Mistä saisi 2000e väliaikaisesti viikoksi lainaan helpoiten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vuokraa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vuokraa

Vieras
Pitäisi maksaa uuden vuokra-asunnon takuuvuokra, mutta samat rahat on sisässä vanhassa vuokra-asunnossa, josta rahoja ei saa ennen ulosmuuttotarkistusta. Ulosmuuttotarkistusta ei saa ennen kuin asunto on tyhjä ja siivottu.

Miten te muut vetaisettä 2kk takuuvuokran jostakin? Kyseessä siis kuitenkin yli 2000e.

Mistäköhän saisi lyhyen lainan pikaisesti? Luottokorttia mulle ei ole, koska en sitä halua.

Luulen että sosiaalitoimi auttaa, sieltä voisi saada maksusitoomuksella sen?

No ei saa sossusta jos on töissä eikä muuten toimeentuloasiakas. Luuletko ihan tosissasi, että sossuun voi vain marssia ja pyytää rahaa kuka tahansa.

Mä ihmettelen miten tuon ikäinen ihminen voi olla noin pihalla todellisesta elämästä. Ihmettelen myös sitä, että miten ap luuli saavansa vanhan asunnon takuun ennen kuin on muuttanut pois.

[QUOTE="Kaarina";30416113]No ei saa sossusta jos on töissä eikä muuten toimeentuloasiakas. Luuletko ihan tosissasi, että sossuun voi vain marssia ja pyytää rahaa kuka tahansa.

Mä ihmettelen miten tuon ikäinen ihminen voi olla noin pihalla todellisesta elämästä. Ihmettelen myös sitä, että miten ap luuli saavansa vanhan asunnon takuun ennen kuin on muuttanut pois.[/QUOTE]

Opiskelija kyllä saisi, mutta voi olla ettei työssäkäyvä. Aina kannattaa yrittää kuitenkin!

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;30416085:
Säästää ei enää oikein voi, kun sain vasta nyt tietää, että en saa vanhan asunnon rahoja ulos.

Pitääkö pankista sit hakea joustoluottoa tms? Ei vaan olisi aikaa mennä edes pankkiin, koska olen töissä, eikä ole mahdollisuutta olla pois töistä. Onkohan jotakin helpompia tapoja, kuten hakea luottoa netistä tms?

Etkö tunne omaa pankkiasi? Minä ainakin voisin hakea tuollaista lainaa suoraan nettipankin kautta. Ja toki ne konttoritkin ovat nykyisin auki usein myös illalla.

Jotakin hämärää tässä sinun kuviossasi on tai olet ihanasti pihalla?

Etkö tunne omaa pankkiasi? Minä ainakin voisin hakea tuollaista lainaa suoraan nettipankin kautta. Ja toki ne konttoritkin ovat nykyisin auki usein myös illalla.

Jotakin hämärää tässä sinun kuviossasi on tai olet ihanasti pihalla?

Hämärää? No mä olen juuri siirtämässä pankkiasioita toiseen pankkiin, joten mulla ei oikein ole nyt mitään omaa pankkia.

Mistä mä olen pihalla? Mä en ole koskaan tarvinnut mitään lainoja pikaiseti, joten en tiedä mistä sitä rahaa saisi helpoiten. Helpoiten varmaan pankista, mutta sinne en ehdo tässä aikataulussa (en voi olla töistä pois).

Vaikka olisit vaihtamassa pankkia,niin kyllä sulla varmaan on kokoajan tili jossain pankissa? Se missä sulla on tili on sun "oma pankki". Yleensä kulutusluottoa tms pienehköä (siis verrattuna esim asuntolainaan) lainaa voi hakea verkkopankissa. Kannattaa siis tutkia ensin oman pankin (nykyinen/vanha ehkä varmempi kun tuleva/uusi) sivut.

Pankkiin saa ilta-aikoja (ainakin OP, luulis et muissakin) mut ei välttämättä ihan seuraavaks päiväks...

Yritin noin 2kk sitten saada ilta-ajan omaan pankkiini, josta siis siirryn pois ensi viikolla.
Se ilta-aika tarkoittaa ennen klo 18 ja se palvelupiste ei ededs sijaitse samalla paikkakunnalla kuin asun ja käyn töissä, joten vaikea ehtiä sinne. Lisäksi se aika olisi mennyt lähes 3 viikon päähän.

Mä tarttisin noi rahat alle 2 viikon sisällä, joten ehkä pitää soittaa tai katsoa netistä jotain luottokorttia...niillähän on kaikenlaisia tarjouksia ekasta vuodesta ilmaiseski yms.

Vaikka olisit vaihtamassa pankkia,niin kyllä sulla varmaan on kokoajan tili jossain pankissa? Se missä sulla on tili on sun "oma pankki". Yleensä kulutusluottoa tms pienehköä (siis verrattuna esim asuntolainaan) lainaa voi hakea verkkopankissa. Kannattaa siis tutkia ensin oman pankin (nykyinen/vanha ehkä varmempi kun tuleva/uusi) sivut.

Mun tili on vanhassa pankissa vielä ens viikon, sitten se sulkeutuu. En voi sieltä enää hakea mitään lainaa. Uudessa pankissa ei ole edes vielä tiliä auki. Olen kirjoittanut jo noista sopimukset aikaa sitten.

Pikavippejä voi tällaisissa tilanteissa käyttää hyödyksi ilman, että niistä tulee mitään lisäkustannuksia. En muuten kannusta niiden ottamiseen, kun ihmiset helposti joutuvat ongelmiin, mutta jos tietää mitä tekee niin ei ole vaaraa :D

Niissähän on siis se lakisääteinen 14 vuorokauden peruutus/palautusoikeus, joten jos TIEDÄT pystyvästi maksamaan lainan takaisin, voit ottaa sen ja palauttaa lainan alle 14 vuorokauden sisällä. Silloin sulle ei tulle senttiäkään korkoa, käsittelykuluja tai mitään muuta, koska laki menee näin.

Yhteistyössä