Potta vertailu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BoogyPirjo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muutaman pottakokeilun jälkeen suosittelen BabyBjörn selkänojallista pottatuolia. Tukeva, helppo tyhjätä ja pestä erillinen sisäpotta, ei luista tai keiku laattalattialla, tavaraa mahtuu isompikin keko ja lapsi pysyy alle vuoden iästä alkaen hyvin tukevasti potalla ja toimii vielä kolme vuotiaallakin. Hintavertailu kannattaa tehdä markettien, tavaratalojen tai nettimyynnin puolella. Hinta eroa löytyy jopa kymmenen euroa. Itse maksoin vuosi sitten city-marketissa 29€. (tällä hetkellä babystylessä kohtalaisen hyvä tarjous). Halvemmissa ei erillistä sisäpottaa, joten hankala tyhjätä tai pestä, korkea selkänoja tuo lisätukea vielä huojuvalle pienelle lapselle ja voi siten keskittyä pottakirjan selailuun sekä itse asiaan. Myös potan "tavaratilassa" on hyvä olla syvyyttä ettei pyramidi ole heti pepussa kiinni. Sekavasti pottaselvitystä =)

Meillä on tälläinen:
Funny-Child-Kids-Doing-Potty-in-Toilet-India-Pictures.jpg

Mun mielestä paras malli, koska muksut oppii jo pienestä pitäen tekemään töitä asioiden eteen. Hyvää jumppaakin tulee samalla jätettä tuottaessa. Kerran muksu kaatu läjänsä päälle naama edellä ja nauro ihan hulvattomasti alkujärkytyksen jälkeen. :D

"Meillä.." ihan kiva malli, mutta eipä heti onnaa housut nilkois kyykkiminen, jos nuin leveästi pitää olla. Oletko itse kokeillut jäykillä polvillasi kyykkiä lattian tasassa punnaten aku ankkaa lukien...
Kuinka asentaminen jälkikäteen vesikierolämmitteiseen laattalattiaan onnistuisi? Hinta? Vieraittesi mielipide "potasta" vai käyttääkö kaikki teillä lattiamallia? Helppohoitoinen toki on, mutta ämpärilläkö huuhtelu tehdään? Toistaiseksi itse ainakin käyttäisin perinteistä vesiklosettia ja pienelle lapselle pottaa.

Mä annan äänen BabyBjörnin potalle, vieraissa testattu muitakin(esim. Ikea, Orthexin perinteinen). Se on helppo tyhjentää ja puhdistaa, koska siinä on irroitettava osa johon pissitään ja kakitaan. Ja kun sitä pottaa tyhjentää 10-20 kertaa päivässä, niin sitä helppoa tyhjennettävyyttä arvostaa.

Myös tässä Orthexin tuolissa on irrotettava "pissiosa", jos haluaa suosia kotimaista: https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/orthex-pottatuoli#spca

Ehdottomasti baby Björnin pottatuoli! 13 vuotta päiväkodin lastenhoitajana ja 2 lapsen äitinä ehdottomasti näkemistäni paras niin lapsen kun aikuisenkin näkökulmasta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hoitajaäippä;30363024:
Ehdottomasti baby Björnin pottatuoli! 13 vuotta päiväkodin lastenhoitajana ja 2 lapsen äitinä ehdottomasti näkemistäni paras niin lapsen kun aikuisenkin näkökulmasta :)
Eikös päiväkodeissa ole yleensä niitä Orthexin pottia mitä näkee kaikkialla?

[QUOTE="Tiiu";30363074]Meidän päiväkodissa on muutama babybjörnin pottatuoli ja muutama tavallinen. Lastenkin suosikkeja pottatuolit ;)[/QUOTE]

Onko teillä isoja pottailijoita vai onko potat vain pienille?

Annan äänen IKEAN peruspotalle.

-Poikalapsi (eli pissan lennättimellä varustettu yksilö)
-Alkoi istuskelee potalla jo reilusti alle 1vuotiaana, jolloin käskyt "istu peremmällä, istu kunnolla, nojaa eteenpäin, paina pippeli alas, äiti painaa pippelin alas"-ovat kaikki aivan hepreaa niin kuin kaikki muutkin asiat
-Koska edellä mainitut asiat ovat hepreaa tai niistä voi syntyä hepuli, toimii se pissan lennätin noin 0,7m säteellä potasta, siis joka suuntaan.
-Useita pottia mekin siis testanneet, babybjörn, se kunnon istuin, joss jalat tulee hitusen niin kuin satulassa, olisi myös meidän ehdoton kakkossuosikki, siinä vahinko käy harvemmin

- Mutta Ikean peruspotta! Aivan loistava! Mutta toiste päin käytettynä! Elu siis niin, että se etupuolen kapea kohoke on selän puolella, ja selkänoja toimii pissan lennättimen suojana. Kertaakaan ei ole pettänyt!

- Ja vaikka se irrotettava osa on kauheen kätevä, mutta kun se pissa lentää sieltä ylitse, nii se myös valuu sinne runko-osan reunoihin, jolloin sit saa säännöllisesti (ja kylässä aina) pestä myös lattiat ja sen koko ison potan.

- Nii ja plus(!) se pikkupotta lähtee kätevästi mukaan vaikka rattaisiin uimarannalle, autonperään sukulaisiin jne.

Meillä on Ikean ja Orthexin ja molemmat ihan hyviä. Pottatuoli vie mun makuun liikaa tilaa ja on jotenkin pienempikin se tyjennysosa (vai tuntuuko vaan). Supistajasta ostin eläinmallin kun se lasta motivoi pöntöllä istumiseen, mitään pottatuolia en jaksais vuosikausia tyhjennellä.

Onko niitä useita malleja? Ihan peruspotta, se on mun mielestä tarpeeks iso mutta kuitenkin mahtuu esim. kaappiin jemmaan jos ei halua että se on esillä. Autossa on yks peruspotta myös kesälomareissuja ajatellen.

On se vanhemmanmallinen mikä on kaikissa lastenhoitohuoneissa (bunnykeija)ja sit mitä nykyään myydään. Tuota vanhaa bunnykeija mallia myy vielä ainakin kärkkäinen vielä.

On se vanhemmanmallinen mikä on kaikissa lastenhoitohuoneissa (bunnykeija)ja sit mitä nykyään myydään. Tuota vanhaa bunnykeija mallia myy vielä ainakin kärkkäinen vielä.

Meillä on sit varmaan se uudempi koska toi bunny-keija on erilainen. Tota en ostais, mun mielestä on helpompi tyhjentää jos on sivuilta "auki", eli ei maahan asti, joten siitä saa otteen. Toi lattialle tuleva etuläppä on mun mielestä huono myös varsinkin poikalapsen kohdalla kun pissa saattaa roiskua ohikin.

Meillä on sit varmaan se uudempi koska toi bunny-keija on erilainen. Tota en ostais, mun mielestä on helpompi tyhjentää jos on sivuilta "auki", eli ei maahan asti, joten siitä saa otteen. Toi lattialle tuleva etuläppä on mun mielestä huono myös varsinkin poikalapsen kohdalla kun pissa saattaa roiskua ohikin.

Joo ja jää pieneksi jos lapsi on yli 3 vuotias. Tämä uudempi malli on isompi niiin mahtuu isompi pyllyinenkin istumaan hyvin. Mun pojalla on vaikeuksia istua tuossa vanhanmallisessa kun niitä on just noissa lastenhoitohuoneissa.

Yhteistyössä