kateudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paha mieli

Vieras
on todella kamalaa huomata olevansa kateellinen ihminen. niin kateellinen että ihan hävettää :(
eli ystäväni kertoi eilen että heidän perheensä on ostanut omakotitalon. ovat siis etsineet sopivaa kauan.
no me emme ole etsineet, mieheni ei ole mikään omakotitalo-tyyppi joten tämä on asia joka sattuu ja kolahtaa minuun, sitä omaa taloa viimeiset 10-vuotta haaveilleena ja kaikkien tuttujen taloja sillä silmällä katselleena.

ihanaa ystävälle, osaan toki iloita heidän puolestaan.
talo on kuitenkin todella iso, paremmin sopiva meidän isolle perheelle kuin heidän pienelle perheelle. talo on myös ihanalla paikalla eli meidän alueellamme mutta omakotialueen puolella. talossa on ihana oma suuri piha, jota kaipaan itse huoneiden lisäksi eniten; nyt yhtiössä asuvana se oma piha kun on suuri puutos.

he tekevät suuren sisäremontin että saavat talon omannäköisekseen, ja nyt tuokin harmittaa.
ihana heille, mutta samalla suututtaa että minä en ikinä tule saamaan omakotitaloa, enkä ainakaan näiltä kulmilta :( joko ei mies halua tai jos erotaankin eivät ikinä rahat riittäisi. tämä on niin epäreilua ja joo, itse olen miehen silloin joskus valinnut, mutta kun toisen rajoittunut näkemys rajoittaa tämmöisissä asioissa montaa juttua. hän siis vain ilmoittaa ei, eikä edes suostu keskustelemaan että miksi ei. anteeksi purkautuminen mutta täällä kihisen kateudesta ja kiukusta miestä kohtaan.

Miksi et tee asioille mitään? :) Ei sun ystävä kaikki ilmaiseksi saa. Jos oma elämä ei nyt ole sellainen mitä halusit niin tee muutoksia hyvää ihminen, elämässä on valintoja ja mitään ei sa haaveleimalla.

niin mitäs vaihtoehtoja tässä realistisesti on; hyvä mies ja yleensä toimiva lapsiperhearki jääräpäämiehen kanssa vai ero miehestä ja omien haaveiden toteuttamista asunnon suhteen??? mies on ilmoittanut mielipiteensä ja se on jyrkkä EI niin omakotitalolle kuin kesämökillekin. semmoisia ei kuulemma tarvita. hän ei kykene asioista keskustelemaan eli joko minä joustan tai otan eron että pääsen yksin miettimään asumista. tuolloin vain tulot tippuisivat aika radikaalisti, puhumattakaan huoltajuusasioista ym. eli ei ihan helppo ratkaisu ole tuokaan. mun tuloilla ei tällä hetkellä säästetä mökkiinkään, sitä yritän sitten jossain vaiheessa toki ja YMMÄRRÄN ettei ystäväkään saa kaikkea tuosta noin vain, hänellä nyt vain sattuu olemaan mies jolla on samanlainen ajatus asumismuodosta...mä oon NIIIIIIIIIIIIN kade :(

Mikä miehesi perustelu siis on tuolle "EI"lle? Oletko koittanut keskustella asiasta niin perusteellisesti, että myös tajuaa, ettei kyse ole sulle mistään pikkujutusta vaan asiasta, jota ilman et ehkä pysy olemaan onnellinen.

Sun pitää tarvittaessa riidellä siitä eikä vain niellä miehen mielipidettä, ei sillä ole yhtään enempää äänivaltaa kuin sulla. Älä ole tossukka.

on todella kamalaa huomata olevansa kateellinen ihminen. niin kateellinen että ihan hävettää :(
eli ystäväni kertoi eilen että heidän perheensä on ostanut omakotitalon. ovat siis etsineet sopivaa kauan.
no me emme ole etsineet, mieheni ei ole mikään omakotitalo-tyyppi joten tämä on asia joka sattuu ja kolahtaa minuun, sitä omaa taloa viimeiset 10-vuotta haaveilleena ja kaikkien tuttujen taloja sillä silmällä katselleena.

ihanaa ystävälle, osaan toki iloita heidän puolestaan.
talo on kuitenkin todella iso, paremmin sopiva meidän isolle perheelle kuin heidän pienelle perheelle. talo on myös ihanalla paikalla eli meidän alueellamme mutta omakotialueen puolella. talossa on ihana oma suuri piha, jota kaipaan itse huoneiden lisäksi eniten; nyt yhtiössä asuvana se oma piha kun on suuri puutos.

he tekevät suuren sisäremontin että saavat talon omannäköisekseen, ja nyt tuokin harmittaa.
ihana heille, mutta samalla suututtaa että minä en ikinä tule saamaan omakotitaloa, enkä ainakaan näiltä kulmilta :( joko ei mies halua tai jos erotaankin eivät ikinä rahat riittäisi. tämä on niin epäreilua ja joo, itse olen miehen silloin joskus valinnut, mutta kun toisen rajoittunut näkemys rajoittaa tämmöisissä asioissa montaa juttua. hän siis vain ilmoittaa ei, eikä edes suostu keskustelemaan että miksi ei. anteeksi purkautuminen mutta täällä kihisen kateudesta ja kiukusta miestä kohtaan.

että mitä sinä nyt!

Kateellisuus on niin ruma sana ja asia. Miksi...?
Ja mitä häpeemistä siinä on?
Kun on vaan rehdisti kateellinen: "Ai jestas kun teillä on ihana koti, mää oon niiiin kateellinen, just tälläsen minäkin haluaisin!"

Toki omastaan voi silti olla iloinen, mut saahan sen myöntää että itsekin haluais tuollaisen ja ihastella toisen kanssa miten hienoo hän on saanut.

Me kanssa haluttais ihana omakotitalo..mutta en suostu...vaikka se olis niiiiiiiin ihana, nii en minä jaksais/osais ylläpitää sitä kun tiedän ettei mies sitä tekis..

Ehkä ne unelmat joskus toteutuu :)
(ja saisin komean omakotitalon ja oman huoltomiehen ;)

Ei tos ole mtn hävettävää! Kateus on äärimmäisen normaali tunne ja kaikki tuntee sitä joskus. Se mikä erottaa meidät on se miten käsittelemme ja reagoimme kateuteen. Voit saada siitä lisämotivaatiota ponnistella sen eteen, mitä toisella jo on ja ajatella Oi miten ihana -minäkin haluan! Noin kauan jos olet haaveillut omakotitalosta niin voisitteko sopia, että vaikka muutaman vuoden asutte nykyisessä ja sitten alatte katselee/rakentaa omakotitaloa.

Yhteistyössä