veritulppa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras...

Vieras
Tietääkö tai onko kellään kokemusta veritulpista. Itsellä oli viikko sitten polven yläpuolella kipua joka alkoi yhtä äkkiä. Kipu oli polttaa ja jalkaa kuumotti. Kipu kuitenkin loppui särkylääkkeen oton jälkeen. Kysymys kuuluu että jos olisi ollut tulppa olisiko se mennyt särkylääkkeellä ohi.

Mulla on ollut kehkoveritulppa. Tai itseasiassa niitä meni putkee usea. Sektion jälkeen jouduin teholla komplikaatioiden vuoski. Makasin pari päivää ja kun lähdin liikeelle niin alkoi oireet. Ensinnä nivusalueella oli "pakotusta". Ei varsinaista kipua vaan sellanen puristava tunne. Kerroin kätilölle mutta pitivät leikkaushaavaan liittyvän "kipuna". Sitten aloin saada sydämmentykytyskohtauksi. Sydän hakkas hulluna vaikka makasin sängyllä. No nämä oireet kuitattiin psyykkisenä, olinhan joutunu teholle synnytyssalista....No sit alkoi hengitysvaikeudet johon sain ensin rauhoittavia...Kunnes taistelun jälkeen viimein keuhokojani kuunneltiin..Pikana CT-kuviin. Useita tulppia molemmissa keuhkoissa.

Kannattaa käydä lääkärissä. Onko sinulla jotain miksi epäilet tulppaa? Sukurasitetta tms? Mulla "syyllinen" oli se että makasin usean päivän sektion jälkeen. Tuolloin ei anneta (ilmeisesti normaalia?) vertohentavaa koska alapää muutenkin vuotaa verta synnytyksen jälkeen.

Siis oireita ei oo ollu kun vaan tuo kiou joka oli jalassa ja meni pois. Ei henkeä ole ahdistanut tms. Söin pillereitä ja oli pitkä linja auto matka siksi säikähdin tulvan mahdollisuutta

[QUOTE="mei";30367522]Mulla on ollut kehkoveritulppa. Tai itseasiassa niitä meni putkee usea. Sektion jälkeen jouduin teholla komplikaatioiden vuoski. Makasin pari päivää ja kun lähdin liikeelle niin alkoi oireet. Ensinnä nivusalueella oli "pakotusta". Ei varsinaista kipua vaan sellanen puristava tunne. Kerroin kätilölle mutta pitivät leikkaushaavaan liittyvän "kipuna". Sitten aloin saada sydämmentykytyskohtauksi. Sydän hakkas hulluna vaikka makasin sängyllä. No nämä oireet kuitattiin psyykkisenä, olinhan joutunu teholle synnytyssalista....No sit alkoi hengitysvaikeudet johon sain ensin rauhoittavia...Kunnes taistelun jälkeen viimein keuhokojani kuunneltiin..Pikana CT-kuviin. Useita tulppia molemmissa keuhkoissa.

Kannattaa käydä lääkärissä. Onko sinulla jotain miksi epäilet tulppaa? Sukurasitetta tms? Mulla "syyllinen" oli se että makasin usean päivän sektion jälkeen. Tuolloin ei anneta (ilmeisesti normaalia?) vertohentavaa koska alapää muutenkin vuotaa verta synnytyksen jälkeen.[/QUOTE]

Annetaan veraohentavia jos on aihetta.