Esimieheni ilmeisesti inhoaa minua jostain syystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tirlittan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tirlittan"

Vieras
Olemme tunteneet vuosia, samassa toimistossa jo 8v! Hän ei ole ilmeisesti oikein koskaan voinut sietää minua. (Taustatietona, hän on 6-kymppinen mies, minä 3-kymppinen nainen.) Ajattelin alussa, että hän pitää minua niin nuorena / kokemattomana, että kohtelu on sen vuoksi ylimielistä. Myöhemmin totesin, että tein niin taikka näin, hän ei pidä siitä.

Esimerkkinä: sain työyhteisöltäni kannustuspalkinnon, jonka saaja äänestetään kollegojen kesken. Hän tuli seuraavana aamuna töihin ja sanoi näin: sulla onkin Heta aikamoinen urakka edessäsi, että olet sitä mitä tuo tunnustus edellyttää. Hämmästyneenä ihmettelin että ai, minä kun luulin että olen jo sitä mitä tunnustus edellyttää ja sain sen tästä syystä?! Ei onnitteluja. Kaikki muut kyllä onnittelivat.

Epämääräistä veetuilua, joka välillä menee henkilökohtaisuuksiinkin (esim. nimestäni). Tuurausasioissa hän ei koskaan kysy minulta mitään, ilmoittaa vain suurella jakelulla, että Heta tuuraa. Joskus nuo menevät päällekkäin jo sovittujen lomieni kanssa. Tuurausnakkeja hän jakelee mielellään ja joskus antoi "porkkanan", että voin lähteä ajoissa töitä sovittuun menooni JOS teen tämän ja tämän työn - töitä, jotka eivät minulle edes kuuluneet.

Alan olla täysin tympääntynyt hänen käytökseensä ja toivoisin voivani napauttaa jotenkin takaisin. Huomaan, että motivaationi kärsii hänen käytöksensä tähden.

Olisko työsuojelun asia tämä?

En oikein tiedä, kun ei ole mitään konkreettista varsinaista näyttöä - hän ei tylytä minua muiden kuullen, ei sano suoraan mitään törkeää vaan vihjailee, kuittailee, veetuilee ovelasti kiertäen. Tuosta palkinnostakin vastasi, että aijaa, hän on sitten ymmärtänyt täysin väärin. Eli ikään kuin ei olisi ollutkaan tarkoitus sanoa ikävään sävyyn.

Olen ajatellut, että hän tiedostaa olevansa törkeä ja haluaa jostain syystä tuoda sen esille, ettei pidä minusta, mutta tekee sen harkitusti ettei joudu edesvastuuseen. Useimmille muille hän on itse aurinko ja huumorimies, oikea ihanne-esimies. Olen miettinyt pääni puhki, miksi hän ei minusta pidä! Tulen ihmisten kanssa toimeen, enkä yleensä onnistu ärsyttämään ketään tahtomattani. Olen aika ujo ihminen perusluonteeltani.

Yhteistyössä