Mitä muka vuokralla olija menettää taloudellisesti, kun niin aina tällä palstalla väitetään?

• Viestiketjun aloittaja vuokralla
  • Ensimmäinen viesti
mää en jaksa uskoa että 6€/m2 vuokralla voi asua missään muussa kuin omien vanhempien omistamassa kämpässä
Kyl sillä saattaa jostain Kajaanista saada yksityiseltä kämpän tyhjillään olevasta kerrostalosta, mutta aivan turha kuvitella pk seudulta varsinkaan löytävänsä tuohon hintaan mitään.
Hemmetti kun näköjään autotallin vuokratkin pyörii 7€ neliö hinnoissa.

30 m2 asunnossa se tarkottaisi, että vuokra olisi huimat 180 euroa kuukaudessa.
100 m2 asunto olisi sitten 600 euroa kuukaudessa...
Kattoin huvikseni kunnan sivuulta paljoko on vuokra 30 neliön asunnos, se on 237,78. Itte asun yksityisellä 70 neliöises kolmios jossa vuokra 550€, joulukuusta eteenpäin asutaan 120 neliöises omakotitalos ja vuokra 450€. Kunnasta sais tuolla 450 eurolla vuokrattua kaksion...

alkuperäinen...
Siinä, että uskot tuon jatkuvan pitkäänkin.

Lisäksi vaikuttaisi olevan tulorajat liian korkeat tuettuun asumiseen jos on mahdollista säästää.
Mikä jatkuu pitkään? Edellinen asuminen vai taloudellinen hyötyminen?
Ei mihinkään asuntoihin edes ole enää tulorajoja.

Kerropa muuten, kuka sitä asumista tulee, esim mun asumista? Nyt kun sanot, että sitä joku tukee. Haluaisin kuulla konkreettisesti, kuka sitä tukee ja miten?

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen...;30351533:
Tiedät varmaan, että jyvitetään. Yksiön neliöhinta ei ole koskaan sama kuin ison asunnon. Tuommoista naiivin tason logiikkaa käyttää lapset.
Eiköhän tuollaiset asiat ole suhteellisen selkeät muutaman omistusasunnon jälkeen. Sensijaan ihmettelen noita hintoja, oli asunto minkä kokoinen tahansa. Varmaan fiksuna ihmisenä ymmärrät sen?

Viimeksi muokattu:
Kattoin huvikseni kunnan sivuulta paljoko on vuokra 30 neliön asunnos, se on 237,78. Itte asun yksityisellä 70 neliöises kolmios jossa vuokra 550€, joulukuusta eteenpäin asutaan 120 neliöises omakotitalos ja vuokra 450€. Kunnasta sais tuolla 450 eurolla vuokrattua kaksion...
Okei.
Nyt mun on kysästävä, että kuuluuko tuohon 450 euroon kaikki muutkin kulut, vai maksatteko itse lämmityksen/veden, jätehuollon ja veden?
Millainen lämmitysmuoto siinä on?

Okei.
Nyt mun on kysästävä, että kuuluuko tuohon 450 euroon kaikki muutkin kulut, vai maksatteko itse lämmityksen/veden, jätehuollon ja veden?
Millainen lämmitysmuoto siinä on?
Kulut tulee viä päälle, mutta ei niistä tuu lähellekää sitä mitä miehen kans tällä hetkellä maksetaan yhteensä kahdesta asunnosta. Lämmitysmuoto on kaukolämpö.

no on kyllä karletilla asumiskulut kohta kohillaan, vielä jos jaksaa lämmittää appiukon metästä kaadetuilla puilla niin ei pääse kaukolämpölaskukaan kihoamaan taivaisiin
Kyllä se on niin, että niitä puita on mun isän mettäs ja varastos. :D Mutta eipä ne puut meitä hyödytä talon lämmitykses, kaukolämmöllä mennään.

Yhteistyössä