Kyl sillä saattaa jostain Kajaanista saada yksityiseltä kämpän tyhjillään olevasta kerrostalosta, mutta aivan turha kuvitella pk seudulta varsinkaan löytävänsä tuohon hintaan mitään.mää en jaksa uskoa että 6/m2 vuokralla voi asua missään muussa kuin omien vanhempien omistamassa kämpässä
30 m2 asunnossa se tarkottaisi, että vuokra olisi huimat 180 euroa kuukaudessa.mää en jaksa uskoa että 6/m2 vuokralla voi asua missään muussa kuin omien vanhempien omistamassa kämpässä
Ei, ei näytä etuovesta ainakaan löytyvän tuolla hintaa vuokra- asuntoa...mää en jaksa uskoa että 6/m2 vuokralla voi asua missään muussa kuin omien vanhempien omistamassa kämpässä
Kattoin huvikseni kunnan sivuulta paljoko on vuokra 30 neliön asunnos, se on 237,78. Itte asun yksityisellä 70 neliöises kolmios jossa vuokra 550, joulukuusta eteenpäin asutaan 120 neliöises omakotitalos ja vuokra 450. Kunnasta sais tuolla 450 eurolla vuokrattua kaksion...30 m2 asunnossa se tarkottaisi, että vuokra olisi huimat 180 euroa kuukaudessa.
100 m2 asunto olisi sitten 600 euroa kuukaudessa...
Mikä jatkuu pitkään? Edellinen asuminen vai taloudellinen hyötyminen?Siinä, että uskot tuon jatkuvan pitkäänkin.
Lisäksi vaikuttaisi olevan tulorajat liian korkeat tuettuun asumiseen jos on mahdollista säästää.
Tiedät varmaan, että jyvitetään. Yksiön neliöhinta ei ole koskaan sama kuin ison asunnon. Tuommoista naiivin tason logiikkaa käyttää lapset.30 m2 asunnossa se tarkottaisi, että vuokra olisi huimat 180 euroa kuukaudessa.
100 m2 asunto olisi sitten 600 euroa kuukaudessa...
Eiköhän tuollaiset asiat ole suhteellisen selkeät muutaman omistusasunnon jälkeen. Sensijaan ihmettelen noita hintoja, oli asunto minkä kokoinen tahansa. Varmaan fiksuna ihmisenä ymmärrät sen?Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen...;30351533:Tiedät varmaan, että jyvitetään. Yksiön neliöhinta ei ole koskaan sama kuin ison asunnon. Tuommoista naiivin tason logiikkaa käyttää lapset.
Okei.Kattoin huvikseni kunnan sivuulta paljoko on vuokra 30 neliön asunnos, se on 237,78. Itte asun yksityisellä 70 neliöises kolmios jossa vuokra 550, joulukuusta eteenpäin asutaan 120 neliöises omakotitalos ja vuokra 450. Kunnasta sais tuolla 450 eurolla vuokrattua kaksion...
Syrjäkylillä saa omakotitaloja reilusti halvemmallakin.mää en jaksa uskoa että 6/m2 vuokralla voi asua missään muussa kuin omien vanhempien omistamassa kämpässä
voi tosiaan saadakkin koska hoitovastiketta vastaavat kulut (noin 4/m2) kuuluu vuokralaiselle toisin kuin taloyhtiössäSyrjäkylillä saa omakotitaloja reilusti halvemmallakin.
Niin, tätä mä vähän ajattelin. Yleensä kerrostaloissa nuo kulut sisältyy vuokraan.tottakait vuokratun OKT:n kaikki kulut kuuluu vuokralaiselle
No kai mä ny sen tiän, mutta kyllä mullekki tulee täs kolmios tuon vuokran päälle viä vesi ja sähkö.tottakait vuokratun OKT:n kaikki kulut kuuluu vuokralaiselle
Näinhän se menee. Mutta samalla tavalla se okt-omistusasuja maksaa nuo kulut.voi tosiaan saadakkin koska hoitovastiketta vastaavat kulut (noin 4/m2) kuuluu vuokralaiselle toisin kuin taloyhtiössä
Kulut tulee viä päälle, mutta ei niistä tuu lähellekää sitä mitä miehen kans tällä hetkellä maksetaan yhteensä kahdesta asunnosta. Lämmitysmuoto on kaukolämpö.Okei.
Nyt mun on kysästävä, että kuuluuko tuohon 450 euroon kaikki muutkin kulut, vai maksatteko itse lämmityksen/veden, jätehuollon ja veden?
Millainen lämmitysmuoto siinä on?
arvasinkin että tiedät mutta aivansamalle asia ei ollut aivan sam... eikun selväNo kai mä ny sen tiän, mutta kyllä mullekki tulee täs kolmios tuon vuokran päälle viä vesi ja sähkö.
Sitte pitää itte leikata nurmikko ja tehdä lumityöt, mutta noita lumitöitä ny ei paljoa oo ku on aika pieni alue mikä tarvitte hoitaa. Syksyllä saa sitte satoa useasta omenapuusta, että jotaki hyötyä.arvasinkin että tiedät mutta aivansamalle asia ei ollut aivan sam... eikun selvä
Joo, kahden vuokra- asunnon pitäminen oliskin vähän turhaa.Kulut tulee viä päälle, mutta ei niistä tuu lähellekää sitä mitä miehen kans tällä hetkellä maksetaan yhteensä kahdesta asunnosta. Lämmitysmuoto on kaukolämpö.
Kyllä se on niin, että niitä puita on mun isän mettäs ja varastos. Mutta eipä ne puut meitä hyödytä talon lämmitykses, kaukolämmöllä mennään.no on kyllä karletilla asumiskulut kohta kohillaan, vielä jos jaksaa lämmittää appiukon metästä kaadetuilla puilla niin ei pääse kaukolämpölaskukaan kihoamaan taivaisiin
Olen kuullut, että jotkut on kyllä laittaneet kerrostaloasuntoonkin nuotion olkkarin lattialle... että ei sitä pelkällä kaukolämmöllä tarvii mennäKyllä se on niin, että niitä puita on mun isän mettäs ja varastos. Mutta eipä ne puut meitä hyödytä talon lämmitykses, kaukolämmöllä mennään.
rasisti :stick:Olen kuullut, että jotkut on kyllä laittaneet kerrostaloasuntoonkin nuotion olkkarin lattialle... että ei sitä pelkällä kaukolämmöllä tarvii mennä