Kaakelien maalaus, kukaan täällä koittanut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva maalari?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva maalari?

Vieras
Niin, olisiko tälläisestä täällä kenelläkään kokemusta?

Jos on, niin minkä tilan kaakelit maalasitte? Oliko jälki tasaista ja homma helppoa? Kuinka hyvin maali on pysynyt?

Itse asun vuokralla, ja keittiössä tiskialtaiden takana kamalat ruskeat kaakelit :/ jospa va antaisi luvan tuohon maaliin, niin saisi vähän raikkaammaksi tän keittiön.
Kylppärissä samat ruskeat kaakelit, mutta sen maalaaminen tulisi varmaan aika kalliiksi.

maali pysyy hyvin kiinni kunhan putsaa laatat todella hyvin. maalaus itse on helppoa ja jälki tasaista.
en omia kaakeleita maalannut, mutta muualla tiskipöydän ja hellan takaa tuli vaihdettua tummien laattojen väri vaaleaan.

Kyllähän siitä siistin voipi saada:

Keittiön+kaakelien+maalaaminen+(6).jpg

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;30364057:
maali pysyy hyvin kiinni kunhan putsaa laatat todella hyvin. maalaus itse on helppoa ja jälki tasaista.
en omia kaakeleita maalannut, mutta muualla tiskipöydän ja hellan takaa tuli vaihdettua tummien laattojen väri vaaleaan.

Onko siihen putsaamiseen joku oma aineensa?

Maalasitko telalla vaan ja sitten sillä saumakynällä teit saumat uusiksi?

RIippuu alla olevasta kaakelista. JOs on sileä, on homma suht helppoa. Jos kaakeli on röpelöistä, on maalaaminen tuskaa, jos haluaa saada siistin lopputuloksen.
Mutta meillä ainakin maali on pysynyt nyt pari vuotta ihan ok.

Käyttöohjeet

Esikäsittely
Poista peilit, peilikaapit ym. kalusteet tarvittaessa.
Poista silikonisaumat ennen maalausta.
Puhdista kaakelisaumat Ronseal Grout Cleaner saumanpuhdistajalla.
Pese maalattava kaakelipinta maalarinpesuaineella joka ei vaadi jälkihuuhtelua.
Anna kuivua 1 vrk.
Korjaa vioittuneet saumat ennen maalausta.
Suojaa alueet, joille et halua maalia.
Käsittely
Sekoita maali hyvin tikulla. Älä ravista, koska tällöin syntyy maaliin ilmakuplia.
Tasaisen jäljen saamiseksi kannattaa valita hyvälaatuinen sivellin.
Vedä sivellinvedot aina pystysuunnassa ylhäältä ?alaspäin, tällöin vältyt valumilta.
Maalaa kaakeleiden ja saumojen päälle. Voit viimeistellä viimeistelysiveltimellä tai tasoittajalla.
Poista maalarinteipit välittömästi maalattuasi, muuten maali voi tarttua ?teippiin ja repiä reunassa olevaa maalipintaa.
Maali tasoittuu kuivuessaan. Maalaa tarvittaessa toinen kerros. Toinen maalikerros saattaa olla tarpeen silloin, jos maalataan tummia tai runsaasti ?kuvioituja kaakeleita. Anna edellisen kerroksen kuivua vähintään 24 tuntia ennen ?uuden levittämistä. Jos haluat tasaisemman jäljen voit tehdä kevyen välihionnan 240 vahvuisella hiomapaperilla.
Kuivumisaika
Tuote on kosketuskuiva 1-2 tunnin jälkeen. Toisen maalikerroksen voi levittää aikaisintaan 24 tunnin kuluttua. Kuivumisaika pitenee kun lämpötila on alhaisempi kuin +23 astetta tai ilman suhteellinen kosteus on yli 50%.
Lopuksi voit värjätä kaakeleiden saumat Ronseal-saumakynällä.

Työvälineen puhdistus
Puhdista sivellin pensselinpesuaineella tai lakkabensiinillä.

[QUOTE="...";30364081]RIippuu alla olevasta kaakelista. JOs on sileä, on homma suht helppoa. Jos kaakeli on röpelöistä, on maalaaminen tuskaa, jos haluaa saada siistin lopputuloksen.
Mutta meillä ainakin maali on pysynyt nyt pari vuotta ihan ok.[/QUOTE]

Sileät on.

Ensimmäinen ohje on, että älä missään tapauksessa osta sitä perusvalkoista maalia vaan sävytä se. Jouduin maalamaan kaksi kertaa, koska en tajunnut tuota. Se perusvalkoinen on todella kylmä, mutta sävytys korjaa sen ongelman hienosti.

Maalaaminen ei ollut helppoa. Ongelma ei ole itse laatta, vaan sauma. Jos haluat riittävästi maalia kaakeliin, niin silloin sitä tulee liikaa saumakohtaan ja sitten se valuu. Riittävän kuivalla maalatessa taas sauma on hyvä, mutta kaakeliin tulee vähän maalia.
Koska kyseessä on tumma laatta, niin luultavasti joudut joka tapauksessa maalaamaan kahdesti. Välitila on vähän hankala paikka maalata, joten siitä tulee vielä vähän lisää haastetta. Lisäksi maali ei kestä yhtään sitä, että hiemankaan kuivahtaneen pinnan päälle mennään maalaamaan uudestaan.

Minä en tarvinnut saumakynää lopulta mihinkään, koska kaksi kerrosta peitti hyvin myös sauman enkä halunnut saumaa mitenkään erikoisesti korostaa.

Hyvää siitä ei tule koskaan, se kai nyt on selvää kaikille. Maali kyllä pysyy, mutta ei tule kestämään mekaanista raaputtamista lohkeamatta. Ja jos sitä kolhaisee kunnolla niin jälki jää, vaikka samalla voimalla laattaan ei jäisi mitään jälkeä. Kohtuullisen siitä kyllä saa, koska eihän laattoja yleensä välitilassa katsota kovin läheltä niin se kyllä riittänee kun odotukset ei ole liian korkealla.

[QUOTE="friday";30364124]Ensimmäinen ohje on, että älä missään tapauksessa osta sitä perusvalkoista maalia vaan sävytä se. Jouduin maalamaan kaksi kertaa, koska en tajunnut tuota. Se perusvalkoinen on todella kylmä, mutta sävytys korjaa sen ongelman hienosti.

Maalaaminen ei ollut helppoa. Ongelma ei ole itse laatta, vaan sauma. Jos haluat riittävästi maalia kaakeliin, niin silloin sitä tulee liikaa saumakohtaan ja sitten se valuu. Riittävän kuivalla maalatessa taas sauma on hyvä, mutta kaakeliin tulee vähän maalia.
Koska kyseessä on tumma laatta, niin luultavasti joudut joka tapauksessa maalaamaan kahdesti. Välitila on vähän hankala paikka maalata, joten siitä tulee vielä vähän lisää haastetta. Lisäksi maali ei kestä yhtään sitä, että hiemankaan kuivahtaneen pinnan päälle mennään maalaamaan uudestaan.

Minä en tarvinnut saumakynää lopulta mihinkään, koska kaksi kerrosta peitti hyvin myös sauman enkä halunnut saumaa mitenkään erikoisesti korostaa.

Hyvää siitä ei tule koskaan, se kai nyt on selvää kaikille. Maali kyllä pysyy, mutta ei tule kestämään mekaanista raaputtamista lohkeamatta. Ja jos sitä kolhaisee kunnolla niin jälki jää, vaikka samalla voimalla laattaan ei jäisi mitään jälkeä. Kohtuullisen siitä kyllä saa, koska eihän laattoja yleensä välitilassa katsota kovin läheltä niin se kyllä riittänee kun odotukset ei ole liian korkealla.[/QUOTE]

Nää on enmmänkin vaalean ruskeat nää kaakelit, semmoiset tosi ruman ruskeat. Tummakin ruskea olisi parempi.

Ja tarkoitus ei ole ihan vitivalkoisella maalata, ei sopisi tähän keittiöön.

Tai sitten tyydyn pelkästään saumakynällä korjaamaan nuo kellastuneet saumat. Kai sekin hiukan raikastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;30364207:
vuokra-asunnossa ?
turha tehdä hommaa liian vaikeeksi.

Itteä miellytääkseen voi tehdä asioita.

Mulla on sähköjä lukuunottamatta kaikki luvat tehdä tai olla tekemättä. Saisin jopa tehdä sapuskaa muillekin kuin ittelleni, mut en suosittele syömään.

Mä en kaakeleita maalais. Koskaan.

Repii vanhat irti ja kaakeloi uusiks mieleisekseen. Jos ei itte osaa niin iskee osaavan miehen viikonlopuksi. Asioista ei kande tehdä liian vaikeita.

No ei se ihan niinkään onnistu. Siis että repii irti vaan ja laittaa mieleisekseen.
Jos va näkisi jotain vikaa noissa kaakeleissa, niin hän varmaan olisi ne jo vaihtanut. Mutta kun ei ole rahallisesti kiinnostusta niin isoon hommaan hänellä.

Ja mä en osaa olla ihan niin räikeä, että jonkun iskisin vaan remppahommiin :D

No ei se ihan niinkään onnistu. Siis että repii irti vaan ja laittaa mieleisekseen.
Jos va näkisi jotain vikaa noissa kaakeleissa, niin hän varmaan olisi ne jo vaihtanut. Mutta kun ei ole rahallisesti kiinnostusta niin isoon hommaan hänellä.

Ja mä en osaa olla ihan niin räikeä, että jonkun iskisin vaan remppahommiin

:D

Maalatut kaakelit näyttää maalatuilta kaakeleilta.

Meit urosotuksia voi iskeä monella periaatteella.

Jos tarjoat viikon sapuskat ja maksat materiaalit, niin kämppäsi on rempattu katosta lattiaan, enkä ole vuodettasi nähnyt. Kaakelit ja työkalut tulee kaupan päälle.

Maalatut kaakelit näyttää maalatuilta kaakeleilta.

Meit urosotuksia voi iskeä monella periaatteella.

Jos tarjoat viikon sapuskat ja maksat materiaalit, niin kämppäsi on rempattu katosta lattiaan, enkä ole vuodettasi nähnyt. Kaakelit ja työkalut tulee kaupan päälle.

Eikös se silti olisi vähän törkeetä?

Noita Ikean levyjä voisi käydä kurkkaamassa =)

Yhteistyössä