Voi rähmä, miehen passi menny vanhaksi, huomenna piti lähteä, eikö mitään voi tehdä :(

• Viestiketjun aloittaja äääääääh
  • Ensimmäinen viesti
äääääääh
Mies otti äkkilähdön Tallinnaan, ja nyt etsi passin käsiinsä, joka onkin juuri mennyt vanhaksi!! En tiedä itkeäkö vai nauraako :(

Mitä tässä voi tehdä? Uutta passia ei huomisaamuksi varmasti saa mistään, ajokorttikaan ei kelvanne.

Pitää nyt selvitellä voiko matkan siirtää (tallink silja).

äääääääh
[QUOTE="Tiiu";30438659]Muistaakseni ne kattoo terminaalissa passin vaan matkan varanneelta, joten jos miehesi ei ole varaaja niin riskillä vaan. Koskaan ei muilta ole katsottu passia.[/QUOTE]

On varaaja. Ei ole henkilökorttia. Laiva lähtee jo 7.30.

Vierras
No meette kokeilemn pääsettekö laivaan. Sinä menet varausnumeroll lunastamaan niitä lippuj niin tuskin ne miehen passia kysyy. Mies voi mennä sillä aikaa vaikka vessaan. Me on menty autolla viimeikoina mutta ainakaan autolla mennessä ei o passia kysytty keneltäkään.
Toki jos jostain syystä laivamatkan aikana passia kysytään niin sakko tulee, ja se voi tietysti vähän nostaa tuota matkan hintaa..

Passiton
Mä menin vanhalla passilla ja takasin tullessa sitä kysyttiin. Virkailija vaan sano et ens kerralla pitää olla voimassa oleva passi. Varmaa siis tuurista kii tuleeko siitä seuraamuuksia vai ei.

"Mama"
Me oltiin miehen kanssa niin että hänellä vanha passi. Kotiinpäin tullessa meidät jopa pysäytettiin kun oli etsintäkuulutus jostain nuoresta parista, mies vain näytti vanhaa passiaan ja se siitä. Se että se passi ylipäätään on, on tärkeämpää kuin se että se on vanha. Joten jos olisin te, lähtisin matkaan

"JEPP"
Hehjoo, tuli tässä yks oma reissu mieleen. Olin lähdössä isomman porukan kanssa seminaarimatkalle Tampereelta ja edellisiltana pamahti mieleen että JIPPII, Passi kyllä on ja voimassa, mutta 200 km päässä mökillä. No vähän googlailin ja kävin yöllä asematunnelissa valokuva-automaatilla. Aamusta bussiin ja kohti Hesaa , määränpäänä Tallinna pariksi päiväksi.
Ohjelmassa oli sopivasti yksi luennon kuuntelu Hesassa, josta meikä lipes. Otin taksin, osoitteksi paikallinen poliisiasema ja sen passitoimisto. Määräaikainen pikapassi vai mikä Expressi se nyt olikaan hakuun, tässä kuvat. Toinen taksi takasin seurueen luo, aikaa meni 40 minuuttia , mutta takaisin toimivan passin kanssa ;-) ja suunnaksi Tallinna.
PS En takaa että aina onnistuu...

"Pisara"
Reissuun vaan, ei sitä passia todennäköisesti kysytä lainkaan. Äärettömän harvinaista on. Ja joo, ajokortti ei käy ja pitäisi olla henkilökortti virallisesti. No, itse olen käynyt Tallinnassa kymmeniä kertoja, sekä auton kanssa että ilman ja kertaakaan ei ole koskaan missään kysytty.

-.-.-
Oletettavasti siitä vanhentuneesta passista ei jää kiinni. Ja jos jää, niin kyllä siitä varmaan puhumalla pääsee läpi. Tallinnan matkalla siis.
Yks tuttu unohti passin kotiin, ja virkailija Suomen puolella vain sanoi että omalla vastuullas sitten menet. Että siellä Tallinnan puolella voi tulla hankala virkailija ja joudut kuseen, mutta näinhän ei tietenkään tapahtunut.

Kunhan ette näytä syyllisiltä, vaan rennosti vain kuljette, niin eiköhän se hyvin mene. Itteä välillä ihan ituttaa kun huomaa kuinka usein sinne laivaan voisi mennä tyyliin pummilla, etenkään koirien lippuja/passeja ei tsekata ollenkaan vaikka niin paljon on mediassa ollut sairaista viron koirista.

"meh"
No meette kokeilemn pääsettekö laivaan. Sinä menet varausnumeroll lunastamaan niitä lippuj niin tuskin ne miehen passia kysyy. Mies voi mennä sillä aikaa vaikka vessaan. Me on menty autolla viimeikoina mutta ainakaan autolla mennessä ei o passia kysytty keneltäkään.
Toki jos jostain syystä laivamatkan aikana passia kysytään niin sakko tulee, ja se voi tietysti vähän nostaa tuota matkan hintaa..
Ja meiltä taas kysyttiin viime matkalla molemmin puoli kaikkien autossa matkustavien passit... (pari kk sitten).
Samoin jalkaisin laivaan lähtiessä on kerran tarkistettu kaikkien passit laivan ovilla (eli ei se automaattilippu aina pelasta ;) ).
Teidän myös tapauksia, missä on passittomauudesta vaan huomautettu mutta lähiaikoina olen kuullut myös parista tapauksesta, mistä on saanut sen 300e sakon.

ihan sama
Miten se voi olla niin pirun vaikeaa tarkistaa että kaikki matkustusasiakirjat on kunnossa? Toki voitte riskillä lähteä kun "eihän siellä kukaan ikinä katso niitä passeja" mutta älä sitten itke kun paskat on jo housuissa sillä pistokokeita tehdään ;)
Itse olen nähnyt kuinka muutama ihminen käännytettiin siinä vaiheessa kun oli porteista menossa sisään maihinnousukortin saannin jälkeen

vieeraas
[QUOTE="meh";30439395]Ja meiltä taas kysyttiin viime matkalla molemmin puoli kaikkien autossa matkustavien passit... (pari kk sitten).
Samoin jalkaisin laivaan lähtiessä on kerran tarkistettu kaikkien passit laivan ovilla (eli ei se automaattilippu aina pelasta ;) ).
Teidän myös tapauksia, missä on passittomauudesta vaan huomautettu mutta lähiaikoina olen kuullut myös parista tapauksesta, mistä on saanut sen 300e sakon.[/QUOTE]

Ootte sattuneet olemaan reissussa juuri sen puolen viikon aikana, jolloin etukäteen lehdissäkin kirjoiteltiin, tällä aikavälillä kaikkien Tallinnaan matkustavien passit tarkastetaan jonkun suurkokouksen takia :)
Ei sitä passia niinkään terminaalissa tarvita, mutta jos Tallinnassa joku ongelma tulee ja ei oo passia/henkilökorttia on hieman vaikea todistaa henkilöllisyys. Siitä noi sakotkin on yleensä muodostunut.

ihan sama
Ootte sattuneet olemaan reissussa juuri sen puolen viikon aikana, jolloin etukäteen lehdissäkin kirjoiteltiin, tällä aikavälillä kaikkien Tallinnaan matkustavien passit tarkastetaan jonkun suurkokouksen takia :)
Ei sitä passia niinkään terminaalissa tarvita, mutta jos Tallinnassa joku ongelma tulee ja ei oo passia/henkilökorttia on hieman vaikea todistaa henkilöllisyys. Siitä noi sakotkin on yleensä muodostunut.
Tuudittaudu sinä vaan omaan "tietämykseesi" ;)
Me matkataan Tallinnassa noin joka toinen kk kun on lyhyt matka ja ylityskään ei juuri mitään maksa ja auttamattomasti ollaan nähty aika ajoin kuinka pistokokein ne passit tai henkilökortit tarkistetaan ;)
Ilman mitään huippukokouksiakaan ;)
Mutta jokianen tavallaan ja tiedätte jokainen riskit, saattaa sakkoja tulla tai sitten ei riippuu vähän missä vaiheessa jäät kiinni ja uskaltaako virkailija päästää sinut vain huomautuksella ;)

Kuin myös
Tuudittaudu sinä vaan omaan "tietämykseesi" ;)
Me matkataan Tallinnassa noin joka toinen kk kun on lyhyt matka ja ylityskään ei juuri mitään maksa ja auttamattomasti ollaan nähty aika ajoin kuinka pistokokein ne passit tai henkilökortit tarkistetaan ;)
Ilman mitään huippukokouksiakaan ;)
Mutta jokianen tavallaan ja tiedätte jokainen riskit, saattaa sakkoja tulla tai sitten ei riippuu vähän missä vaiheessa jäät kiinni ja uskaltaako virkailija päästää sinut vain huomautuksella ;)
Juu minäkin tuudittaudun ihan rauhassa :) Viimesen 5 vuoden aikana kerran viikkoon matkustanut eestaas Tallinnan ja Hesan väliä (joskus kahdestikin). Passi on ollu taskussa joka kerralla, 5 kertaa oon sen joutunut näyttämään, että aika hyvä todennäkösyys :)

hehhjj
[QUOTE="timo";30441267]Itse mennyt pelkällä ajokortilla. Jos on kysytty niin oon näyttänyt ja sit vaan toivotettu hyvää matkaaa...[/QUOTE]

Älä viitti Timo tulla paskaa jauhamaan joillekin hyväuskoisille binboille :LOL:
Kaikkihan sen tietää että Tallinnen suuntaan tarvitaan joko poliisin myöntämä henkilökortti tai se passi,
Timo on tainnut Tallinnan laivan sijaan hypätä vahingossa väärään laivaan ja käynyt Tukholmassa ja kuvitellut sitä sitten Tallinnaksi :D

Olen minäkin näyttänyt Tukholman laivaan lippuja lunastaessa vain kuvallista kelakorttiani ja hyvin olen päässyt matkaan ;)

Vieerras
Älä viitti Timo tulla paskaa jauhamaan joillekin hyväuskoisille binboille :LOL:
Kaikkihan sen tietää että Tallinnen suuntaan tarvitaan joko poliisin myöntämä henkilökortti tai se passi,
Timo on tainnut Tallinnan laivan sijaan hypätä vahingossa väärään laivaan ja käynyt Tukholmassa ja kuvitellut sitä sitten Tallinnaksi :D

Olen minäkin näyttänyt Tukholman laivaan lippuja lunastaessa vain kuvallista kelakorttiani ja hyvin olen päässyt matkaan ;)
Viime viikolla menin autolla Tallinnaan. Ojensin liput tarkastusluukusta sisään. Lippujen tarkastaja kysyi, olisiko jonkun (meitä oli 4 henkeä autossa) passia tai ajokorttia. Eli oltaisiin päästy myös ajokorttia näyttämällä.

joojajuu
tuurilla laitat toisen matkustajan samalta varukselta hakemaan bordarit, hänellä pitää olla passi tai henkkari jos itse lusmuilet, Viron puolella on lähes lottovoitto joutua kiinni jos ei ole voimassaolevaa hyväksyttyä asiakirjaa... eli älä kännää/rähinöi ettei joudu silmätikukx, niitä ei rutiinilla tarkasteta vain jos jokin kiinnittää tullin huomion...
matkan siirrosta tulee kyllä kuluja nykyään

Yhteistyössä