Niin, en ole siitä mitenkään kauheasti eri mieltä. Mutta kyse olikin siitä, onko se lastensuojeluilmoituksen paikka vai ei - ja ei se kyllä ole. Vaikka tuo suositus olisi oikeassakin (ja ehkä onkin), se on silti vain suositus - poikkeava toimiminen ei ole lastensuojelullinen asia. En minäkään laittaisi pikkuvauvaa viikonlopuksi hoitoon, mutta jos joku niin tekee, se on hänen valintansa. Niin se vaan on, vaikka se ei olisikaan paras mahdollinen valinta.Mikset sä lue aloitusta kunnolla? Siinä puhuttiin joka viikonloppuisesta (joka voi hyvinkin olla pe ja la) yön yli poissaoloista, joista kertyy siis tuon ikäiselle reippaasti liikaa. Suositus on, että yksi vuotias on riittävän vanha olemaan yhden yön yli erossa huoltajasta. No siihen sanot että suositukset on vain suosituksia, ja selvä, en ala siitä enempää jauhamaan. Ja tosissaan JOS juominen on humalahakuista niin kuin monilla nuorilla niin seuraava päivä voi olla pilalla :/ Eli kovin läsnäoleva äiti hän ei välttämättä ole silloin.
Mä luulen, että tämä tuore äiti itse katuu jos ei joku häntä "ravistele" - hänellä on aikaa vielä vaikka kuinka paljon bailata ja nykyään nuoruus vasta alkaa parikymppisenä ;D
Kyllä sitä kerkeää.
Kyllä se äiti voikin katua myöhemmin, mutta silti tuo ei ole lastensuojelun asia. On paljon muitakin suosituksia, joista osa on jopa aika kiistattomasti todistettu oikeiksi - esim. imetyksen hyödyt. Samoin täysimetyskin on vain suositus - äiti voi halutessaan päättää olla imettämättä. Ei sekään ole lastensuojelun asia. Ei voida lähteä siitä, että kaikki sellainen on heti lastensuojelun asia, joka ei mene ihan oppikirjan, suositusten tai ihanteiden mukaan.