän seuraa sitä, että lapset tulevat toimeen ja kukin taho pitää omistaan hyvä huolen,. Ihan niin kuin sinäkin seuraisit.

vieras...
Mun molemmat vanhemmat on juristeja, ja ihan ne on normaaleja ihmisiä. Itse asiassa näkevät lainkäytön heikkouden, tietävät että lainkuuliaisuus ja moraali on kaksi täysin eri asiaa, ja että ihminen ei ole mustavalkoinen olento. Eikä niitä oikeasti kiinnosta tuollaiset asiat, ihan niin kuin ei psykiatri diagnosoi joka tuttavaa eikä terveydenhoitaja kieltäydy viettämästä aikaa ylipainoisen tai liikaa suolaa käyttävän kanssa.

Lisäksi isäni on valitettavasti tuomittu rattijuoppo.

Ei nyt tule mieleen oliko oman kaveripiirin vanhemmissa veronkiertäjiä, mutta monenlaista ihmistä oli eikä mua kyllä kielletty kaveeraamasta kenenkään kanssa. Kun yläasteella liikuin ns. huonommassa seurassa, niin vannottivat vain, että pidän huolen, että itse käyttäydyn tolkullisesti, ja se siitä.

"ope"
Mun lapsella oli yläasteaikoina vähän hankalaa kaverien kanssa, kun ne luuli että mä hakiessani lapsen samalla kirjoittelen jälki-istunotolappuja tupakoiville kavereille. :D Hetken niillä kesti tajuta, että en mä lauantaina klo 24 ole töissä.

"A.p."
Kiitos kaikille! Me lähdetään nyt tämän perheen luo ja ainakin puhelimessa äiti vaikutti miellyttävältä ihmiseltä :)
Mennyt on mennyttä, nykyhetkeä ei tosissaan pidä pilata niillä. Toivotaan parasta.

Voipi Ollakkin
[QUOTE="A.p.";30449520]Huumausainerikoksia, valitettavasti ;/[/QUOTE]

No niin on meilläkin mutta ei se päälle päin näy. Kuten ei ls-asiakkuuskaan. Siitä tietää vain ne joille se on kerrottu.
Miksi pitäisikään kertoa? Eiväthän ihmisetkään kerro muille entisten suhteittensa syrjähypyistä?

Ja vaikka pistäisivätkin välit poikki "entisen elämän " takia, niin kertoo paljon ko. ihmisten arvo- ja asennemaailmasta. Kuten sanoitkin; "past is past", -ja he jotka sitä eivät ymmärrä -tai "kykene sulattamaan-, niin eläkööt omassailluusio-pehmustekuplassaan.

"heh"
Eiköhän vanhempia kiinnosta enemmän tämänhetkiset olosuhteet, joissa lapsi viettää aikaa teillä ollessaan. Mitä teidän historia ylipäätään kuuluu, ja miten tämä tulisi esiin? Ei ainakaan itselläni ole tapana tentata lapsen kavereita näiden vanhempien taustoista.

Terveisin lastensuojelun sosiaalityöntekijä, jonka yksi lähimmistä ystävistä on lastensuojelun asiakas, ja lapsetkin on kavereita keskenään ;)

Yhteistyössä